Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle precis förnya medicin på min vc. Från den 1/3 tar de 100 kr för att förnya recept och jag skulle fått besök inbokat i höstas och därmed få vissa recept förnyade- övertag efter operation. Det har inte skett. Det stör mig.

Vad som däremot stör mig mer är att det inte går att förnya recept via 1177 längre....på min vc alltså, man hänvisar från den 23/11-23 till Vårdkontakt Direkt. ogillar chatskit så jag muttrade men fann mig surt i det. så när allt var gjort så fick jag meddelande om att det inte gick för att min vc inte är ansluten till Vårdkontakt Direkt.

För fan jävla rövhål! Vad är det för fel på 1177 liksom. Så.... jag skriver ner min recept på en lapp, lämnar till psykologen om en vecka och ber henne snällt att be min läkare förnya dem och att ringa mig som hon skulle göra (när hon gjorde blev det något fel så när jag skulle svara råkade jag trycka av- och hon ringde inte upp igen och har inte ringt sedan dess...). Och meddela att de borde använda 1177.
 

Rysk gastanker anländer till Nynäshamn igen​

Ännu en gång anländer ett ryskt fartyg med fossilgas till Nynäshamn. Fartyget "Coral Energice" har gått från den Gazpromägda gasterminalen i ryska Vysotsk med flytande LNG-gas.
I Finland har regeringen signalerat att man vill förbjuda importen av rysk gas från 2025, men i Sverige har regeringen inte uttalat sig om något slutdatum.
En ny reglering av EU:s gasmarknad ska göra det lättare för medlemsländerna att stoppa importen av rysk gas. Förslaget måste godkännas av EU-parlamentet och ministerrådet först, en omröstning om förslaget väntas i parlamentet i januari. Gasen omfattas i dag inte av EU:s sanktioner mot Ryssland, men länder som Lettland och Litauen har redan förbjudit import med nationella beslut. (TT)

:rage: :rage: :rage:
 
Ett test som visar positivt är antagligen covid, ett test som visar negativt behöver inte ens vara negativt från covid, det är alltså inte ens säkert att du bara är förkyld trots ett negativt covidtest. alltså utsätter du andra för risken att det är covid ändå.
Jo jag vet, men samtidigt jobbar jag i en verksamhet där många är sjuka men på plats. Dvs eleverna
Så skulle jag vara hemma för minsta lilla skulle jag aldrig vara på plats
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Startade nyss en tvätt och insåg efter att jag startat maskinen att jag glömde det som var i 4 åriga dotterns tvättkorg. Jag får ju köra en till maskin med det.
Hon fixade en egen liten tvättkorg av en leksakslåda, lägger i sina kläder och bär iväg med sin lilla korg till tvättstugan.

Vet inte om jag ska tycka att det är vansinnigt gulligt och ett tecken på självständighet, eller bara ett tragiskt tecken på att hon redan nu fallit in i den kvinnliga könsrollen som sköter hem, städ, tvätt osv
 
Jo jag vet, men samtidigt jobbar jag i en verksamhet där många är sjuka men på plats. Dvs eleverna
Så skulle jag vara hemma för minsta lilla skulle jag aldrig vara på plats

Så för att alla andra gör fel så ska du också göra det? Det låter som en riktigt usel kultur på din arbetsplats! Såna chefer ger jag inte mycket för...

Det handlar ju inte bara om att inte smitta andra! Det handlar om att när man är sjuk ska man vila. Chefen/arbetsplatsen ska inte få en att tro att man måste jobba sjuk för annars funkar inte arbetsplatsen! Jag avskyr ställen den kulturen!
 
1705221570688.png

Varför är minus på höger sida?! :arghh:
 
Så för att alla andra gör fel så ska du också göra det? Det låter som en riktigt usel kultur på din arbetsplats! Såna chefer ger jag inte mycket för...

Det handlar ju inte bara om att inte smitta andra! Det handlar om att när man är sjuk ska man vila. Chefen/arbetsplatsen ska inte få en att tro att man måste jobba sjuk för annars funkar inte arbetsplatsen! Jag avskyr ställen den kulturen!
Jobbar sjuk gör man ändå. Planeringen måste göras för vikarier
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 410
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 081
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 616
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 031
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp