Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här hade de öppet innan pandemin. För en slant.Stör mig på att jag inte går i skolan längre och får skolmat. Är så evinnerligt trött på att fixa matlådor dag ut och dag in... Jag har generellt alltid tyckt om skolmaten, visst finns det rätter jag inte tyckte om men det är väl att vänta när man själv inte sätter menyn liksom. Saknar kanske inte riktigt miljön, men tänk att som vuxen gå ned någonstans, plocka på sig tallrik och bestick, he upp lite mat och sen när man ätit upp få lämna åt personal att diska
Önskade att kommunala skolor kunde öppna upp för betalande gäster, hade säkert ätit någon gång i veckan om det varit möjligt!
Det var enda fördelen med att jobba i skolan. Men det vägde tyvärr inte upp för alla nackdelar.Stör mig på att jag inte går i skolan längre och får skolmat. Är så evinnerligt trött på att fixa matlådor dag ut och dag in... Jag har generellt alltid tyckt om skolmaten, visst finns det rätter jag inte tyckte om men det är väl att vänta när man själv inte sätter menyn liksom. Saknar kanske inte riktigt miljön, men tänk att som vuxen gå ned någonstans, plocka på sig tallrik och bestick, he upp lite mat och sen när man ätit upp få lämna åt personal att diska
Önskade att kommunala skolor kunde öppna upp för betalande gäster, hade säkert ätit någon gång i veckan om det varit möjligt!
Hade kunnat betala runt 100-lappen för det jag fick i gymnasiet, kanske typ 130 när jag kollade matsedlarna (för inspiration) på några av Stockholms mer "fina" skolor. Vissa såg ut att ha fantastiska menyer!Här hade de öppet innan pandemin. För en slant.
Förståeligt! Gymnasiet jag jobbade bredvid förr hade inte matsal utan de fick matkort att använda på typ Subway, annars hade jag helt klart försökt smuggla in mig där :PDet var enda fördelen med att jobba i skolan. Men det vägde tyvärr inte upp för alla nackdelar.
Jag lyssnade på en bok där det var två uppläsare! Boken var skriven i jag form och för det mesta ur en kvinnas perspektiv, men ibland även en mans. Var en kvinna som läste de kvinnliga delarna och en man som läste de manliga.Åh, vad störigt! Jag vill också att uppläsaren ska låta ungefär som jag tänker mig att huvudpersonen låter. D.v.s. är huvudpersonen en man så vill jag har en manlig uppläsare.
En person berättade för mig att större arbetsplatser (vet inte hur stora) i Danmark är tvungna att ha resturang för sina anställda likt skolmatsal. Vet dock inte om detta stämmer.Stör mig på att jag inte går i skolan längre och får skolmat. Är så evinnerligt trött på att fixa matlådor dag ut och dag in... Jag har generellt alltid tyckt om skolmaten, visst finns det rätter jag inte tyckte om men det är väl att vänta när man själv inte sätter menyn liksom. Saknar kanske inte riktigt miljön, men tänk att som vuxen gå ned någonstans, plocka på sig tallrik och bestick, he upp lite mat och sen när man ätit upp få lämna åt personal att diska
Som resurs på högstadiet får jag göra just det. Tycker att vi har bra skolmat.Stör mig på att jag inte går i skolan längre och får skolmat. Är så evinnerligt trött på att fixa matlådor dag ut och dag in... Jag har generellt alltid tyckt om skolmaten, visst finns det rätter jag inte tyckte om men det är väl att vänta när man själv inte sätter menyn liksom. Saknar kanske inte riktigt miljön, men tänk att som vuxen gå ned någonstans, plocka på sig tallrik och bestick, he upp lite mat och sen när man ätit upp få lämna åt personal att diska
Jag lyssnade på en bok där det var två uppläsare! Boken var skriven i jag form och för det mesta ur en kvinnas perspektiv, men ibland även en mans. Var en kvinna som läste de kvinnliga delarna och en man som läste de manliga.
Gillar egentligen inte jag-form, men detta var ändå intressant. Får dock vänts i ett helt år på på nästa del.
Jag har typ också lärt mig att tolerera koriander, men bara om den är uppvärmd i grytor!Att jag av misstag köpte en soppa som hade koriander i sig. Men det värsta av allt är att jag tyckte om den. Jag tycker inte om koriander. Det här är en identitetskris.
Koriander = MUMS !!Att jag av misstag köpte en soppa som hade koriander i sig. Men det värsta av allt är att jag tyckte om den. Jag tycker inte om koriander. Det här är en identitetskris.
Jaa, där sa du något! Det kanske har med temperaturen att göra? Intressant eftersom saker ju oftast smakar mer när de värms upp, så på det viset är det ju inte logiskt alls, men det är mycket som inte är logiskt här i livetJag har typ också lärt mig att tolerera koriander, men bara om den är uppvärmd i grytor!