Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste sätta tillbaka bilens klocka. Stör mig på det varje gång jag kör, men jag är för lat för att ta tag i det.. Men imorgon! (tänker jag varje dag)


Alltså, jag ställde faktiskt om klockan i bilen. Trodde jag. Den går precis lika fel idag som igår. Så antagligen bekräftade jag inte omställningen. :cautious:

Vi har en gnom hemma hos oss som flyttar och gömmer saker. Roligast verkar vara min hårborste, den är alltid borta.

Åh! Jag tror jag har samma. En kam som jag tappat på hallmattan var plötsligt tillbaka på sin plats i badrummet- men kam nummer 2 är spårlöst borta.:confused:
 
Vi har en gnom hemma hos oss som flyttar och gömmer saker. Roligast verkar vara min hårborste, den är alltid borta.
Jag har också en gnom. En besticktomte, specifikt. Flyttade in med ett basic IKEA-pack med 4 per sort, sen dess har det gått i vågor vilka bestick jag har mest av. Ett tag hade jag 7 knivar, 2 gafflar. Numer har jag 3 gafflar och 6 skedar, 5 knivar!!!

Min inneboende svär på livet att hen inte tar med sig bestick till campus... Så det är oundvikligen en gnom. :cautious:
 
Screenshot_20231112_213201_Chrome.jpg


Snöar på rätt bra och ska göra det hela natten och stor del av imorgon (gigantisk störning :wtf:), så det lär väl "åtgärdas" både under natten och tidiga morgonen får jag hoppas, annars tar det nära nog en halv evighet att köra till jobbet :meh:
 
Jag stör mig på att nu när jag har bestämt mig för att jag vill ha den här spegeln, så verkar den inte finas kvar någonstans att köpa... :(
Viserligen sparade jag bilden 2020, men vaddå....? Klart den ska finnas kvar!
Har försökt med bildgoogling utan resultat.
Jaja, jag får skylla mig själv.
1699862273933.png
 
Herregud så irriterande.
Men köp en egen katt!
Han hade visst varit där igår och då kom de med honom i bur (och en påse mat!) och säger till oss att vad ska vi med den här maten till, vi har ju ingen katt. Nej men vi har uppenbarligen köpt mat för att mata våran? Helt obegripligt.

Musse själv är väl i och för sig lite obegriplig han med som var inomhus med mat och värme och säng och absolut ska ut 😬
 
Nu kom grannen med katten igen och beter sig märkligt, de har alltså en kattlåda och burkmat hemma men ingen egen katt, men de kan väl inte kidnappa vår hur mycket som helst eftersom de vet att vi vet att de lockar in honom. Så nu får han faktiskt vara inne några dagar och så får vi väl fjäska med burkmat då…
 
Människor som tycker att utekatt är en bra idé när de bor nära en väg. I detta fallet en liten men vältrafikerad väg.
När katten/katterna blir överkörda skyller de allt på att trafikanterna kör för fort på 60-vägen.
De verkar inte ha en aning om hur lång bromssträckan är. Särskilt inte för lastbilarna som åker genom samhället.
Den senaste lastbilschauffören stannade faktiskt och gick tillbaka för att kolla katten och lägga den vid sidan av vägen :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 073
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 338
Senast: Tuvstarr
·
Svar
2 001
· Visningar
98 134
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 614
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp