Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som får panik för att en vara är slut tillfälligt. Snälla lugna ner er!
Bara trist att AdBlue var slut tills när det var -25 och den då frös. Men nu har vi bara 25 mil till målet så vi ska bara undvika att stänga av bilen 🤪
IMG20240116173341.jpg

Det är bara att köra raka vägen till verkstaden och stänga av bilen där 😅
 
Handlade på vägen hem från jobbet. Ska laga en god asiatisk laxrrätt. Köper avokado, ingefära, chili, lime osv. Kommer hem.
VAD HAR JAG GLÖMT KÖPA?!
Jo… lax :banghead:

Orkar verkligen inte gå ut igen så fick beställa lax från Wolt (leveranstid 55 min :crazy: )
 
Handlade på vägen hem från jobbet. Ska laga en god asiatisk laxrrätt. Köper avokado, ingefära, chili, lime osv. Kommer hem.
VAD HAR JAG GLÖMT KÖPA?!
Jo… lax :banghead:

Orkar verkligen inte gå ut igen så fick beställa lax från Wolt (leveranstid 55 min :crazy: )
Hög igenkänning på det där. Man är så fokuserad på allt runtomkring, så man glömmer huvudingrediensen, för den är ju så "självklar" :banghead::grin:
 
Bara trist att AdBlue var slut tills när det var -25 och den då frös. Men nu har vi bara 25 mil till målet så vi ska bara undvika att stänga av bilen 🤪
Visa bifogad fil 137015
Det är bara att köra raka vägen till verkstaden och stänga av bilen där 😅
Eftersom Adblue består av 32,5 % urea, CO(NH2)2, och vatten, så borde du ju kunna pinka i behållaren - teoretiskt alltså :angel: :p
 
Varför talar inte bilar om att batteriet är dåligt/klent/svagt?
Mina vindrutetorkare har krånglat och verkstaden säger då att batteriet har dåligt med kräm
Jag köpte ett nytt för exakt ett år och en vecka sedan :mad:
Men jag kör bara korta sträckor så jag antar det beror på det
Bilen kan tala om det mesta av vad som är fel den borde kunna tala om när batteriet är i behov av underhållsladdning eller nåt
 
Jag är trött och fryser. Det är blåser ute. Jag vill inte gå ut och nattapinka hundarna.

Har dessutom lyckats spräcka en söm i armhålan på min kappa. Det är normalt sett hyfsat rymlig men jag är lite bred vid axlarna och jag knölade i en lite för stor glesbygdskostym under. Ärmarna var lite stora så det blev lite för tajt uppenbarligen. Bravo.
 
Att jag inte hämtat ut paketet idag som planerat när jag jobbade hemifrån och har gångavstånd till utlämningsställe. Så nu MÅSTE jag hämta imorgon efter jobb och passerar givetvis inte utlämningsstället på väg från jobbet utan behöver göra en extra sväng.

Att det andra paketet som levererades till dörren inte innehöll den beställda varan utan är en felleverans.

Bläh!
 
Varför talar inte bilar om att batteriet är dåligt/klent/svagt?
Mina vindrutetorkare har krånglat och verkstaden säger då att batteriet har dåligt med kräm
Jag köpte ett nytt för exakt ett år och en vecka sedan :mad:
Men jag kör bara korta sträckor så jag antar det beror på det
Bilen kan tala om det mesta av vad som är fel den borde kunna tala om när batteriet är i behov av underhållsladdning eller nåt
Min varnar för det.
Gärna när värmaren använts flera dagar i rad pga svinkallt och jag kört korta sträckor.... :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 247
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 614
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 029
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp