Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Exakt. Så istället för att åka på det här eländet kunde det vara en lättare förkylning typ.
Ja det är ju troligt.

Samtidigt hade du kanske kunnat vara en av de ganska få som får en vaccinskada och då blivit ännu sjukare än du är nu. Lägre sannolikhet men även det ett möjligt utfall. 🤷‍♀️

Det går alltid att vara efterklok men det ger inget annat än skuldkänslor eller grämelse. :heart
 
Fast med allvarlig sjukdom tror jag att de menar av typen att man behöver läggas in på sjukhus, eller ännu värre?
Det har ju funnits ett samtal om vad som egentligen ska klassas som allvarlig sjukdom.

Emma Frans föreslog i en debattartikel sent i fjol att de som fortfarande saknar arbetsförmåga nästan fyra år efter insjuknande också ska anses ha drabbats av allvarlig sjukdom även om de inte sjukhusvårdats. Hennes förslag var även sängliggande över två veckor är allvarlig covid. Rimligt tänker jag.
 
Kan du inte meddela precis hur det är? Planerat för förlängd sjukskrivning så här länge men finns ännu inget intyg pga att ärendet ligger hos läkaren. Finns det något som talar för att han skulle göra en annan bedömning än rehab?
Jag har pratat med chefen så han vet om läget. Vi jobbar alltid själva och har dåligt med personal så det blir mycket strul att lösa.

Jag tror inte det men man vet aldrig.
 
Fast med allvarlig sjukdom tror jag att de menar av typen att man behöver läggas in på sjukhus, eller ännu värre?

Hade jag tagit mitt vaccin kunde det vara ännu mindre symtom. Influensavaccinet tex gör ju att du får förkylningssymtom, inte influensa. Men det stoppar inte din influensa utan dämpar.
 
Ja, kanske. Kanske inte. Det är nog omöjligt att sia om nu i efterhand.

Det grämer mig lite eftersom jag verkligen var däckad i nästan tre veckor och fortfarande känner mig risig. Jaja, inte för att det är något att göra nu. Nu är jag iaf immun mot covid i tre månader, så får ta vaccinet i mars/april.
 
Stör mig på att det först var 9 veckor för att få en tid hos husläkaren och sen på att hon inte ansåg sig kunna hjälpa mig öht med min extrema huvudvärksproblematik då jag onekligen provat mig igenom hela FASS, då jag haft denna huvudvärk i en extremt lång tid och redan gått igenom smärtrehab, neurologer mm för ca 7-10 år sen. Fick en remiss till neurolog igen, som jag fick brev från idag att det är 12 månaders väntetid.
Undertiden slår jag bokstavligen stundvis huvudet i väggen pga smärta :banghead:
Har haft ont i huvudet, såklart i varierande grad, 24 h om dygnet i 15 år utan att överdriva.

Kollat upp de fyra vårdvalen i Sthlm, men de har alla 12 mån väntetid.
Funderar på om jag via vårdgarantin kan få tid i annat län, problematiken är bara att orka ta mig dit. Men det är bara att göra om det finns tid.
Får nästla i det hela någon annan dag.
 
Stör mig på att det först var 9 veckor för att få en tid hos husläkaren och sen på att hon inte ansåg sig kunna hjälpa mig öht med min extrema huvudvärksproblematik då jag onekligen provat mig igenom hela FASS, då jag haft denna huvudvärk i en extremt lång tid och redan gått igenom smärtrehab, neurologer mm för ca 7-10 år sen. Fick en remiss till neurolog igen, som jag fick brev från idag att det är 12 månaders väntetid.
Undertiden slår jag bokstavligen stundvis huvudet i väggen pga smärta :banghead:
Har haft ont i huvudet, såklart i varierande grad, 24 h om dygnet i 15 år utan att överdriva.

Kollat upp de fyra vårdvalen i Sthlm, men de har alla 12 mån väntetid.
Funderar på om jag via vårdgarantin kan få tid i annat län, problematiken är bara att orka ta mig dit. Men det är bara att göra om det finns tid.
Får nästla i det hela någon annan dag.
Suck. När jag beskrev min huvudvärk för min covidläkare svarade han ”nej” och bytte samtalsämne. Det var innan jag riktigt vant mig vid att bli gaslightad och varken hade sällskap eller förmåga att följa upp vad han menade. Nu två år senare tycker nya husläkaren att ”men så kan du inte ha det”. Nej, jag håller med. Hoppas verkligen neurologen här har kortare kö.

Kan du ringa och be att få skrivas upp på återbudslistan dit du remitterats? Särskilt nu i snörveltider kan det vara effektivt.
 
Suck. När jag beskrev min huvudvärk för min covidläkare svarade han ”nej” och bytte samtalsämne. Det var innan jag riktigt vant mig vid att bli gaslightad och varken hade sällskap eller förmåga att följa upp vad han menade. Nu två år senare tycker nya husläkaren att ”men så kan du inte ha det”. Nej, jag håller med. Hoppas verkligen neurologen här har kortare kö.

Kan du ringa och be att få skrivas upp på återbudslistan dit du remitterats? Särskilt nu i snörveltider kan det vara effektivt.
Alltså vissa läkare, hur kan de ens göra så. Men har varit med om en del själv då jag varit inom psykiatrin sedan 2006.
Låter bra att du nu verkar ha en vettig husläkare! Väldigt viktigt. Jag hoppas verkligen din region har kortare kötid.

Ska absolut ringa eller skriva via 1177 om det går. Det där med att ringa är inte min starka sida men nu är det lite av ett måste.
Mina kontakter inom psykiatrin säger att jag inte kan ha denna huvudvärk de som peppar mig att söka hjälp igen. Det påverkar hela min vård där. Men efter lång paus i exponering av trauman har det nu återupptagits och beviljats en termin till på min önskan. Jag måste ju på ngt sätt framåt.
 
Jag stör mig på sista frågan här. "Kan du garantera att någonting liknande inträffar igen?"

Detta för att jag blir osäker på om intervjuaren menar frågan som den står, det SKULLE kunna vara så även om det känns som ett ovanligt sätt att uttrycka sig på när det gäller något negativt. Men svaret verkar snarare vara utifrån att frågan vore "kan du garantera att någonting liknande inte inträffar igen?"
Screenshot_20240115_205847_Chrome.jpg
 
Jag stör mig på sista frågan här. "Kan du garantera att någonting liknande inträffar igen?"

Detta för att jag blir osäker på om intervjuaren menar frågan som den står, det SKULLE kunna vara så även om det känns som ett ovanligt sätt att uttrycka sig på när det gäller något negativt. Men svaret verkar snarare vara utifrån att frågan vore "kan du garantera att någonting liknande inte inträffar igen?"
Visa bifogad fil 136951
Jag tolkar det som att tryckfelsnisse varit framme helt enkelt, och att det saknas ett "inte".
 
Jag stör mig på sista frågan här. "Kan du garantera att någonting liknande inträffar igen?"

Detta för att jag blir osäker på om intervjuaren menar frågan som den står, det SKULLE kunna vara så även om det känns som ett ovanligt sätt att uttrycka sig på när det gäller något negativt. Men svaret verkar snarare vara utifrån att frågan vore "kan du garantera att någonting liknande inte inträffar igen?"
Visa bifogad fil 136951
Jag tar för givet att det ska stå ett inte i frågan.
Men det är lika fullt en irriterande fråga som inte tillför något konstruktivt. Svara man ja så ljuger man. Svarar man nej så kommer det uppfattas som man skiter i saken (trots att det bara är konstaterande av axiom)

Fråga vad man ska göra för att förhindra att de sker igen. Fokus på att få en presentation av konkreta åtgärder, ansvar osv. Saker som sedan kan följas upp, kontrolleras och ifrågasättas. Istället för att leda mot vagt svamlande som ska motivera varför total perfektion är en omöjlighet att nå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 284
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 614
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 030
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp