Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
På nätet, IRL-diskussioner ja så fort man säger ngt ofördelaktigt om snöröjningen.

Ska tillägga att jag flertalet ggr har kontaktat bostadsbolaget, kommun och vägverk och fått till förändringar så ngt rätt har jag väl haft.
Ja alltså alla vill nog göra ett bättre jobb men det kanske inte hinns just då för att någonting annat är viktigare just då eller att någon är sjuk
Man tar det värsta och så kommer man tillbaka för att göra det bättre när det akuta är fixat
 
Höhö, snöröjning... Här i stan klev en snubbe ut häromveckan och handgripligen gav snöröjaren stryk och tog sönder hens glasögon. Kanske ett frispel efter att prognosen sagt 0.0mm i nederbörd, men att det lik förbannat plogas flera gånger i dygnet?


(ja, det har snöat oavbrutet flera dagar i sträck - vad prognosen än säger. plogvallarna är manshöga och hamnar lite överallt där det finns plats. ska en flippa och bära hand på snöröjningen över plogsvall varje gång - då har en att göra ett tag framöver...)
 
Höhö, snöröjning... Här i stan klev en snubbe ut häromveckan och handgripligen gav snöröjaren stryk och tog sönder hens glasögon. Kanske ett frispel efter att prognosen sagt 0.0mm i nederbörd, men att det lik förbannat plogas flera gånger i dygnet?


(ja, det har snöat oavbrutet flera dagar i sträck - vad prognosen än säger. plogvallarna är manshöga och hamnar lite överallt där det finns plats. ska en flippa och bära hand på snöröjningen över plogsvall varje gång - då har en att göra ett tag framöver...)
Ja vem vill få stryk för att man försöker göra sitt jobb liksom :crazy:
Och man hinner inte med när det snöar som det har gjort
 
Höhö, snöröjning... Här i stan klev en snubbe ut häromveckan och handgripligen gav snöröjaren stryk och tog sönder hens glasögon. Kanske ett frispel efter att prognosen sagt 0.0mm i nederbörd, men att det lik förbannat plogas flera gånger i dygnet?


(ja, det har snöat oavbrutet flera dagar i sträck - vad prognosen än säger. plogvallarna är manshöga och hamnar lite överallt där det finns plats. ska en flippa och bära hand på snöröjningen över plogsvall varje gång - då har en att göra ett tag framöver...)
Jag läste det också. Helt sjukt. De var dessutom fler personer och gå på en snöröjare för att det kommer snö mot huset :banghead:
 
De som jobbar med snöröjning läser ju också på nätet och ja det är väl klart man kan bli ledsen om man försöker göra sitt bästa i all snö och folk bara gnäller

Det är inte lätt att röja snö jag har kört lite snö med min traktor och jag tycker det är jättesvårt snö verkar ha ett eget liv beroende på hur kallt det är
Och det tar tid tid som inte alltid finns så då får man kvicka sig och då blir det inte lika bra

Jag blir också lite ledsen ibland när det gnälls på min yrkeskategori tyvärr har man ibland en dålig dag och kanske gör ett sämre jobb eller helt enkelt inte har tid att göra ett riktigt bra jobb eller för den delen inte orkar
Ja så klart men jag tycker nog att folk ska få skriva saker som inte är enbart positivt.
Folk gör det ju här på buke tex. Jag har varit ledsen mer än en gång.
 
Ja alltså alla vill nog göra ett bättre jobb men det kanske inte hinns just då för att någonting annat är viktigare just då eller att någon är sjuk
Man tar det värsta och så kommer man tillbaka för att göra det bättre när det akuta är fixat
Det är inte det jag klagar på.
Som sagt så finns det bättre och sämre plogare. Förstår inte varför man inte ska få ha åsikter om just dom.
 
Du klagar pä att en del är sämre pä sitt jobb än andra?
Att alla inte är lika bra?
Är det det som är problemet att en del människor är dåliga på det de gör?
Problemet är att man inte får klaga på snöröjningen. Att alla gör så gott dom kan. Och jag har sett tillräckligt för att veta att det inte är alla som gör det och förstår inte varför det blir ett herrans liv.
 
Problemet är att man inte får klaga på snöröjningen. Att alla gör så gott dom kan. Och jag har sett tillräckligt för att veta att det inte är alla som gör det och förstår inte varför det blir ett herrans liv.
Våra snöröjare här i byn blev av med det jobbet pga att dom gjorde ett så förbannat dåligt jobb. Det var riktigt dåligt och folk var fly förbannade. Dom som fick ta över har varit mycket bättre och det blir ordentligt gjort. Dom som hade det innan gör även andra jobb och är kända för att göra lite som dom känner för. Så klart fan att man ska klaga när det inte är bra.
 
Jag måste byta däck på transporten :meh: har dragit på det alldeles för länge nu. Förra gången jag hämtade hö var det barmark så då slapp jag. Men nu är det snö igen. Men det är lika bra att få det gjort, då skulle jag ju även kunna ta mej i kragen och åka till ridhuset nån dag åxå.
 
Problemet är att man inte får klaga på snöröjningen. Att alla gör så gott dom kan. Och jag har sett tillräckligt för att veta att det inte är alla som gör det och förstår inte varför det blir ett herrans liv.
Ah ja nu är jag med vad du menar
Men är det så illa så får man ligga på cheferna/ansvariga ännu mer
Och fota
Den enskilde anställde är det sällan någon idé att klaga på
 
Ah ja nu är jag med vad du menar
Men är det så illa så får man ligga på cheferna/ansvariga ännu mer
Och fota
Den enskilde anställde är det sällan någon idé att klaga på
Här klagar vi ganska extremt (har varit extremt dåligt plogat i år. Men det är inte på snöröjarna vi klagar på. Vi klagar på kommunen då dom trots prognoser med mängder med snö och varningar inte sätter ut snöröjarna i tid utan dom väntar tills det är total kaos istället.
 
Här klagar vi ganska extremt (har varit extremt dåligt plogat i år. Men det är inte på snöröjarna vi klagar på. Vi klagar på kommunen då dom trots prognoser med mängder med snö och varningar inte sätter ut snöröjarna i tid utan dom väntar tills det är total kaos istället.
Jag klagar inte på snöröjningen jag fick min tidning idag trots att det inte var plogat ner till mitt hus :up:
Bra jobbat tidningsbudet
 
Min mage. Den är oduglig! :rage:
Kände att den kanske skulle bli arg snart, men behövde gå ut en sväng med hunden.
Fick gå en kortare väg och skynda mig hem när magen fick fullkomligt frispel. Att promenera i -10 (känns som -19 enligt appen) med kraftig vind och samtidigt ha så ont i magen att kallsvetten sprutar... Det är inte alls trevligt. :arghh:
Jag var nog ganska lagom klädd annars, men allting blev genomblött. Nu ska jag ställa mig i duschen, ta på mig torra kläder och krypa ner under en filt i soffan och tycka synd om mig själv.
 
Men förresten angående snöröjning om det verkligen bara finns en entreprenör som är villig att åta sig jobbet så sitter man ju i knät på den litegrann tyvärr
 
En person från E22-kaoset på nyheterna nyss som sa att man visste ju att det skulle komma in oväder från Danmark så samhället borde ha varit förberett (med plogbilar antar jag h*n menade).
Jag tänker att h*n visste tydligen själv om att det skulle bli oväder så varför körde h*n. :meh:
Eget ansvar.
 
En person från E22-kaoset på nyheterna nyss som sa att man visste ju att det skulle komma in oväder från Danmark så samhället borde ha varit förberett (med plogbilar antar jag h*n menade).
Jag tänker att h*n visste tydligen själv om att det skulle bli oväder så varför körde h*n. :meh:
Eget ansvar.
För samhället har tillgång till magiska plogbilar som kan köra rakt igenom lastbilar som fått stopp på vägen... 🪄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
475
· Visningar
23 858
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 100
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 034
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp