Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glömde min handdukstork påslagen. Vill inte ha den på när jag inte är hemma. Tack och lov så har dottern nyckel till min lägenhet så jag ringde henne så hon kunde åka förbi och stänga av.

Vet inte hur brandfarligt det är men säkrast att slå av den. Slutar jobbet först 24.00 så det dröjer innan jag är hemma.

Ska nog skaffa en timer till den så att jag inte glömmer fler gånger.

Jag har aldrig tänkt på handdukstorken som nån större brandfara.
 
Stör mig på att jag ikväll haft svårt att hålla uppe humöret. Fastnat i tankar om livet är värt att leva osv. Funderat på lösningar och strategier. Stör mig också på att jag inte kan vädra dessa tankar för då får folk panik och börjar oroa sig.
 
A-traktorer.

Jag har länge varit kluven eftersom de positiva aspekterna är påtagliga - i synnerhet om man bor på landet bortom kollektivtrafik. Men jag har landat i att skiten faktiskt måste bort. Inte tandlöst regelskärpas utan helt bort. Barnen klarar inte av att hantera konceptet.

Igår blev jag förbikörd av en sextonåring i 150 km/h på 70-väg. Och alldeles nyss passerade ett annat glatt gäng barn i sju "traktorer" i 80-100 km/h sladdandes i snömodden. Det är nästan uteslutande fjuniga bondsöner med Peltorkåpor, med självbild av Riktigt Vuxna Män eftersom de kört traktor sedan lågstadiet.

Lagskärpningen härom sistens är i praktiken utan effekt eftersom barnen ju behöver lagföras. Och att jaga fulspärrade "A-traktorer" (läs: normalsnabba personbilar med LGF-skylt) på landsbygden är ju inte högsta prioritet för polisen.
 
Stör mig på dåliga bortförklaringar och uppenbara ”vita” lögner. Fan stå för ditt beteende bara, stå för dina prioriteringar och för vad du väljer att prioritera bort.

Jag ser rakt igenom det, lögner och försök till manipulation. Rakt igenom. Kanske inte alltid väljer att konfrontera eller agera, men jag ser igenom allt.
Så ge fan bara.
 
A-traktorer.

Jag har länge varit kluven eftersom de positiva aspekterna är påtagliga - i synnerhet om man bor på landet bortom kollektivtrafik. Men jag har landat i att skiten faktiskt måste bort. Inte tandlöst regelskärpas utan helt bort. Barnen klarar inte av att hantera konceptet.

Igår blev jag förbikörd av en sextonåring i 150 km/h på 70-väg. Och alldeles nyss passerade ett annat glatt gäng barn i sju "traktorer" i 80-100 km/h sladdandes i snömodden. Det är nästan uteslutande fjuniga bondsöner med Peltorkåpor, med självbild av Riktigt Vuxna Män eftersom de kört traktor sedan lågstadiet.

Lagskärpningen härom sistens är i praktiken utan effekt eftersom barnen ju behöver lagföras. Och att jaga fulspärrade "A-traktorer" (läs: normalsnabba personbilar med LGF-skylt) på landsbygden är ju inte högsta prioritet för polisen.
Jag vet inte var du bor, men häromkring tycker jag faktiskt att det blivit skärpning. Det brukar vara väldigt mycket buskörning på jullovet tex.
 
Stör mig på att jag ikväll haft svårt att hålla uppe humöret. Fastnat i tankar om livet är värt att leva osv. Funderat på lösningar och strategier. Stör mig också på att jag inte kan vädra dessa tankar för då får folk panik och börjar oroa sig.
Obotligt sjuk här. Har galghumor och försöker gå igenom livet med ett glatt humör. Har jag haft samma funderingar som dig? Ja det är väl klart, vi är bara människor och möter man motgångar efter motgångar med kroppen så kommer tankarna ibland. Inte ofta men ja ibland funderar man....


Betyder inte att jag vill ta livet av mig när tankarna kryper på en som så många tror. Det är ju bara funderingar, tankar, ovisshet med mera.

Släng iväg ett PM om du vill ventilera.
 
Det skulle kunna räcka med att utfärda höga (alltså riktigt höga och applicerbara på alla som opererar på svenska vägar så att det alltid blir mer ekonomiskt att planera om) böter om lastbilar fastnar och visar sig ha undermåliga fordon.

Det går att utrusta lastbilar så att de klarar "lika mycket" som personbilar.
Ja, det går att utrusta lastbilar, och det går att utbilda förare...

Det är rätt sällan, nästan aldrig, som det är timmerbilar som kör fast på motorvägar. De är utrustade och körs av förare som kan hantera vinterväglag.
 
Att 'läsa' tidiningen inte längre är ett alternativ utan alla artiklar skall inledas med en film (som nästan, men inte helt) är irrelevant för innehållet i artikeln. Eller om jag vill veta mer om huthirebellerna så måste jag lyssna på en podd.

Jag förstår att det kan finnas fördelar med att erbjuda talat ord. Men jag vill LÄSA* tidningen

*Kan ha något att göra med att 30 min poddavsnitt hade tagit 5 min att läsa. Även utan reklampauser.
 
Sydsvenskans lista över olyckor har en gemensam nämnare. Det är inte bilarna utan lastbilarna som ställer till det. Så det kanske är lastbilar som inte ska få lov att ge sig ut ...
Satt och körde hem igår med snön farandes åt alla håll, snömodd och dålig sikt i Stockholms rusningstrafik. Personbilarna låg i en prydlig rad med måttlig fart i högerfilen. I vänsterfilen dundrade lastbilar och bussar förbi… Rätt absurt faktiskt.
 
Stör mig rejält på dem som inte skottar rent framför sin postlåda. Det hjälper inte att ha en sträng från ytterdörren till lådan. Snön ska bort en bra bit innan och en bra bit efter så det går att köra fram till den.
 
Dragkedjan till gylfen har börjat åka ner av sig. På olika byxor dessutom! Extra pinsamt på jobbet 😅
Det händer titt som tätt här. En på jobbet brukar stå och yla om att mina gylf är nerdragna det är så förskräckligt så. Jag kan mindre bry mig. Drar jag upp den är den nere snart nog.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 216
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 066
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 606
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 024
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp