Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Enligt en undersökning jag läste för några veckor sedan så kunde man spara mest pengar på ett år hos Coop då de inte hade något tak för bonusen, medan ICAs är 8000 kr/år, fast mest sparar man på att gå igenom annonsbladen och handla där det är billigast när man planerar vad man ska handla. Jag shoppar runt när jag storhandlar och skriver upp vad jag ska köpa var och håller mig sedan till det + om det är tillfälliga erbjudanden i butik.Aha det visste jag inte! Handlade förut på Coop men läste att dom ofta var dyrast så byte till Ica. Dessa två är don som ligger på gångavstånd från mig. Men ja, får försöka byta till Willys!
Har misstänkt det jag med.Inte säker på att personalpolitiken är så väldigt mycket bättre där idag
Jag handlar bara undantagsvis på ICA i min stad eftersom de är betydligt dyrare än mitt stamställe Willys. Jag har helt enkelt inte råd.
ICA har mitt favorit-te, willys har slutat med det. Man får acceptera att Willys inte sällan har slut på vissa varor. Men för stapelvaror är de bäst.
Vi har ett Lidl också med dit går jag inte. Varit in några gånger och halva butiken var läsk och godis. Plus att deras rykte i början, om usel personalpolitik, fortfarande hänger kvar hos mig.
Men så bor jag långt från stora Stockholm vilket nog också påverkar prisbilden här.
Vill du utveckla litegrann varförOm ni bryr er om personalpolitik så är Willys det sista stället ni ska handla på hälsar min kollega.
För att prisnivån på det mesta är högre i Stlm.Varför skulle avståndet till Stockholm påverka?
För att prisnivån på det mesta är högre i Stlm.
Jag har dagpendlat och kunde jämföra.
Mindre orter och landsbygd har annan prisnivå. Butikerna har högre hyror och omkostnader vilket avspeglas i priserna.
Och jag reagerade på zkillnaden i priz från här till zkåneprizer zom är mycket högre, vilket får znåla mig att handla här o ta med.När jag flyttade till Småland blev jag chockad över hur dyrt Willys är här jämfört med Södertälje. Det var rejäl skillnad.
Ja, mitt matkonto ökade rejält efter flytten. Som tur är så var Ica mycket billigare på många varor.Och jag reagerade på zkillnaden i priz från här till zkåneprizer zom är mycket högre, vilket får znåla mig att handla här o ta med.
Jo, onlinehandling är ju en sak, men det hjälper inte mig när jag inte kan ta mig dit.Jag vet inte om någon har hemkörning här längre, eller om det bara var under covid. Både ICA och Willys erbjuder online-shopping dock, om det är något man önskar....
Så gjorde jag mycket förut, men det är svårt nu. Trist när man blir så begränsad faktiskt. Det är nu man behöver det. Har visserligen färdtjänst, men färdtjänsten kostar 40 kr per tur så 80 kr för en handling och så har jag månadskort till buss samtidigt så hade bara det fungerat hade väl det varit mer ekonomiskt...Enligt en undersökning jag läste för några veckor sedan så kunde man spara mest pengar på ett år hos Coop då de inte hade något tak för bonusen, medan ICAs är 8000 kr/år, fast mest sparar man på att gå igenom annonsbladen och handla där det är billigast när man planerar vad man ska handla. Jag shoppar runt när jag storhandlar och skriver upp vad jag ska köpa var och håller mig sedan till det + om det är tillfälliga erbjudanden i butik.
Pizzor i Skåne är asdyrt, speciellt om man handlar där jag kommer ifrån. Fy F alltså, kan inte förstå varför de kostar så mycket plötsligt!Och jag reagerade på zkillnaden i priz från här till zkåneprizer zom är mycket högre, vilket får znåla mig att handla här o ta med.