Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Mailade ett företag med tre väldigt specifika frågor. Fick ett goddag yxskaft till svar, så jag ringde upp. Personen jag pratade med blev arg O_o och menade att hen redan hade svarat på frågorna i mailet. Men några svar har jag då inte fått.. Skiter i att köpa deras tjänster nu.
 
Och på tal om köpa tjänst. Snickaren som var här i juli har fortfarande inte skickat offert. Ingen rörmokare eller elektriker har varit här. När vi ringer säger han att det är på gång. Ja men när? Vi vill bara ha en sketen offert! Om det tar sån tid att få ihop det, hur lång tid kommer renoveringen ta?
 
Hur klantig får man egentligen vara? Jag har haft problem med mitt ena öga i många år, det blir torrt, jag får ögoninflammationer osv.
I morse skulle jag plocka bort ett par hår ur ögonbrynet.
Och lyckas jag då inte på något jäkla vis peta mig i ögat med pincetten :arghh: Så nu är det irriterat än en gång.
 
Stör mig på att jag inte går i skolan längre och får skolmat. Är så evinnerligt trött på att fixa matlådor dag ut och dag in... Jag har generellt alltid tyckt om skolmaten, visst finns det rätter jag inte tyckte om men det är väl att vänta när man själv inte sätter menyn liksom. Saknar kanske inte riktigt miljön, men tänk att som vuxen gå ned någonstans, plocka på sig tallrik och bestick, he upp lite mat och sen när man ätit upp få lämna åt personal att diska :heart
Önskade att kommunala skolor kunde öppna upp för betalande gäster, hade säkert ätit någon gång i veckan om det varit möjligt!
 
Stör mig på att jag inte går i skolan längre och får skolmat. Är så evinnerligt trött på att fixa matlådor dag ut och dag in... Jag har generellt alltid tyckt om skolmaten, visst finns det rätter jag inte tyckte om men det är väl att vänta när man själv inte sätter menyn liksom. Saknar kanske inte riktigt miljön, men tänk att som vuxen gå ned någonstans, plocka på sig tallrik och bestick, he upp lite mat och sen när man ätit upp få lämna åt personal att diska :heart
Önskade att kommunala skolor kunde öppna upp för betalande gäster, hade säkert ätit någon gång i veckan om det varit möjligt!
Här hade de öppet innan pandemin. För en slant.
 
Stör mig på att jag inte går i skolan längre och får skolmat. Är så evinnerligt trött på att fixa matlådor dag ut och dag in... Jag har generellt alltid tyckt om skolmaten, visst finns det rätter jag inte tyckte om men det är väl att vänta när man själv inte sätter menyn liksom. Saknar kanske inte riktigt miljön, men tänk att som vuxen gå ned någonstans, plocka på sig tallrik och bestick, he upp lite mat och sen när man ätit upp få lämna åt personal att diska :heart
Önskade att kommunala skolor kunde öppna upp för betalande gäster, hade säkert ätit någon gång i veckan om det varit möjligt!
Det var enda fördelen med att jobba i skolan. Men det vägde tyvärr inte upp för alla nackdelar.
 
Åh, vad störigt! Jag vill också att uppläsaren ska låta ungefär som jag tänker mig att huvudpersonen låter. D.v.s. är huvudpersonen en man så vill jag har en manlig uppläsare.
Jag lyssnade på en bok där det var två uppläsare! Boken var skriven i jag form och för det mesta ur en kvinnas perspektiv, men ibland även en mans. Var en kvinna som läste de kvinnliga delarna och en man som läste de manliga.
Gillar egentligen inte jag-form, men detta var ändå intressant. Får dock vänts i ett helt år på på nästa del. :meh:
 
Stör mig på att jag inte går i skolan längre och får skolmat. Är så evinnerligt trött på att fixa matlådor dag ut och dag in... Jag har generellt alltid tyckt om skolmaten, visst finns det rätter jag inte tyckte om men det är väl att vänta när man själv inte sätter menyn liksom. Saknar kanske inte riktigt miljön, men tänk att som vuxen gå ned någonstans, plocka på sig tallrik och bestick, he upp lite mat och sen när man ätit upp få lämna åt personal att diska :heart
Önskade att kommunala skolor kunde öppna upp för betalande gäster, hade säkert ätit någon gång i veckan om det varit möjligt!
En person berättade för mig att större arbetsplatser (vet inte hur stora) i Danmark är tvungna att ha resturang för sina anställda likt skolmatsal. Vet dock inte om detta stämmer.
 
Stör mig på att jag inte går i skolan längre och får skolmat. Är så evinnerligt trött på att fixa matlådor dag ut och dag in... Jag har generellt alltid tyckt om skolmaten, visst finns det rätter jag inte tyckte om men det är väl att vänta när man själv inte sätter menyn liksom. Saknar kanske inte riktigt miljön, men tänk att som vuxen gå ned någonstans, plocka på sig tallrik och bestick, he upp lite mat och sen när man ätit upp få lämna åt personal att diska :heart
Önskade att kommunala skolor kunde öppna upp för betalande gäster, hade säkert ätit någon gång i veckan om det varit möjligt!
Som resurs på högstadiet får jag göra just det. Tycker att vi har bra skolmat.
 
Jag lyssnade på en bok där det var två uppläsare! Boken var skriven i jag form och för det mesta ur en kvinnas perspektiv, men ibland även en mans. Var en kvinna som läste de kvinnliga delarna och en man som läste de manliga.
Gillar egentligen inte jag-form, men detta var ändå intressant. Får dock vänts i ett helt år på på nästa del. :meh:

Jag har lyssnat på några såna. Jag gillar det!
 
Att man har 100 timmar läsning/lyssning per månad på storytel. Jag har familjekonto så kostar skjortan om jag ska uppgradera. Nu har jag läst slut mina timmar, så får vänta 10 dagar. Undrar hur de räknar lästa timmar…
 
Jag har typ också lärt mig att tolerera koriander, men bara om den är uppvärmd i grytor!
Jaa, där sa du något! Det kanske har med temperaturen att göra? Intressant eftersom saker ju oftast smakar mer när de värms upp, så på det viset är det ju inte logiskt alls, men det är mycket som inte är logiskt här i livet 🤷‍♀️
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 034
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 552
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 429
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 671
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp