Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att den här skiten cirkulerar igen, och ännu värre: Att hela två personer i mitt nätverk har gått på den och delat den, trots att de överlag är rätt vettiga annars. Det får mig att tappa hoppet om mänskligheten ännu lite mer, att inte ens en vuxen tänkande människa inser att det här är fullständigt skitsnack (och fullt av språkfel p.g.a direktöversättning, dessutom). Och så klagar vi på att Dagens Ungdomar är dåliga på språk och källkritik... :meh:

Visa bifogad fil 131666
Jag har svarat på säkert 10 såna i mitt flöde idag. Noll koll…
 
Jag kopierad prov till en klass. I den klassen finns en elev som har 'stor text' som anpassning. Jag vet inte hur jag lyckades men den elevens text blev större, men till alla andra elever blev texten mindre. Testade 4ggr men fick den inte att kopiera till 'samma' storlek.

:meh:
Och jag skulle skriva ut scheman, gör på vanliga sättet - och de kommer ut…. JÄTTESMÅ :eek: :cautious:
 
På att den här skiten cirkulerar igen, och ännu värre: Att hela två personer i mitt nätverk har gått på den och delat den, trots att de överlag är rätt vettiga annars. Det får mig att tappa hoppet om mänskligheten ännu lite mer, att inte ens en vuxen tänkande människa inser att det här är fullständigt skitsnack (och fullt av språkfel p.g.a direktöversättning, dessutom). Och så klagar vi på att Dagens Ungdomar är dåliga på språk och källkritik... :meh:

Visa bifogad fil 131666

En i övrigt smart person på min FB la upp en sån här igår. En av hens vänner kommenterade det med den här texten :rofl:
Screenshot_20231111_055614_Facebook.jpg
 
Folk som jag vet jobbar som svensklärare och de stavar fel. Ja jag får sätta mig på händerna ibland. Man blir inte så populär När man påpekar rena fel. Jag gör också fel, men jag undervisar inte.
Jag slarvar när jag skriver privat. Stavningen är ju ok,men meningsbyggnaden kan vara kass.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 066
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 216
Svar
2 001
· Visningar
98 117
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 606
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp