Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror (obs tror, på nivån ”har för mig att jag har läst”) att en del äpplen, som I-M, startar som fasta men blir mjöliga när de förvaras för länge i fel temperatur eller något åt det hållet. Det förklarar i så fall varför de svenska äpplena ofta är goda i början av säsongen men är oätliga senare.

Vi har tur som bor precis vid ett villaområde där flera ställer ut stora lådor med äpplen som man får ta :love: De äpplena är ofta SÅ goda (!!!) men skorviga, lite kantstötta och allmänt osnygga så folk går rakt förbi och fattar inte vad de missar. ”Grannarna” blir jätteglada när vi kommer där med våra påsar och hämtar. En härlig tid på året, blir fina möten som skapar fin gemenskap. Men det får jag kanske inte berätta om, typiskt ostörig grej :D
Ja det kan nog ändra sig över säsongen och med temperatur och så, intressant!

Har sett grannar ställa ut lådor med äpplen i mitt område också, vad roligt att det är en tradition på flera ställen. :love:
 
Jag plockar mina Ingrid Marie och Aroma fortfarande och de är perfekta nu. Har druckit juice på Aroma nu på morgon och ska strax sätta tänderna i en äppelkaka en kollega bakat på mina äpplen och ägg jag haft med mig hemifrån. :d

Om nu få skriva något positivt i den här gnälltråden, men det får man väl inte! :mad:
 

Bifogade filer

  • IMG_0762.jpeg
    IMG_0762.jpeg
    167,7 KB · Visningar: 81
Jag har beställt en förstoring på ett foto som ska bli en julklapp. Nu visade det sig att det var 40×60 och att det inte är standardmått så inramningen blir dyrare än tänkt och en pain in the ass. Jag som bara tänkte pinna iväg till Ikea :meh:
Kanske värt att köpa en större ram och göra en passepartout runt? Brukar bli väldigt fint med, och troligen billigare än att specialbeställa ram? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 247
Senast: Tuvstarr
·
Svar
2 001
· Visningar
98 121
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 614
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp