Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Människor som tycker att utekatt är en bra idé när de bor nära en väg. I detta fallet en liten men vältrafikerad väg.
När katten/katterna blir överkörda skyller de allt på att trafikanterna kör för fort på 60-vägen.
De verkar inte ha en aning om hur lång bromssträckan är. Särskilt inte för lastbilarna som åker genom samhället.
Den senaste lastbilschauffören stannade faktiskt och gick tillbaka för att kolla katten och lägga den vid sidan av vägen :heart
Människor som tycker utekatt är en bra idé när man bor i stan också. Här springer katterna runt och bajsar överallt, smiter in i trapphusen, anfaller hundar/hundvalpar och sen blir dom arga/upprörda när hundar biter ihjäl katterna osv det är såklart strikt hundägaransvar, men när katterna flyger på greyhounds och diverse "kamphundar" så förstår jag att hundarna har ihjäl dom. Fattar inte varför folk har katt i stan. Kan inte vara speciellt trevligt för katterna heller.
 
Människor som tycker att utekatt är en bra idé när de bor nära en väg. I detta fallet en liten men vältrafikerad väg.
När katten/katterna blir överkörda skyller de allt på att trafikanterna kör för fort på 60-vägen.
De verkar inte ha en aning om hur lång bromssträckan är. Särskilt inte för lastbilarna som åker genom samhället.
Den senaste lastbilschauffören stannade faktiskt och gick tillbaka för att kolla katten och lägga den vid sidan av vägen :heart
Vi får istället skäll för vi har innekatter när vi bor i hus. Katter skall få gå ut mm mm mm. Vi har räv och grävling i området. Vi har 50 meter till 80 väg och 3 meter till 60 väg.
 
Vi ska köpa ny tvättmaskin, men jag orkar inte sitta och hålla på och leta efter vilken som är bra eller vad man ska ha. :meh:
Jag orkar inte heller. Jag knallar in på en affär jag litar på och kollar vad de har. Den som känns bra köper jag. Är beroende av att känna och titta.
 
Jag orkar inte heller. Jag knallar in på en affär jag litar på och kollar vad de har. Den som känns bra köper jag. Är beroende av att känna och titta.
Sist jag försökte med det så försökte dom sälja på mig något med helt fel funktion mot vad jag önskade, så nej tack. 😅
 
Plötsligt uppdykande allergi till synes helt utan anledning. Nu är det andra gången på en månad som jag helt plötsligt från en timme till en annan blir superallergisk och börjar nysa och snörvla som om vi vore mitt under den värsta pollensäsongen. Förra gången var jag helt sänkt i 2 dygn, sedan försvann det lika fort som det kom. Inga andra symptom än kli i näsan, nysningar, en näsa som pendlar mellan att rinna och att vara igentäppt, och lite tungt att andas. Jag har inte ändrat på någonting och har inga nya blommor/växter, parfymer, kläder eller andra textilier i hemmet. Vi har inte haft besök av någon utomstående sedan i torsdags. Förvisso råkade jag inhalera lite ensilage-damm i stallet igår eftermiddag, men det kan väl ändå inte vara det som sitter kvar? Nu har det dessutom blivit värre sedan i morse, så det känns ju inte särskilt logiskt. Testade att gå ut för att se om frisk luft skulle hjälpa, men det blev det bara värre av. :arghh:
 
Folk som ringer upp istället för att svara på mejl...
...Och jag stör mig på folk som har komplexa, eller lite otydliga frågeställningar, som skriver mejl, eller (värre) sms, istället för att ringa upp.

Ofta kan man lösa de där frågorna snabbt och effektivt via ett kort samtal, istället för att hamna i lång skriftlig konversation, där det först vid tredje-fjärde-femte försöket, blir klart vad det var för fråga egentligen...
 
Plötsligt uppdykande allergi till synes helt utan anledning. Nu är det andra gången på en månad som jag helt plötsligt från en timme till en annan blir superallergisk och börjar nysa och snörvla som om vi vore mitt under den värsta pollensäsongen. Förra gången var jag helt sänkt i 2 dygn, sedan försvann det lika fort som det kom. Inga andra symptom än kli i näsan, nysningar, en näsa som pendlar mellan att rinna och att vara igentäppt, och lite tungt att andas. Jag har inte ändrat på någonting och har inga nya blommor/växter, parfymer, kläder eller andra textilier i hemmet. Vi har inte haft besök av någon utomstående sedan i torsdags. Förvisso råkade jag inhalera lite ensilage-damm i stallet igår eftermiddag, men det kan väl ändå inte vara det som sitter kvar? Nu har det dessutom blivit värre sedan i morse, så det känns ju inte särskilt logiskt. Testade att gå ut för att se om frisk luft skulle hjälpa, men det blev det bara värre av. :arghh:
Hö- och ensilagedamm är inte att leka med så det kan nog vara bov i dramat. Själv blev jag rejält sjuk vid varje moment höskörd ända till förnuftet trillade in och andningsskyddet på. Just tungt att andas och snörvlandet känns igen.
 
Jag är hungrig, har ont i huvudet, trött och är väldigt less på att ligga här.
Kan inte ens gå på toa själv utan måste åka på toastol. Träffade narkosläkare förut idag men sen har inget hänt. Så gissar på att inget sker idag

Bara fått Alvedon som smärtstillande
Men när hände det var det inte igår?
 
Men när hände det var det inte igår?
Jag kom till första sjukhuset 19-20 igår och sen till detta vid 23-00 och sen har jag väntat.
Olyckan hände vid 17 (var tvungna att göra klart stallet och sen så är det ca 45 min till sjukhuset)
Först sa dom att jag skulle hem och att detta sjukhuset skulle höra av sig med tid men efter samtal så ville dom ha in mig direkt men händer ju inget här ändå
 
...Och jag stör mig på folk som har komplexa, eller lite otydliga frågeställningar, som skriver mejl, eller (värre) sms, istället för att ringa upp.

Ofta kan man lösa de där frågorna snabbt och effektivt via ett kort samtal, istället för att hamna i lång skriftlig konversation, där det först vid tredje-fjärde-femte försöket, blir klart vad det var för fråga egentligen...
Okej, så jag ska sluta störa mig på henne? Mejlar ju för att jag inte har en halvtimme att sitta i telefon...
 
Jag kom till första sjukhuset 19-20 igår och sen till detta vid 23-00 och sen har jag väntat.
Olyckan hände vid 17 (var tvungna att göra klart stallet och sen så är det ca 45 min till sjukhuset)
Först sa dom att jag skulle hem och att detta sjukhuset skulle höra av sig med tid men efter samtal så ville dom ha in mig direkt men händer ju inget här ändå
Tänkte på dig idag när jag höll på att halka på gödselstacken
Jag ska gå försiktigare hädanefter helt klart :crazy:
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 081
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 410
Senast: Tuvstarr
·
Svar
2 001
· Visningar
98 138
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 616
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp