Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, nu tror jag att jag stör mig ännu mer på fenomenet att folk låter sina djur självdö, jag var mycket kritisk över att folk låter det hända och resultatet blev det här. 😅 Till och med admin i hönsgrupper verkar alltså tycka att låta höns kvävas till döds är ok :banghead:
Screenshot_2023-11-12-12-16-18-07_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
 
Min man såg vad han tror var en kackerlacka, så nu ligger jag vaken och varenda lampa är tänd på rummet. Klockan är tio i fyra på morgonen. Får väl försöka lugna honom.

När jag var i Havanna hade jag EN kackerlacka som alltid kom fram och stirrade på mig när jag var i badrummet 😆 Döpte honom till Fidel Castro. Kanske känns mindre äckligt om du liksom skapar ett band med hen? Dock trist om hen har massa kompisar!
 
När jag var i Havanna hade jag EN kackerlacka som alltid kom fram och stirrade på mig när jag var i badrummet 😆 Döpte honom till Fidel Castro. Kanske känns mindre äckligt om du liksom skapar ett band med hen? Dock trist om hen har massa kompisar!
Haha jag får tipsa maken om det. Trump kanske är ett passande namn?
Jag är totalt obrydd, men maken har mer eller mindre panik.
 
Ställde till med ett smärre "blodbad" igen när jag skulle fixa min juice, trots vad jag tyckte noggranna förberedelser. Ett starkt stalltips är att bära svarta kläder innan man börjar. :meh:

Sköljde rödbetorna och klyftade dem. Satte ihop råsaftcentrifugen, startade och stoppade ner i röret och höll ett papper över inmatningen och ett annat över behållaren och tappen saften skulle rinna ut ur. Hela maskinen började hoppa runt! 😳

Stängde snabbt av och roade mig sedan med att torka upp på golvet, lådfronterna, bänken, väggen, knivblocken, vattenkokaren, brödrosten ... Nytt försök, nu fyllde jag röret med betorna innan jag startade maskinen och höll för så det inte skulle stänka överallt. Gick bra, matade på med ingefära, en apelsin och tre stora Aroma.

Plockade isär maskinen. Diskade ur den och torkade rent hela utvändigt, torkade lite mer på golvet och bänken och ska nog göra det här hemma i fortsättningen, där ingen har stulit mataren och tillhörande tillbringare med lock. 😫

Juicen blev iaf god, så det så. 😡
 
Jag skulle träffa en vän idag, ingen exakt tid bestämd men hon skulle vara hemma hela eftermiddagen. Jag hör en dryg halvtimme. Ingen hemma. Hon svarar inte på meddelanden och telefonen är avstängd. Jaha, får väl köra hem igen då 🤷‍♀️

Jag borde väl ha skickat meddelande innan jag åkte iväg om att jag kommer nu.
 
Igår läste jag en bok, nu tänkte jag att det var dags att fortsätta läsa, men det verkar som om någon gått in i mitt hem och snott just boken jag läste, och inget annat. Alternativt har jag lyckats lägga boken på något så bra ställe att jag inte lyckas hitta den, trots att det känns som att jag vänt upp och ner på hela lägenheten.
 
Igår läste jag en bok, nu tänkte jag att det var dags att fortsätta läsa, men det verkar som om någon gått in i mitt hem och snott just boken jag läste, och inget annat. Alternativt har jag lyckats lägga boken på något så bra ställe att jag inte lyckas hitta den, trots att det känns som att jag vänt upp och ner på hela lägenheten.
Det är förjävligt att man går in och snor vissa specifika saker sådär... *vet*
 
Jag skulle träffa en vän idag, ingen exakt tid bestämd men hon skulle vara hemma hela eftermiddagen. Jag hör en dryg halvtimme. Ingen hemma. Hon svarar inte på meddelanden och telefonen är avstängd. Jaha, får väl köra hem igen då 🤷‍♀️

Jag borde väl ha skickat meddelande innan jag åkte iväg om att jag kommer nu.
Hon hade gått til en granne, telefonen hade urladdat batteri, och hon hade helt glömt bort att jag skulle komma 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 284
Senast: Tuvstarr
·
Svar
2 001
· Visningar
98 131
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 614
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp