Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade ingen aning, jag har bara hört om det från Norge. Dåligt fjällväder = kolonnkörning och pissdåligt väder = avstängd väg, så jag trodde inte det användes annat än på vägar där det regelbundet blir så dåligt väder att de riskerar stängas.

Det fanns ju inte ens med i körkortsteorin och då var svarta plastsäckar som renvarning med (vilket vi skrattade åt nere i mellansverige där jag bodde på den tiden).

Helt ärligt var kolonnkörningen i Danmark första gången jag stötte på det. Det var så dåligt väder att vi åkte i kolonn på motorvägen med två plogbilar i bredd längst fram.
 
Använder man någonsin kolonnkörning i Sverige? Trodde det bara var på norska fjällvägar som det var vanligt? Skulle skånska bilister ha varit införstådda med hur det fungerar, och finns det utrymmen för att samla ihop bilarna mellan vändorna på vägar med så mycket trafik som E22?
Jag har åkt bakom tre plogbilar i bredd på Nynäshamns vägen och Essingeleden i Stockholm, det var bra avstånd till dem då de saltade samtidigt så ingen ville vara för nära...
 
-15 och jag lyckas ta på mig för mycket kläder när jag ska gå till jobbet! Var jättesvettig när jag kom fram och då tar det bara 20 min! :arghh::cautious:
 
Jag vil inte ens titta på mätaren. Luftvärmepumpen jobbar febrilt och jag behöver ha igång el-elementen O_o
Jag har satt igång det i badrummet, men jag minns inte hur man får igång de två nyare... :o Det var så länge sedan vi hade igång dem, och knapparna på sidan är helt obegripliga. Har för mig att det fanns en power-knapp, men hittar den inte... :cautious: Får kolla lite noggrannare när jag kommer hem igen.

Luftvärmepumpen bara stannar och avfrostar sig gång på gång... :(
 
Kanske? Jag brukar bara ta bort all snö och is, då brukar de fungera igen . 😊
Det var inte jättemycket snö och is där det var i och för sig svårt att se igår i mörkret :(
Men det får väl bli ett nytt verkstadsbesök
Ser konstigt ut dock med vindrutetorkare i fel läge hela tiden vad säger egentligen Farbror Blå om en sådan sak :o
 
Det var inte jättemycket snö och is där det var i och för sig svårt att se igår i mörkret :(
Men det får väl bli ett nytt verkstadsbesök
Ser konstigt ut dock med vindrutetorkare i fel läge hela tiden vad säger egentligen Farbror Blå om en sådan sak :o
Säger du att dom gick sönder igår och du har en tid på verkstaden så tror jag inte att de säger speciellt mycket. 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 123
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 103
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 035
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp