Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad händer om du inte gör något alls och låter dem missa vad det nu är?
Vi får se, det ena barnet lär den här gången få icke godkänt på projektet hon trodde att skulle ta sådär en kvart, som visade sig ta flera timmar och jag helt enkelt inte kunde hjälpa med mitt i natten.
Det andra barnets lärare lär som vanligt skicka ett lagom skuldbeläggande mail om hur viktigt det är att föräldrarna engagerar sig i skolan och hur allt bygger på sammarbete.

Exet får klara sig bäst han kan, han lär märka det efter någon månad att det han gör inte funkar, men han lär igen kunna få det till att det är mitt fel.

Jag stör mig på att min kropp inte samarbetar med mig :meh: I våras slog jag till med lunginflammation och halsfluss, tog tid att komma tillbaka igen. Innan semestern hade jag njurstensanfall en gång och efter semestern hade jag njurstensanfall 3 ggr som vidare resulterade i feber 1 månad och nu har jag varit sjukskriven 3 veckor från jobbet pga en djup inflammation på bröstben och revben. Så fort jag anstränger mig (räcker att prata) så är jag på väg att svimma flera ggr/dag av smärta. Toppat med en stelopererad fot där en del skruvar/plattor börjat skava och orsakar smärta. Kämpa!

Jag: Usch vad hemskt att de börjat göra reklam för sina julprylar i butikerna redan, det är alldeles för tidigt!

Också jag: Åh kolla, Lakelands julkatalog har kommit! Den ska jag sätta mig och bläddra i ikväll 😃

Jag tycker att det är för tidigt, verkligen verkligen alldeles för tidigt. Men det blev något litet glapp i hjärnan där när jag fick syn på katalogen och nu sitter jag här och suktar efter den... 😳 Det är OKTOBER, för bövelen!

Luddiga kläder perioden har börjat..
20231010_061356.webp

Det var minus 4 i morse.
Hade en sak till i tanken, men den har jag glömt 😂

Knappar som lossnar första gången man har ett nytt plagg. Vad fan, vi kan uppfinna artificiell intelligens men inte få sex ynka knappar att sitta fast på en kavaj (som i övrigt ska vara av god kvalitet)?!
Det verkar vara frikopplat från kvaliteten i övrigt. Men också lika förvånad varje gång och brukar attackera alla knappar med extra nål och tråd när väl den första bekänt färg.

Att jag är så dålig på att ha med mig mellanmål till kontoret... Att äta frukost vid 0615 och sen lunch vid 12 är alldeles för många timmar utan stöd av något. Har lite rostade bönor att äta på, riktigt goda, men på förmiddagen skulle jag hellre äta en macka till kaffet.

Att jag är så dålig på att ha med mig mellanmål till kontoret... Att äta frukost vid 0615 och sen lunch vid 12 är alldeles för många timmar utan stöd av något. Har lite rostade bönor att äta på, riktigt goda, men på förmiddagen skulle jag hellre äta en macka till kaffet.
Har ni ingen rast före lunch? Vi äter frukost vid 9. Jag äter även en macka när jag kommer till jobbet 6.00.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
38 39 40
Svar
799
· Visningar
34 355
Senast: bumpo
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 818
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 840
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008