Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är definitivt inte pinnsmal och de sämsta byxor som finns, är de med hög midja.
Obekväma som tusan och framhäver verkligen magområdet osmickrande.

Låg midja och rätt storlek är bekvämare och ser bättre ut på min kropp.
Då får jag fortsätta med min osmickrande mage!

Om du läser hela inlägget, så avslutas det med "på min kropp".

Hur högmidjade byxor passar andra kroppar är inget jag skrivit om öht, men tråkigt om du måste använda dem när du tycker att de är osmickrande på din kropp.
Nä, jag tycker de sitter fint. Är bara så van med att man ska tycka att de är fula, ser ut som blöjor, är osmickrande medan låga byxor framhäver fint, är något man ska tycka om och se bra ut i.

Nä, jag tycker de sitter fint. Är bara så van med att man ska tycka att de är fula, ser ut som blöjor, är osmickrande medan låga byxor framhäver fint, är något man ska tycka om och se bra ut i.
På mig kan dom absolut se ut som en blöja. Jag har 1 cm lång överkropp och mitt höftparti är jättelångt! Är avis på alla som kan ha höga byxor eftersom att det är modet nu, det går knappt att hitta byxor med låg midja. Önskar bara att det fanns av båda sorterna.

På mig kan dom absolut se ut som en blöja. Jag har 1 cm lång överkropp och mitt höftparti är jättelångt! Är avis på alla som kan ha höga byxor eftersom att det är modet nu, det går knappt att hitta byxor med låg midja. Önskar bara att det fanns av båda sorterna.
absolut.
Jag har konstig kropp, inte alls skapt efter måttabeller. Hur jag väl hittar byxor varierar med modet. Tråkigt nog.

Jag får jättemage av högmidjade byxor (speciellt styvare sorter, som jeans). Jag har några extrakilon och de sitter framförallt på rumpa och i ett band runt midjan. Vilket innebär att jag behöver gå upp ett par storlekar. Under "bandet" i midjan är jag dock platt. Men det är inte byxorna. Dessa putar ut massor här och ger mig en mycket större mage än jag har och blir jätteknörvliga i skrevet. :rofl:

RIktigt låga sitter dock inte heller bra då de hamnar på rumpan i stället. De enda riktigt sköna jeansen jag haft är Levis Twists (finns inte längre, naturligtvis) som var höga i ryggen och mycket låga fram. Det absolut bästa av två världar.

Jag har inte ägt ett par jeans på de senaste typ 40 åren. Gjorde tappra försök i unga år för jeans det skulle man ju ha. Men nix.
De är hårda, klämmer på fel ställen och allmänt obekväma. Plus att jag inte ser klok ut i nån enda modell. :D :D
Samma med stretchbyxor. Jag har kläder för att dölja kroppen, inte framhäva den. :up::laugh:

När det kommer till modet på midjehöjden så kan jag störa mig på att det alltid är så endera. På mig passar höga midjor bäst, jag har varit jättelycklig nu när modet varit så, då det varit lätt för mig att hitta byxor. Så därför blev jag faktiskt lite ledsen när det spåddes vända och att millenieskiftets überlåga mode skulle återvända, för jag vet att då kommer det mesta att följa efter.
Så jag lider med er som vill ha låga byxor och hoppas att det ska finnas mer variation i framtiden. (En liten tröst är ju att onlineshopping ger en fler val idag än vad som fanns runt 2000)

Ja varför finns det inte av alla sorter hela tiden? Jag får ont i de nedre revbenen av byxor som är höga i midjan. Helt vidrigt är det!

Däremot gillar jag den typ av midja som har börjat komma nu där byxorna slutar strax under naveln, är något högre i ryggen och där midjan/midjebandet är bredare. Med den bredare typen av midja sitter äntligen byxorna uppe på mig och jag slipper dra upp dem varannan minut. På mig lägger sig midjan då på höftbenen och stannar där. Menar byxor med sådan här midja alltså; https://www.lindex.com/se/p/8431594-791-bla-lilly-bla-slim-fit-shapingjeans

Har ett plastkort med foto som slutat fungera. Beställde ett nytt redan förra veckan men det gick inte att ladda upp fotot. Skickade det som mail istället men det godkänns inte. Ringde nu till stället och undrade hur detta ska lösas. Människan påstår att detta problem bara är från idag så jag upplyste om att jag började försöka ladda upp bilden redan förra veckan. Jag behöver kortet för att kunna gå till läkare och visa att jag är sjukförsäkrsd så kortet är viktigt. Jag har några läkarbesök inplanerade snart så jag behöver verkligen kortet. Då ändrade sig tonen och hon bad om ursäkt flera gånger. Men jag behöver mitt kort snart och det sa jag. Hon kan ju inte rå för problemet men det är fult att ljuga.

(En liten tröst är ju att onlineshopping ger en fler val idag än vad som fanns runt 2000)

Jag stör mig, relaterat till midjehöjden på jeansen, på att jag bara hittar jeans jag vill ha online. De få fysiska butiker vi har i närheten har ingenting på sina hemsidor som ser lockande ut. Vet inte alls vilken storlek jag ska beställa och vill väldigt gärna prova. Bland annat just för att jag i teorin tycker att ett par med högre midja vore snyggt men inte vet om det ser snyggt ut och sitter bekvämt på mig!

Skulle verkligen behöva ett par jeans och vill gärna ha ett par som sitter bra! :arghh:
Vill helst inte beställa hem fem par bara för att prova liksom :cautious:

Att jag missar en föreställning till pga invänta svar på om andra vill följa med. Ska bara inse att ingen vill umgås med mig och bara gå på saker själv istället för att invänta ännu ett "men åh, du skulle ha påmint mig"...
Så tråkigt 🙁 Hoppas du kan gå någon annan dag.

Jag går ensam på saker och det är så skönt! Behöver inte anpassa mig och kan gå när jag kan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
38 39 40
Svar
799
· Visningar
34 477
Senast: bumpo
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 820
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 840
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008