Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kanske är för att jag äter minipiller kom jag på nu som dom inte kollar. Men ändå konstigt eftersom dom brukar få lite panik av att mamma haft hjärtinfarkt (55år) och pappa haft stroke så dom brukar som vilja kolla lite extra noga och så är jag tjock dessutom
Det är nog minipiller som gör det. Jag äter minipiller sedan några år och har inte behövt ta blodtryck. Jag tar aldrig blodtrycket om inte någon läkare kräver det.
 
Jag handlar bara undantagsvis på ICA i min stad eftersom de är betydligt dyrare än mitt stamställe Willys. Jag har helt enkelt inte råd.

ICA har mitt favorit-te, willys har slutat med det. Man får acceptera att Willys inte sällan har slut på vissa varor. Men för stapelvaror är de bäst.
Vi har ett Lidl också med dit går jag inte. Varit in några gånger och halva butiken var läsk och godis. Plus att deras rykte i början, om usel personalpolitik, fortfarande hänger kvar hos mig.

Men så bor jag långt från stora Stockholm vilket nog också påverkar prisbilden här.
Jag har nyligen upptäckt att Lidl är jättebra på frukt och grönt. Stort utbud, fräscht, okej priser. Ica och citygross är betydligt sämre på samtliga punkter (ibland direkt ofräscht, sämre utbud och dessutom svindyrt).

Dessutom fantastiskt kundbemötande: dottern tappade en vattenmelon i golvet när vi skulle packa den, betalt och klart alltså. Den sprack. Kladd över hela golvet. ”Du kan hämta en ny” sa kassören. När vi packat kanske hälften, ej hämtat nån melon, blev det kaos med lilla barnet som trillade och blev jätteledsen, varpå kassören ringer en kollega som kommer med en ny melon till oss.

Men det här var en tråd för störiga saker så då stör jag mig på att det inte finns nån vettig affär för storhandling i mitt närområde.
 
Stör mig fast stör mig ändå inte.
Förnyade p-pillren idag och det gick igenom utan problem för ett år till.
Har förnyat i några år utan besök.
Och det stör mig för förr så var det noga med blodtrycket. Det skulle kollas minst en gång per år men nu har det gått flera år utan koll.
Varför är det ändrat?
Jag har hela tiden behövt boka besök en gång om året. Senast var nog exakt ett år sen. Utgår från att jag egentligen skulle behöva boka besök nu då mina recept var slut i måndags när jag behövde hämta ut för att sätta in i måndags... Bad då min syster skriva ut nytt recept åt mig :angel: (hon är läkare inom kvinnohälsa). Det är dock bara för 3 månader så ska förnya via 1177 och då lär jag bli kallad. Jag använder nuvaring.
 
Jag har hela tiden behövt boka besök en gång om året. Senast var nog exakt ett år sen. Utgår från att jag egentligen skulle behöva boka besök nu då mina recept var slut i måndags när jag behövde hämta ut för att sätta in i måndags... Bad då min syster skriva ut nytt recept åt mig :angel: (hon är läkare inom kvinnohälsa). Det är dock bara för 3 månader så ska förnya via 1177 och då lär jag bli kallad. Jag använder nuvaring.
Jag ska boka tid för cellprov när mitt ben är okej. Fick avboka tiden jag hade fått. Så tänkte fråga om det då
 
Stör mig på folk som – julklappsspel uteslutet – skriver saker likt, 'tips på julklapp till kille?' utan att närmare gå in på vad personen tycker om/intressen och personlighet. Det är ju hur svårt som helst att träffa rätt.

Det är lite som när folk vill ha parfymtips utan att referera till andra parfymer denne gillar eller preferenser när det kommer till doftnoter. Det är också att göra det onödigt svårt.
 
Ja alltså den kopierade över allting men det är BankID, konton, auktoriserade och lösenord som driver mig till vansinne.
Ja, sist jag böt skötte den nästan allt automagiskt, utom just bankgrejs och sådant. Bankappen klappade ihop helt för mig så det blev en del krångel före det var utrett.
Ja, så var det en del appar som av någon anledning inte ens överfördes utan som jag hamnade att hantera enskilt och manuellt (tror bl.a instagram var en).
Så när man tror att allt är klart så börjar den uppdatera, och det går inte att lämna den för sig själv och tro att den sköter sig själv, för det är femtioelva saker som ska godkännas längs vägen för att komma vidare 🤯
 
Ja precis jag förstår tanken men som magsjuka är ju så himla smittsamt bland de yngre som inte är så noga med handtvätt.
Jag satt en gång på en buss från norrförort (ca 1timmes färd) och någon började kräkas. Innan bussen var framme kräktes fler och fler...

Just kräksjukan tycker jag gott man kan vara hemma för. Den är då smittsam och kan vara så farlig för sköra individer
 
Ja alltså den kopierade över allting men det är BankID, konton, auktoriserade och lösenord som driver mig till vansinne.
Ja, nu förstörde du min illusion. BankID var ett meck av olika skäl denna gång, så det rymdes inte alls inom halvtimmen. Däremot lösenord och sånt rymdes där.
 
Jag satt en gång på en buss från norrförort (ca 1timmes färd) och någon började kräkas. Innan bussen var framme kräktes fler och fler...

Just kräksjukan tycker jag gott man kan vara hemma för. Den är då smittsam och kan vara så farlig för sköra individer
Å andra sidan så har jag generellt svårt att kräkas och får aldrig vinterkräksjukan, men att vara på samma ställe som någon som kräks ger mig kväljningar så det kan vara någon som är åksjuk och andra som kräks för att den kräktes.
 
Å andra sidan så har jag generellt svårt att kräkas och får aldrig vinterkräksjukan, men att vara på samma ställe som någon som kräks ger mig kväljningar så det kan vara någon som är åksjuk och andra som kräks för att den kräktes.
Kaliviruset är ett av de mest smittsamma, men gå för friska över på några dagar. Det kan vara bra att överväga att stanna hemma om någon i hushållet är smittad.

PS Oavsett om de fick kräksjukan eller inte alla som var ombord på bussen fick sin dag förstörd och smittrisken var överhängande, inte minst för den/de som sedan måste städa upp.
 
Vad är det som låter?
Jag har nog aldrig tänkt på att ugnar låter alls :confused:
Varmluftsugnar låter hela tiden :arghh:
Och jag tycker det är jobbigt det är ett väldigt irriterande ljud för mig
Den här hade en liten jävla fläkt som blåser vid luckan hela tiden bara man slog på lyset i ugnen :(
Slår man på varmluftsläget bråkade den ännu mer :down:
Jag letade specifikt efter en tyst ugn men det är ju omöjligt då det är svårt att åka och provlyssna :crazy:
Försökte hitta en ugn utan varmluft men det var ju synnerligen begränsat utbud
I vissa tester mäts ljudnivån men eftersom det finns 3892 olika modeller så hinner de utgå innan testet publiceras :cautious:
Fläktljud gör mig trött och irriterad
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 043
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
20 21 22
Svar
430
· Visningar
21 891
Svar
2 001
· Visningar
98 092
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 572
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp