Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Såg att Postnord var vid huset och lastade ur vad jag verkligen tror vad mitt paket. Slutade då att titta och väntade på dörrklockan... Nejnej, de verkar inte tagit sig in i huset då jag hade hört även om det inte var mitt paket utan åkte iväg :arghh::arghh::arghh:

uppdatering direkt: Nej jag var tydligen inte anträffbar... Så kommer att behöva hämta det svintunga paketet hos ett ombud :banghead: skulle bara gått och släppt in personen då jag var ivrig men tänkte att det var lite överdrivet, nope
Mejlade för att se om det kunde komma lite närmare men antagligen inte
Det där är ju nästan standard med Postnord sedan länge, även om somliga chaufförer även från andra bolag gör likadant. Och det finns inget att göra åt det. De är helt ansvarsfria, både chaufförer och företaget.
 
Det där är ju nästan standard med Postnord sedan länge, även om somliga chaufförer även från andra bolag gör likadant. Och det finnsO inget att göra åt det. De är helt ansvarsfria, både chaufförer och företaget.
Ja, det är verkligen tråkigt. Här ska de ha kod (som inte vi dödliga får ha)för att ta sig in men den biten verkar inte fungera alls. Orkar inte tjafsa om små paket men detta är tungt... Borde förstått att detta skulle ske och gjort på andra sätt med ordern. Jag kommer ha väldigt svårt att hämta den :arghh:
 
Apropå att köpa sex i Danmark. Man ser en klar attitydskillnad mellan könen i kommentarerna på IG

https://www.instagram.com/p/DAx1xHwudpi/?hl=sv
Jamen verkligen. Enda gången män skriker sig hesa över kvinnors rättigheter är när frågan om det ska vara tillåtet att köpa sex eller inte kommer upp på bordet.

Är det inte väldigt ironiskt att den här gruppen män som högljutt skanderar att kvinnor minsann själva måste få bestämma över sina kroppar
1. aldrig vill erkänna öppet att de själva gladeligen skulle köpa sex regelbundet om det var lagligt i Sverige. Märkligt att de skriker så högt om "andra mäns rätt", och inte alls för egen vinning. Nej, nej.
2. aldrig hörs överhuvudtaget i frågan om abort. Då är det tydligen inte lika viktigt med kvinnors rätt att välja över sina egna kroppar.
 
Kan rapportera att hon jag senaste störde mig på, som hade innetäcken på hästen i hagen , för tillfället har slutat med det. Så jag har slutat störa mig, det var ju skönt :')
Nu stör jag mig istället på att hon jag sålde en häst till, som uppgav sig vara helt inne på mjuk hästhållning osv (som sedan red "min" unghäst med sporrar o graman o hoppde han alldeles för högt), nu annonserar sig på hästnet som tillridare o inridare av hästar på mjukt sätt. Suck o stön. Varför läser jag ens annonsen 😅
 
Jamen verkligen. Enda gången män skriker sig hesa över kvinnors rättigheter är när frågan om det ska vara tillåtet att köpa sex eller inte kommer upp på bordet.

Är det inte väldigt ironiskt att den här gruppen män som högljutt skanderar att kvinnor minsann själva måste få bestämma över sina kroppar
1. aldrig vill erkänna öppet att de själva gladeligen skulle köpa sex regelbundet om det var lagligt i Sverige. Märkligt att de skriker så högt om "andra mäns rätt", och inte alls för egen vinning. Nej, nej.
2. aldrig hörs överhuvudtaget i frågan om abort. Då är det tydligen inte lika viktigt med kvinnors rätt att välja över sina egna kroppar.
Ja plus att det var ett rejält korkat förslag också. Handlar ju inte om en häst som man skickar på tillridning och sen får tips och råd hur man ska fortsätta träna hemma liksom
 
Jamen verkligen. Enda gången män skriker sig hesa över kvinnors rättigheter är när frågan om det ska vara tillåtet att köpa sex eller inte kommer upp på bordet.

Är det inte väldigt ironiskt att den här gruppen män som högljutt skanderar att kvinnor minsann själva måste få bestämma över sina kroppar
1. aldrig vill erkänna öppet att de själva gladeligen skulle köpa sex regelbundet om det var lagligt i Sverige. Märkligt att de skriker så högt om "andra mäns rätt", och inte alls för egen vinning. Nej, nej.
2. aldrig hörs överhuvudtaget i frågan om abort. Då är det tydligen inte lika viktigt med kvinnors rätt att välja över sina egna kroppar.

Och naturligtvis kommer någon, manlig, proffstyckare och förfasar sig över 'drevet' :meh:

https://www.expressen.se/kultur/victor-malm/groteska-reaktioner-pa-henrik-brandao-jonsson/

Tyvärr verkar de ha låsts nu, men i princip. Stackars, stackars mannen som är offer för arga kvinnor som borde skämmas! Det är groteskt att kvinnor som har offentliga roller i samhället ska kritisera honom. Han menade ju bara att man måste vara vara flexibel. Henrik Brandao Jönsson borde ha förstått att i dagens klimat kan man inte säga så, för då borde han ha insett att han skulle få halva offentliga Sverige emot sig. Att 'proffsupprörda' instagramister (hans ord) är en sak men fy och usch att folkvalda ska fördöma. Det offentliga fördömandet mot en enskild har inte varit så blodtörstigt på år. Han gjorde inte ens det dumma (nä bara uppmanade en man att begå brott). Det är groteskt, ett utryck för social repression som bara går ut på att förgöra en människa (citat igen). Man vill inte diskutera. Vad som ska diskuteras framgår inte. Man vill bara att det förkastliga ska sluta existera och inte debattera, oj vad hemskt.

Sedan lyckas Malm också påminna om att Brandao är den frispråkiga journalisten som svärande jagade en tjuv i Sao Paulo, vad nu har med det hela att göra. Om det inte är underförstått att han är just frispråkig och det är något att applådera.
Alla (kvinnor) borde vakna idag och skämmas.

Naturligtvis ska han ha full frihet att föreslå handlingar som är ett lagbrott i Sverige. Det är bara att åka utomlands om man vill misshandla sitt barn Mitt citat.
 
Jag stör mig på att det inte är samma villkor för tänder som övriga delar av kroppen gällande kostnader.
Tänkte på det idag när jag betalade min lagning. Jag kan laga mina tänder utan att behöva vara orolig för pengar men så är det inte för alla.
Att ha fungerande tänder i Sverige borde inte vara en ”klass”fråga.
 
Jag stör mig på att det inte är samma villkor för tänder som övriga delar av kroppen gällande kostnader.
Tänkte på det idag när jag betalade min lagning. Jag kan laga mina tänder utan att behöva vara orolig för pengar men så är det inte för alla.
Att ha fungerande tänder i Sverige borde inte vara en ”klass”fråga.

Helt klart. Rent kosmetiska ingrepp förstår jag och kan väl tycka är rimligt (i likhet med plastikkirurgi som inte syftar till att återställa en skada efter en olycka, t.ex). Men "vanlig" tandvård, som syftar till att ta hand om tandhälsan så att säga, borde inte vara så annorlunda än annan sjukvård när det gäller det ekonomiska. Åtminstone inte som det är idag.
 
Helt klart. Rent kosmetiska ingrepp förstår jag och kan väl tycka är rimligt (i likhet med plastikkirurgi som inte syftar till att återställa en skada efter en olycka, t.ex). Men "vanlig" tandvård, som syftar till att ta hand om tandhälsan så att säga, borde inte vara så annorlunda än annan sjukvård när det gäller det ekonomiska. Åtminstone inte som det är idag.
Precis! Ja jag menar vanlig tandvård. Kontroll en gång om året eller vartannat och lagning av hål.
 
Jag stör mig på att jag måste ringa facket för att gå ur som medlem. Mycket irriterande då jag inte lyckas ta tag i det..
Håller på att plugga och helt byta bransch, så behöver inte Vision längre..
Du borde kunna mejla din avdelning, meddela att du vill gå ut och sen få utträdesblanketten mejlad, skriva ut, skriva under och skicka in
 
Jag stör mig på att jag måste ringa facket för att gå ur som medlem. Mycket irriterande då jag inte lyckas ta tag i det..
Håller på att plugga och helt byta bransch, så behöver inte Vision längre..
Av någon anledning är det alltid SÅ lätt att teckna avtal, abonnemang etc - litet knapptryck och vips. Men att göra sig av med det igen är inte alltid lika smidigt…
 
Sedan lyckas Malm också påminna om att Brandao är den frispråkiga journalisten som svärande jagade en tjuv i Sao Paulo, vad nu har med det hela att göra. Om det inte är underförstått att han är just frispråkig och det är något att applådera.
Det är enbart ytterligare anledning att protestera, nu vet jag hur portugisiska svordomar med skånsk brytning låter och det var inget jag ville veta.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 039
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 565
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 453
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 682
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp