Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig fast stör mig ändå inte.
Förnyade p-pillren idag och det gick igenom utan problem för ett år till.
Har förnyat i några år utan besök.
Och det stör mig för förr så var det noga med blodtrycket. Det skulle kollas minst en gång per år men nu har det gått flera år utan koll.
Varför är det ändrat?
 
Jag stör mig på att jag inte har sovit i natt. Fick sådan huvudvärk i går så jag tog oxynorm och fick klåda. Det får jag ibland men går över rätt fort, den här gången satt det i många timmar istället. Tog inte mer än jag brukar, är så väldigt noga ju!
Det kliade och kliade överallt, till och med på öronen! Hela natten gick åt att fnatta mig på! Och så upp och jobba. Inte alls pigg.

Och jag ska väl inte klaga på en kollega, men jag kan verkligen inte hålla mig! I dag har det varit så svårt att stå ut. Jag lämnade fikat för jag orkade inte höra henne. Hon pratar så snabbt och forcerat, dialekten stör mig, hon tror hon kan allt, tror hon vet allt, avbryter, och pratar och pratar så mycket och fort hela tiden, så vill man föra samtal måste man höja rösten och avbryta henne. Det är inte ett samtal, inte en diskussion osv utan en monolog hon för med sig själv, även om hon tror hon pratar med oss andra. Detta är bara lite, men i dag fick det mig att lämna för jag kände att det var svårt att orka med riktigt.
Jag hade inte tackat nej till en dos tålamod i mina många temuggar i dag!!!
 
Stör mig fast stör mig ändå inte.
Förnyade p-pillren idag och det gick igenom utan problem för ett år till.
Har förnyat i några år utan besök.
Och det stör mig för förr så var det noga med blodtrycket. Det skulle kollas minst en gång per år men nu har det gått flera år utan koll.
Varför är det ändrat?
Kanske för att det numera är så enkelt att ta det själv?
Ungefär som tempen.
Man köper en blodtryckmätare och håller själv koll?
 
Kanske för att det numera är så enkelt att ta det själv?
Ungefär som tempen.
Man köper en blodtryckmätare och håller själv koll?
Kanske fast hur vet dom att folk gör det? Man tog ju trycket där av en anledning för att få p-piller utskrivet.
Men det är ju skönt att slippa åka in för det så klagar egentligen inte. Är mest nyfiken på varför det ändrats från att vara så extremt noga till att inte kollas alls
 
Stör mig fast stör mig ändå inte.
Förnyade p-pillren idag och det gick igenom utan problem för ett år till.
Har förnyat i några år utan besök.
Och det stör mig för förr så var det noga med blodtrycket. Det skulle kollas minst en gång per år men nu har det gått flera år utan koll.
Varför är det ändrat?

Märkligt, jag blir fortfarande kollad varje år!
 
Jag håller helt med dig! Det som är ännu mer störigt är ju att 1177 skriver att friska individer inte behöver stanna hemma i förebyggande syfte. Jag förstår tanken men som sagt minimera smittspridning är ju inte helt fel!
Jag tycker att det är rimligt. Om man alltid skulle vara hemma när någon i hushållet är sjuk så kan det bli många dagar hemma.
 
Kanske fast hur vet dom att folk gör det? Man tog ju trycket där av en anledning för att få p-piller utskrivet.
Men det är ju skönt att slippa åka in för det så klagar egentligen inte. Är mest nyfiken på varför det ändrats från att vara så extremt noga till att inte kollas alls
Ja när jag hade vanliga p-piller sa jag en gång att jag hade tagit det dagen innan under hälsokontroll på jobbet. Och sa resultatet men hon var ändå tvungen att ta det. Jag kunde ju ljuga.
 
Astma på vintern. Lungor som tror att kall luft är en akut livsfara. Har inte kunnat gå 50 meter till förskolan utan att få timlånga hostanfall. Tack och lov fick jag tag på min läkare och klartecken att dubbla kortisondosen imorse, och redan efter det har det blivit lite bättre!
 
Ja när jag hade vanliga p-piller sa jag en gång att jag hade tagit det dagen innan under hälsokontroll på jobbet. Och sa resultatet men hon var ändå tvungen att ta det. Jag kunde ju ljuga.
Märkligt, jag blir fortfarande kollad varje år!
Det kanske är för att jag äter minipiller kom jag på nu som dom inte kollar. Men ändå konstigt eftersom dom brukar få lite panik av att mamma haft hjärtinfarkt (55år) och pappa haft stroke så dom brukar som vilja kolla lite extra noga och så är jag tjock dessutom
 
Det kanske är för att jag äter minipiller kom jag på nu som dom inte kollar. Men ändå konstigt eftersom dom brukar få lite panik av att mamma haft hjärtinfarkt (55år) och pappa haft stroke så dom brukar som vilja kolla lite extra noga och så är jag tjock dessutom

Jag äter mellanpiller utan östrogen men de är ändå noga. I ditt fall hade jag nog ringt och hört. Onödigt att oroa sig i onödan!
 
Stör mig fast stör mig ändå inte.
Förnyade p-pillren idag och det gick igenom utan problem för ett år till.
Har förnyat i några år utan besök.
Och det stör mig för förr så var det noga med blodtrycket. Det skulle kollas minst en gång per år men nu har det gått flera år utan koll.
Varför är det ändrat?
Jag blev aldrig kollad pga sorten jag åt. Trots storke och hjärtinfarkt nära i släkten. Det beror helt enkelt på vilken sort du har.
 
Kanske fast hur vet dom att folk gör det? Man tog ju trycket där av en anledning för att få p-piller utskrivet.
Men det är ju skönt att slippa åka in för det så klagar egentligen inte. Är mest nyfiken på varför det ändrats från att vara så extremt noga till att inte kollas alls

Ett enskilt tryck på en mottagning säger egentligen inte så mycket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 043
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
20 21 22
Svar
430
· Visningar
21 891
Svar
2 001
· Visningar
98 092
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 572
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp