Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Misstänker att mitt bilbatteri är bottentjälat. Det tazr inte laddning.

Få se om jag ska försöka hitta nån sm kan
1. ta loss det och ställa inomhus och ladda - alternativt 2. köpa nytt batteri och hitta nån som kan sätta dit det.

Blir halvt gråtfärdig över att min kära bil inte har minsta lilla tecken på liv.
 
Jag kollade lite på en intervju några av skådisarna i den nya filmen om Stockholms Blodbad. Filmen är tydligen en i princip actionkomedi.

Intervjuaren: "Hur får ni i komedin i Stockholms Blodbad?"
Skådisen: "Ja, det mesta stod ju i manuset och det var så regissören ville ha det".

:banghead::banghead::banghead:
 
Jag kollade lite på en intervju några av skådisarna i den nya filmen om Stockholms Blodbad. Filmen är tydligen en i princip actionkomedi.

Intervjuaren: "Hur får ni i komedin i Stockholms Blodbad?"
Skådisen: "Ja, det mesta stod ju i manuset och det var så regissören ville ha det".

:banghead::banghead::banghead:
Rimligt svar ändå.
 
Misstänker att mitt bilbatteri är bottentjälat. Det tazr inte laddning.

Få se om jag ska försöka hitta nån sm kan
1. ta loss det och ställa inomhus och ladda - alternativt 2. köpa nytt batteri och hitta nån som kan sätta dit det.

Blir halvt gråtfärdig över att min kära bil inte har minsta lilla tecken på liv.

Köp nytt, så kallt har det inte varit att ett fräscht batteri fryser sig kaputt.
 
På att vi så himla sällan får snö här. De kallaste temperaturerna tenderar att alltid komma i samband med solsken och klarblå himmel, och även om det såklart är härligt på sitt sätt så är det lite frustrerande för en snöfantast som jag att det rent tekniskt sett har varit tillräckligt kallt för snö i flera dagar nu, det är bara själva nederbörden som saknas. Och nederbörd, det ska gudarna veta att vi har så det räcker och blir över resten av året, men tydligen inte när det faktiskt kan bli något fint av det 🙄 Det känns liksom som ett slöseri på minusgrader om det bara är snorkallt men inte vintrigt på något annat sätt!
 
Varit hemma med feber och vansinnigt ont i halsen, trots smärtstillande (vilket jag aldrig behövt ta innan). Funderar på om jag har blivit förkyld och att det är därför det aldrig ger sig.

Jag ringde faktiskt 112 112 och de sa precis vad jag trodde de skulle säga, eg var hemma tills febern har gett sig och ta det sedan lugnt.
 
Köp nytt, så kallt har det inte varit att ett fräscht batteri fryser sig kaputt.
Batteriet är ett år gammalt ungefär. Men det tar ju inte ladding så det är slut. Antar att det var aningen urladdat och så blev det kallt (minus 25) och då funkade inget längre. Och utan laddning fryser batterier.

Men nu har jag storinvesterat. Bättre batteriladdare och nytt batteri. Ska få hjälp att lyfta dit det framåt kvällningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 284
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 614
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 030
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp