Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så trött!
Kommer aldrig i säng i tid och sover skit 😴😴 I natt drömde jag att vi hade en gård med islandshästar, men hagen och vindskyddet var helt invaderat av enorma spindlar och tusenfotingar. Jag stod längst in i vindskyddet och kom inte ut, det var spindelnät och kryp precis överallt :yuck:
 
Startade nyss en tvätt och insåg efter att jag startat maskinen att jag glömde det som var i 4 åriga dotterns tvättkorg. Jag får ju köra en till maskin med det.
Hon fixade en egen liten tvättkorg av en leksakslåda, lägger i sina kläder och bär iväg med sin lilla korg till tvättstugan.

Vet inte om jag ska tycka att det är vansinnigt gulligt och ett tecken på självständighet, eller bara ett tragiskt tecken på att hon redan nu fallit in i den kvinnliga könsrollen som sköter hem, städ, tvätt osv
Kan tilläggas att hennes bröder har tvättkorg i sina rum och sköter sin tvätt själva, så hon vill nog bara göra likadant som dem
 
Suck. Bilen :arghh:

Batteriladdare på i ett dygn. Återfått kupébelysningen och bakluckan är inte i baklås. Men bilen vill inte starta.

Slagit om till snabbladdning och den ska stå på och ladda till i morgon. Få se vad den säger då.

Om jag inte fattar något då får det bli bärgning till verkstad. :cry:
 
Behöver typ terapi för att "Historien om Sverige" behandlade Stormaktstiden utan att nämna Wrangel EN ENGA GÅNG #imdead #nänuräckerdet

Edit: Bytte profilbild på FB nu pga detta:

wrangel.jpeg
 
Är förkyld.
Får nästäppa - sprayar nässpray - täppan släpper - blir snorig - snyter mig - blir täppt av snytandet - tar nässpray - täppan släpper - blir snorig - snyter mig - blir täppt av snytandet osv.
Fast just nu är jag bara lite täppt så ska inte ta nässpray förrän det är täppt på riktigt.

Har inte varit sjuk på flera år men tji fick jag, nån gång måste man väl bli sjuk. 🤧
🤕
Ingen feber iaf.
 
Det snöar. Igen. Sån här vinter har vi inte haft här på många många år! Jag stör mig på att min man ska vara så duktig och köra till jobbet trots att snön vräker ner. I helgen var det plusgrader så den gamla snön smälte och nu är det minus igen så allt har nog frusit till is. Igår var det glashalt.

Det är trevligt snö och vinter om man själv eller någon man känner inte behöver ge sig ut i eländet med bil/kollektivtrafik!

Våren kan inte komma snabbt nog!!
 
Det snöar. Igen. Sån här vinter har vi inte haft här på många många år! Jag stör mig på att min man ska vara så duktig och köra till jobbet trots att snön vräker ner. I helgen var det plusgrader så den gamla snön smälte och nu är det minus igen så allt har nog frusit till is. Igår var det glashalt.

Det är trevligt snö och vinter om man själv eller någon man känner inte behöver ge sig ut i eländet med bil/kollektivtrafik!

Våren kan inte komma snabbt nog!!

Han kom fram säkert och tryggt! Det var inte så farligt där ute. Men det gick oerhört långsamt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 338
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 073
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 614
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 031
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp