Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, så jag ska sluta störa mig på henne? Mejlar ju för att jag inte har en halvtimme att sitta i telefon...
Tillägg på störningen: eftersom hon aldrig svarar på mejl blir aldrig våra konversationer spårbara = kan aldrig felsöka själv där innan jag kontaktar henne.. samt att hon alltid tycker att man ska avbryta sitt annat man gör för att besvara just hennes samtal.
 
Stör mig på den bilist som tyckte det var lämpligt att försöka köra förbi min häst (som var lite nervös) I typ 50 knyck på en liten grusväg. Min häst blev rädd och svängde ut i mitten på vägen, så bilisten fick stanna.

Gick fram till honom och sa till att man får köra lugnt förbi, men hans respons var att han fått utryckningslarm. Meddelade att det ursäktar faktiskt inte att han kör vårdslöst och potentiellt skapar en ny olycka. :mad:
 
Klarna har börjat spara kortet automatiskt när man gör köp på nätet, så jag måste logga in i appen efteråt och ta bort det.
Försökte chatta med dem idag men det måste ha varit en bot för den gav instruktioner om hur jag skulle ansluta mitt bankkonto. :banghead:
Svarade att jag inte vill göra det, jag vill kunna handla utan att kortet sparas automatiskt.
Då svarade den att den ser att mitt senaste köp gjordes med kort och frågade om jag inte använt det betalningsmedlet?
Den sa att i den senaste uppdateringen är det bara kontobetalning som är permanent och kort måste man knappa in vid varje köp.
jag frågade om det var i den uppdateringen som kom idag.
Tystnad ...
Den svarade att det var en månad sen.
Jag frågade två gånger om han var en människa eller ai men han svarade inte.
Fick ett telefonnummer att ringa. :wtf:
 
Hö- och ensilagedamm är inte att leka med så det kan nog vara bov i dramat. Själv blev jag rejält sjuk vid varje moment höskörd ända till förnuftet trillade in och andningsskyddet på. Just tungt att andas och snörvlandet känns igen.
Äsch då, då kanske det är det trots allt. Som tur är behöver jag inte vistas bland ensilage särskilt ofta, men nästa gång får jag kanske tänka på att täcka över näsa och mun!
 
Stör mig på den bilist som tyckte det var lämpligt att försöka köra förbi min häst (som var lite nervös) I typ 50 knyck på en liten grusväg. Min häst blev rädd och svängde ut i mitten på vägen, så bilisten fick stanna.

Gick fram till honom och sa till att man får köra lugnt förbi, men hans respons var att han fått utryckningslarm. Meddelade att det ursäktar faktiskt inte att han kör vårdslöst och potentiellt skapar en ny olycka. :mad:
I så fall om det var en blåljusare borde den ju veta hur man skall köra.
 
Han körde sin privata bil. Räddningstjänsten har dessutom som standard att de inte kör förbi exv ridskolan med sirener och blåljus, så snubben borde veta varför det kan vara bra och sakta ner typ 5 sekunder 🙃
Jo jag förstod att han hade egen bil (bor också så vi har deltidare) men det jag menade var att han borde via yrket ha lärt sig hur han skall bete sig i trafiken kan jag tycka.
 
Jag kom till första sjukhuset 19-20 igår och sen till detta vid 23-00 och sen har jag väntat.
Olyckan hände vid 17 (var tvungna att göra klart stallet och sen så är det ca 45 min till sjukhuset)
Först sa dom att jag skulle hem och att detta sjukhuset skulle höra av sig med tid men efter samtal så ville dom ha in mig direkt men händer ju inget här ändå
Nu är jag opererad och klar :banana: :bump:
 
Jag vet faktiskt inte. :confused:
Får se vad dom säger idag. Information är lite dålig eller så är jag trög och inte fattar
Får åka hem :bump: :banana: :up:
Nån gång på eftermiddagen (sambon har 1,5-2 timmar hit)
 

Bifogade filer

  • IMG_1803.jpeg
    IMG_1803.jpeg
    268,7 KB · Visningar: 66
Vaknade till ett mindre blodbad i sovrummet. Fläckar i sängen (stora som en gammal femkrona) där katterna brukar ligga och blodstänk på golvet. Katten med tratt hade blodstänk på utsidan tratten (såret som är anledning till stänket sitter på insidan).

Båda katterna hävdar bestämt att de inte blöder. Ingen av dem har synbara sår (förutom trattkatten då, men hon har fel sorts sår) eller blod/missfärgningar i pälsen. Jag blöder inte heller.

Vem? Var? VARFÖR?
 
Vaknade till ett mindre blodbad i sovrummet. Fläckar i sängen (stora som en gammal femkrona) där katterna brukar ligga och blodstänk på golvet. Katten med tratt hade blodstänk på utsidan tratten (såret som är anledning till stänket sitter på insidan).

Båda katterna hävdar bestämt att de inte blöder. Ingen av dem har synbara sår (förutom trattkatten då, men hon har fel sorts sår) eller blod/missfärgningar i pälsen. Jag blöder inte heller.

Vem? Var? VARFÖR?
Det ligger inte rester av en död mus någonstans? :nailbiting:
 
Det hoppas jag inte! :nailbiting: (de är ju rena innekatter i lägenhetshus)
Förhoppningsvis inte då.
Jag bor i villa och en vinter hade jag möss på vinden. En kväll såg jag hur en liten (väldigt söt) mus kom fram under frysen i köket. En av mina innekatter satt en meter ifrån och han frös till is. Musen vände och försvann men båda katterna satt sen och vaktade frysen i flera timmar :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 081
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 410
Senast: Tuvstarr
·
Svar
2 001
· Visningar
98 138
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 616
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp