Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
1000006358.jpg

No words needed :arghh: :meh:
 
Numera är det kanske två eller tre gånger om året som jag måste åka till Malmö för att personligen inställa mig senast kl 0900. Idag var en av de gångerna. (så här långt är det inte jättestörigt)

Men just föregående natt och denna dag så måste det såklart då ramla ner en helt onödigt mängd med snö i den enastående kombinationen med stark vind. Det är som att Saurons öga fångar upp sådana saker som när jag måste åka så att sådant komplett skitväder ska framkallas vid exakt fel tillfälle.

Dubbelstörning då att jag var uppe halva natten för att förbereda dagens arbete ordentligt, samt tvingade mig upp kl 0520 för att hinna fram i tid med kollektivtrafik vilket också lyckades med god marginal. Men då har de andra papphuvudena fastnat i biltrafiken - så det blir lik förbannat dödtid och förseningar på över en timma. :arghh:
 
Att folk inte fattar/ids stänga dörren till trapphuset ordentligt för att det är snö i vägen. Det blir svinkallt här på första våningen, och lagom tills jag går ner med skyffeln för att skrapa en bra bit från dörren har det blivit islister av snön som packats. :banghead:
 
Dubbel störning idag. Väglaget är förjävla kasst just nu. Tjock, gammal blankis som blev dåligt grusad och fläckvis med asfalt. Det är både halt och spårigt. Rätt vad det är glider bilen undan i gamla spår och det är totalt livsfarligt vid möte, särskilt som folk genat i hörnen när det fortfarande var snö. Noll kontroll liksom.

Flyttade mina sticklingar från fönsterbrädan till bänken nedanför för att det drog så kallt. När jag kom hem hade katten vält ena vaden och bitit av den största rotade sticklingen :cry: Räddad från kyla men mördad av den stora ohyran istället.
 
"Min" konspirationsteoretiker som jag trodde lugnat ner sig lite och sansat sig.
Har inte sansat sig alls, utan tydligen gått och försökt hålla igen, för att sedan spy ur sig allt, från corona till 5g till ockupering och världskrig till klimatförändring och allt där emellan, vid ett tillfälle då jag inte kunde gå därifrån :crazy:
 
Eller så är det olika förutsättningar
Eller någon som är jättetrött och jättestressad
Eller ny på jobbet
Var har du fått fan för att du klagat?
På nätet, IRL-diskussioner ja så fort man säger ngt ofördelaktigt om snöröjningen.

Ska tillägga att jag flertalet ggr har kontaktat bostadsbolaget, kommun och vägverk och fått till förändringar så ngt rätt har jag väl haft.
 
På nätet, IRL-diskussioner ja så fort man säger ngt ofördelaktigt om snöröjningen.
De som jobbar med snöröjning läser ju också på nätet och ja det är väl klart man kan bli ledsen om man försöker göra sitt bästa i all snö och folk bara gnäller

Det är inte lätt att röja snö jag har kört lite snö med min traktor och jag tycker det är jättesvårt snö verkar ha ett eget liv beroende på hur kallt det är
Och det tar tid tid som inte alltid finns så då får man kvicka sig och då blir det inte lika bra

Jag blir också lite ledsen ibland när det gnälls på min yrkeskategori tyvärr har man ibland en dålig dag och kanske gör ett sämre jobb eller helt enkelt inte har tid att göra ett riktigt bra jobb eller för den delen inte orkar
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 740
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 098
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 633
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 033
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp