Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skrivare är verkligen satans verktyg. Jag gav upp min för något år sedan när den ville ha mat (färg), köpte mat, då var den sugen på annan mat och någonstans där ville den gå i matkoma. Skrivare i matkoma funkar inte:arghh:
Snällt att spenderat massa pengar på färg innan för nej den har aldrig accepterat "påfyllda patroner", märkes ska det va!

Ska nog ta itu med att slänga ut den trots att jag verkligen behöver en skrivare. Gah.
 
Skrivare är verkligen satans verktyg. Jag gav upp min för något år sedan när den ville ha mat (färg), köpte mat, då var den sugen på annan mat och någonstans där ville den gå i matkoma. Skrivare i matkoma funkar inte:arghh:
Snällt att spenderat massa pengar på färg innan för nej den har aldrig accepterat "påfyllda patroner", märkes ska det va!

Ska nog ta itu med att slänga ut den trots att jag verkligen behöver en skrivare. Gah.
Tips : Dom kan flyga :idea::angel:
 
Jag stör mig på 2 saker, den jäkla snöplogen som kör fast det inte behövs längre och snöar ner min nyplogade infart och idioten som gav sig fan på att den både skulle köra o inte fixade det så vi bara någon tim efter dom äntligen fixat så vi kunde ta oss ut från byn o till affären i tollarp , täppte igen backen så det nu är stopp tills i morgon
 
Jag stör mig på 2 saker, den jäkla snöplogen som kör fast det inte behövs längre och snöar ner min nyplogade infart och idioten som gav sig fan på att den både skulle köra o inte fixade det så vi bara någon tim efter dom äntligen fixat så vi kunde ta oss ut från byn o till affären i tollarp , täppte igen backen så det nu är stopp tills i morgon
Det låter som att ni fortfarande har totalt kaos i området... :(
 
Fast det hade inte blivit det kaoset det blev om dom tex kolonn kör i ett tidigt skede och om dumt folk hållt sig hemma
Använder man någonsin kolonnkörning i Sverige? Trodde det bara var på norska fjällvägar som det var vanligt? Skulle skånska bilister ha varit införstådda med hur det fungerar, och finns det utrymmen för att samla ihop bilarna mellan vändorna på vägar med så mycket trafik som E22?
 
Använder man någonsin kolonnkörning i Sverige? Trodde det bara var på norska fjällvägar som det var vanligt? Skulle skånska bilister ha varit införstådda med hur det fungerar, och finns det utrymmen för att samla ihop bilarna mellan vändorna på vägar med så mycket trafik som E22?

Jag har kört kolonn både i Sverige och i Danmark. Så visst gör man det, men kanske inte tillräckligt ofta (för att folk inte vet att det existerar?)
 
Det låter som att ni fortfarande har totalt kaos i området... :(
Hade det inte varit för dumt folk så var/är det mesta återställt nu, men den lastbilsföraren var inte så smart,alltså backen är illa för bilförare i sommarväglag nästa,men han googlade väl fram någon karta som skulle ta honom från E22 o till Hörby utan att få köra den vägen, så nu rök våran väg :rage:
 
Använder man någonsin kolonnkörning i Sverige? Trodde det bara var på norska fjällvägar som det var vanligt? Skulle skånska bilister ha varit införstådda med hur det fungerar, och finns det utrymmen för att samla ihop bilarna mellan vändorna på vägar med så mycket trafik som E22?
Det är väl det som var problemet, vi använder det inte så ingen tänkte väl så långt
 
Jag har kört kolonn både i Sverige och i Danmark. Så visst gör man det, men kanske inte tillräckligt ofta (för att folk inte vet att det existerar?)
Hade ingen aning, jag har bara hört om det från Norge. Dåligt fjällväder = kolonnkörning och pissdåligt väder = avstängd väg, så jag trodde inte det användes annat än på vägar där det regelbundet blir så dåligt väder att de riskerar stängas.

Det fanns ju inte ens med i körkortsteorin och då var svarta plastsäckar som renvarning med (vilket vi skrattade åt nere i mellansverige där jag bodde på den tiden).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
475
· Visningar
23 858
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 100
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 034
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp