Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då jag kom hem och stängde dörren bakom mig föll en spegel i golvet. Hur det nu är möjligt, jag går inte omkring och smäller i dörrar så huset skakar.

Ja ja, bring it on, jag har inte haft någon tur eller någon större lycka de senaste 7 åren heller så jag är redan van, antar jag :meh:
 
Då jag kom hem och stängde dörren bakom mig föll en spegel i golvet. Hur det nu är möjligt, jag går inte omkring och smäller i dörrar så huset skakar.

Ja ja, bring it on, jag har inte haft någon tur eller någon större lycka de senaste 7 åren heller så jag är redan van, antar jag :meh:
Vaknade en morgon av ett brak och kunde inte fatta vad det var som skramlat
Somnade om klev upp senare och det var inte förrän jag skulle gå och lägga mig på kvällen som jag insåg att det var tavlan över sängen som hade ramlat ner då snöret på baksidan gav upp ;)
Så ibland bara faller det :)
 
För en gångs skull var jag på väg att kunna somna i rimlig tid, då jag blivit trött tidigt på kvällen, inte var orolig i kroppen, och inte bara skulle göra ditt och datt innan jag kunde sova.

Precis då jag höll på somna fick jag, igen, panik över stoet och fölet som är instängda i mitt garage och har varken mat eller vatten.

Nej, givetvis är inga hästar instängda i mitt garage, jag har inte ens något garage, och jag har inte haft något föl att ta hand om på många, många år :arghh:
Kan jag inte bara få sova? :(
 
Föräldrar som lämnar friska syskon på disco, Luciafirande på förskolan osv när det går magsjuka i hemmet :banghead::rage: Skolplikt absolut men försök minimera smittspridningen tack!
Jag håller helt med dig! Det som är ännu mer störigt är ju att 1177 skriver att friska individer inte behöver stanna hemma i förebyggande syfte. Jag förstår tanken men som sagt minimera smittspridning är ju inte helt fel!
 
Att Konsumentverket räknar med att matkostnaden för en person 2024 är ca 3700 kronor per månad, hur många har råd med det? Detta om alla mål lagas hemma.
Det låter sjukt högt. Okej, nu äter vi nog mindre kött än genomsnittet, men mycket färsk frukt. Det mesta eko och/eller svenskproducerat om det finns. Lägger ~7500 kr för en familj på två vuxna (varav en har hårt fysiskt yrke och äter därefter) och två barn om man bara räknar mat, inte blöjor och typ toapapper, diskmedel, tvål och sånt.

Men ja, priserna har ju skenat iväg. Innan kriget gick samma mat på ungefär 5500 kr.
 
Väntar på ett paket idag, som ska lämnar utanför dörren. Hade velat ha det till box eller ombud men de alternativen fanns inte. Så nu hoppas jag att citymail ringer på åtminstone.
Ska lämna dåligt omdöme till webbutiken, man borde ju kunna välja om man vill riskera att ens grejer blir stulna. :meh:
 
Sällar mig till gänget som stör sig på sömnproblem. Jag somnar runt 2:30 - 3 och vaknar vid 9. Känner mig inte tröttare än vanligt trots detta :confused:
Behöver normalt minst 9 timmars sömn på natten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 043
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
22 021
Svar
2 001
· Visningar
98 092
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 574
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp