Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag måste ringa för avboka körlektion eftersom körskolan eller ja elevcentralen bytt system. Förut kunde avboka direkt på sidan, men nu går det inte alls :banghead:

Edit: Ännu bättre enligt elevcentralen ska det gå. Tror finns när jag letar? Troligtvis har inte min körskola lagt till det... Bah :banghead:
Äsch vi kryddar lite till.. Det ska gå, men funkar inte på min sida. Hon på körskolan blev förvånad, tack och lov kunde hon avboka åt mig iallafall :up:

Sork. Jag har beställt tulpaner för flera tusen och jag gissar att hälften är uppätna. Har aldrig haft problemet förr och har lagt ner så jäkla mycket arbete och pengar på plantering... Fälla är utsatt, men skadan är redan skedd. 😑
Hatar sork :rage:
Hatar rådjur :rage:

Inför kommande säsonger kan jag tipsa om Allium. Alla sorter duger. Jag har mängder av sork här men när jag planerar nåt och pepprar med allium i planteringsgroparna så får de vara ifred.

IMG_6643.webp

:cautious: :arghh: :banghead: Alltid på lediga dagar!! Blir vansinnig. Antingen jobbar jag eller så är jag sjuk 💩

När det kommer till modet på midjehöjden så kan jag störa mig på att det alltid är så endera. På mig passar höga midjor bäst, jag har varit jättelycklig nu när modet varit så, då det varit lätt för mig att hitta byxor. Så därför blev jag faktiskt lite ledsen när det spåddes vända och att millenieskiftets überlåga mode skulle återvända, för jag vet att då kommer det mesta att följa efter.
Så jag lider med er som vill ha låga byxor och hoppas att det ska finnas mer variation i framtiden. (En liten tröst är ju att onlineshopping ger en fler val idag än vad som fanns runt 2000)

Problemet är att det knappt ens går att söka på låg midja och få fram något, det brukar sällan finnas som alternativ att välja. Har man tur så är det ett 10tal byxor och ofta jeans som är helt värdelöst att ha om man vill ha bekväma kläder.

• Gilla
Reactions: MCP
Hatar sork :rage:
Hatar rådjur :rage:

Inför kommande säsonger kan jag tipsa om Allium. Alla sorter duger. Jag har mängder av sork här men när jag planerar nåt och pepprar med allium i planteringsgroparna så får de vara ifred.
Sorkjäveln HAR ätit upp mina allium. Det är sant, alternativ har han sprungit iväg och gömt dom någonstans 😑

Störningarna fortsätter:
Har beställt vitlök, jag är petig med sorterna, paketet har kommit och jag skulle ner med dom i helgen. Då har dom skickat FEL SORT. 😑
Beställde tre vinterjackor. Ingen var snygg. En kappa var dock hysterisk rolig, jag såg ut som en rysk prostituerad. 😅 Oerhört skön men tyvärr helt orimlig. Så jag har fortfarande ingen vettig "finare" vinterjacka.

Sorkjäveln HAR ätit upp mina allium. Det är sant, alternativ har han sprungit iväg och gömt dom någonstans 😑

Störningarna fortsätter:
Har beställt vitlök, jag är petig med sorterna, paketet har kommit och jag skulle ner med dom i helgen. Då har dom skickat FEL SORT. 😑
Beställde tre vinterjackor. Ingen var snygg. En kappa var dock hysterisk rolig, jag såg ut som en rysk prostituerad. 😅 Oerhört skön men tyvärr helt orimlig. Så jag har fortfarande ingen vettig "finare" vinterjacka.
Allrum har ingen flyttat på. Men för ett antal år sedan fick jag tipset att sorkar inte gillade påskliljor. Så jag grävde ner rikligt med påskliljor när jsg planterade äppelträdet.
Våren kom och det stack upp påskliljor lite överallt bakom huset. Äppelträdet lutade, det var bara att lyfta upp det..
Sorkdjävlarna hade flyttat på lökarna. Många meter

Allrum har ingen flyttat på. Men för ett antal år sedan fick jag tipset att sorkar inte gillade påskliljor. Så jag grävde ner rikligt med påskliljor när jsg planterade äppelträdet.
Våren kom och det stack upp påskliljor lite överallt bakom huset. Äppelträdet lutade, det var bara att lyfta upp det..
Sorkdjävlarna hade flyttat på lökarna. Många meter
Mina nyplanterade allium, påskliljor och tulpaner har försvunnit. Jag skulle tro att dom är uppätna allihopa. 🥺 men det vore ju trevligt om de dök upp på oväntade platser istället 😂 jag har köpt något medel som sorken ska avsky, jag skulle dock vilja fånga den skyldige i fällan först. Den jäveln ska DÖ för sina synder.

Jag har (minst) en namne som använder min epostadress. Inte första gången jag fått ganska viktiga mail, men den här gången handlar det om arbetsintervjuer och grejer. Tidigare fick jag bl.a ett förstahandskontrakt till en lägenhet i Sthlm! O_o
Jag har mailat hen tidigare och påpekat det viktiga i att skriva rätt adress men inte fått nåt svar/mailen fortsätter komma. Inte tillräckligt för att det ska bli jobbigt, men det händer ett par gånger om året iaf.
Är det "moraliskt" mitt ansvar att ta kontakt med företaget och påpeka att de har fel kontaktuppgifter?

Jag har (minst) en namne som använder min epostadress. Inte första gången jag fått ganska viktiga mail, men den här gången handlar det om arbetsintervjuer och grejer. Tidigare fick jag bl.a ett förstahandskontrakt till en lägenhet i Sthlm! O_o
Jag har mailat hen tidigare och påpekat det viktiga i att skriva rätt adress men inte fått nåt svar/mailen fortsätter komma. Inte tillräckligt för att det ska bli jobbigt, men det händer ett par gånger om året iaf.
Är det "moraliskt" mitt ansvar att ta kontakt med företaget och påpeka att de har fel kontaktuppgifter?
Jag hade någon som använde mitt mobilnummer som avisering av paket. Ytterst störande. Till slut fick jag en bild på huset och skickade sms till de som var skrivna på adressen att sluta använda mitt nummer, det upphörde som tur var. Blev alltid orolig för att det skulle vara bedrägeri.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
60 61 62
Svar
1 236
· Visningar
55 171
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 462
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 384
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka