Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur ska de ha det? Var det succé för oljelobbyn eller inte?
Screenshot_20231213-112216~2.png
 
Aha det visste jag inte! Handlade förut på Coop men läste att dom ofta var dyrast så byte till Ica. Dessa två är don som ligger på gångavstånd från mig. Men ja, får försöka byta till Willys!
Enligt en undersökning jag läste för några veckor sedan så kunde man spara mest pengar på ett år hos Coop då de inte hade något tak för bonusen, medan ICAs är 8000 kr/år, fast mest sparar man på att gå igenom annonsbladen och handla där det är billigast när man planerar vad man ska handla. Jag shoppar runt när jag storhandlar och skriver upp vad jag ska köpa var och håller mig sedan till det + om det är tillfälliga erbjudanden i butik.
 
1: börjar känna av en suspekt känsla av lite halsont.
2: en person som kommunicerar enormt mycket via mail - alltså mail till alla/en mailgrupp. Det är frågor, info, uppföljning på sina frågor, återkoppling i hur ärendet fortlöpte osv. Inte riktat till en speciell person eller grupp utan till alla. Typ;
"jag behöver hjälp med detta idag" - "nu är det klart" osv.
Min mailkorg svämmar över!
 
Gerbilen jag letade vård åt är inte bättre. I eftermiddag har vi tid för avlivning och kvar är en ensam hona som har långt kvar att leva.
Meanwhile hänger allt folk på facebook som förbjudit djurannonser så det här med att hitta nytt hem med nya kompisar åt henne lär inte bli enkelt :(
 
Jag handlar bara undantagsvis på ICA i min stad eftersom de är betydligt dyrare än mitt stamställe Willys. Jag har helt enkelt inte råd.

ICA har mitt favorit-te, willys har slutat med det. Man får acceptera att Willys inte sällan har slut på vissa varor. Men för stapelvaror är de bäst.
Vi har ett Lidl också med dit går jag inte. Varit in några gånger och halva butiken var läsk och godis. Plus att deras rykte i början, om usel personalpolitik, fortfarande hänger kvar hos mig.

Men så bor jag långt från stora Stockholm vilket nog också påverkar prisbilden här.

Varför skulle avståndet till Stockholm påverka?
 
Enligt en undersökning jag läste för några veckor sedan så kunde man spara mest pengar på ett år hos Coop då de inte hade något tak för bonusen, medan ICAs är 8000 kr/år, fast mest sparar man på att gå igenom annonsbladen och handla där det är billigast när man planerar vad man ska handla. Jag shoppar runt när jag storhandlar och skriver upp vad jag ska köpa var och håller mig sedan till det + om det är tillfälliga erbjudanden i butik.
Så gjorde jag mycket förut, men det är svårt nu. Trist när man blir så begränsad faktiskt. Det är nu man behöver det. Har visserligen färdtjänst, men färdtjänsten kostar 40 kr per tur så 80 kr för en handling och så har jag månadskort till buss samtidigt så hade bara det fungerat hade väl det varit mer ekonomiskt...

Färdtjänst 40 kr för en resa där bilen aldrig är i tid (timmar vid försening ofta) och ska bokas rätt långt i förväg, där varje ny resa kostar minst 40. Och buss där resan kostar 30 kr, biljetten gäller i en timme- fram och tillbaka kan man åka, och oftast är i tid och man vet att bussen kan man liksom bara ta utan bokning långt i förväg. Det stör mig lite...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 043
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
22 021
Svar
2 001
· Visningar
98 092
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 574
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp