Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst, jag har inget emot att det är kallare och att det är höst. Men min näsa har nått emot det. Den är konstant sårig och det gör jätteont då dom där såren aldrig läker. Blir gigantiska skorpor som känns som gigantiska snorkråkor. Dessutom så har jag blivit täppt och och snorig nu åxå :arghh:

Min telefon har dessutom fått sämre batteri och min laddare som är kvar är kass :meh:
 
Visst, jag har inget emot att det är kallare och att det är höst. Men min näsa har nått emot det. Den är konstant sårig och det gör jätteont då dom där såren aldrig läker. Blir gigantiska skorpor som känns som gigantiska snorkråkor. Dessutom så har jag blivit täppt och och snorig nu åxå :arghh:

Min telefon har dessutom fått sämre batteri och min laddare som är kvar är kass :meh:

Jag upplever att smörja in näsan med idominsalva vid läggdags hjälper mycket mot torr och sårig näsa.
 
Idomin är en helt annan liga än helosan då den är så fet, så den skyddar huden bättre. Jag använder den till och från hela vintern eftersom min näsa rinner och jag får snyta mig hela tiden.
Har använt silonsalva åxå men tyckte inte det gjorde nån större skillnad. Om den kan va jämförbar. Annars så ska jag prova idomin. Är så trött på det här. Hela nästippen är svullen
 
1. Att Rusta har ändrat modellen på sina Abraham-korgar, så nu kan jag inte komplettera de jag redan har med fler likadana :mad:

2. Att de svenska äpplen som säljs i butik inte är lika goda som de från Sydafrika när det FINNS jättegoda svenska sorter. Jag fattar jag fattar, de godaste sorterna är säkert mindre beständiga mot sjukdomar eller svårare att odla med ett enhetligt utseende eller något, men jag vill äta goda svenska äpplen, inte mjöliga/för söta svenska äpplen eller goda sydafrikanska äpplen :( Känner mig som en jäkla skurk när jag sträcker mig efter Pink Lady men ingen i familjen äter de svenska…

3. Att Slibb klädnypehänggrej har utgått ur sortimentet på Ikea när jag behövde en till. Finns några kvar i Uddevalla och Västerås, men inga här :banghead: Hataaaar när bra produkter utgår, vafaaan Ikea!!

4. Att hunden just hetsåt sin oxmule istället för att tugga den noga som han brukar, så nu kommer han bli dålig i magen igen… :banghead:

5. Att jag är sjuk. Jag vill vara FRISK! :mad: Jag vill ut i SKOGEN! (Okej, jag är redan på bättringsvägen så jag ska kanske inte klaga men man FÅR klaga över småskit i den här tråden, heller hur? Annars är jag rätt körd med det här inlägget :D)
 
1. Att Rusta har ändrat modellen på sina Abraham-korgar, så nu kan jag inte komplettera de jag redan har med fler likadana :mad:

2. Att de svenska äpplen som säljs i butik inte är lika goda som de från Sydafrika när det FINNS jättegoda svenska sorter. Jag fattar jag fattar, de godaste sorterna är säkert mindre beständiga mot sjukdomar eller svårare att odla med ett enhetligt utseende eller något, men jag vill äta goda svenska äpplen, inte mjöliga/för söta svenska äpplen eller goda sydafrikanska äpplen :( Känner mig som en jäkla skurk när jag sträcker mig efter Pink Lady men ingen i familjen äter de svenska…

3. Att Slibb klädnypehänggrej har utgått ur sortimentet på Ikea när jag behövde en till. Finns några kvar i Uddevalla och Västerås, men inga här :banghead: Hataaaar när bra produkter utgår, vafaaan Ikea!!

4. Att hunden just hetsåt sin oxmule istället för att tugga den noga som han brukar, så nu kommer han bli dålig i magen igen… :banghead:

5. Att jag är sjuk. Jag vill vara FRISK! :mad: Jag vill ut i SKOGEN! (Okej, jag är redan på bättringsvägen så jag ska kanske inte klaga men man FÅR klaga över småskit i den här tråden, heller hur? Annars är jag rätt körd med det här inlägget :D)
Nu tror jag att jag tar mig ett gott svenskt äpple jag inhandlat idag.
Din skurk.
 
Pga av att jag fastnade i en diskussion om barnbidrag (🤪) så har jag nu typ 45 min på mig att duscha, göra mig hyfsat representabel, samt hinna till Systembolaget innan det stänger.
 
Jasså tycker du? Jag upplever dom krispiga! Gillar inte heller äpplen med mjölig konsistens. :wtf:
Jag tror (obs tror, på nivån ”har för mig att jag har läst”) att en del äpplen, som I-M, startar som fasta men blir mjöliga när de förvaras för länge i fel temperatur eller något åt det hållet. Det förklarar i så fall varför de svenska äpplena ofta är goda i början av säsongen men är oätliga senare.

Vi har tur som bor precis vid ett villaområde där flera ställer ut stora lådor med äpplen som man får ta :love: De äpplena är ofta SÅ goda (!!!) men skorviga, lite kantstötta och allmänt osnygga så folk går rakt förbi och fattar inte vad de missar. ”Grannarna” blir jätteglada när vi kommer där med våra påsar och hämtar. En härlig tid på året, blir fina möten som skapar fin gemenskap. Men det får jag kanske inte berätta om, typiskt ostörig grej :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 247
Senast: Tuvstarr
·
Svar
2 001
· Visningar
98 121
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 614
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp