Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack. Ska prova det.
Det borde vara uppenbart att det är mitt konto. Alltid loggat in på samma enheter och nu var det en i Vietnam. Mitt Instagramkonto är också kopplat till fbkontot.Skapade du det nya kontot med samma mailadress som du hade på fb innan du blev hackad?
Jag tror det, kommer inte ihåg om jag ska vara ärlig. Prova! Funkar det inte så ta det andra men nämn "rätt" mailadress och gärna något/några lösenord om du kan komma ihåg.

Min granne. Ok, jag har flera grannar som ibland gör saker som är lite märkliga men denna granne testar mitt tålamod såpass att jag funderade på om jag kunde komma undan med att slänga vattenballonger på honom i regnet ikväll. Nej, jag har inga vattenballonger :down:Jag försöker verkligen ha tålamod och förståelse för situationen som är komplex men det måste finnas gränser vad för störningar en granne medvetet får utsätta andra för:arghh::(

(inga barnskrik eller liknande)

Jag hade tydligen inte stängt frysen ordentligt när jag åt ett sent mellanmål inatt. Dumma mig som inte köpt termometrarna som jag tänkt...
Tror inte längre detta är mitt fel, frysen verkar inte gå frysa det som borde fryst igen nu och kylen har varit skum i veckan...
Köpt termometrar nu för att mäta men jag är tveksam. Frysen har redan en inbyggd som jag hoppades var trasig men kring 0 ...
Paniken med tanke på allt som är där just nu... Mina glassar lever inte kan jag säga.

Torktumlaren nere i tvättstugan slår av sig själv efter en viss tid, så nu får jag stå febrig nere i tvättstugan och slå på den när den slår av sig. Felanmälde för någon månad sedan och berättade hur de kunde laga den, men nej, de har såklart inte fixat den ännu.

Kommunen beslagtar inte barn.

De placeras för vård utanför hemmet efter beslut i nämnd om att ansöka om vård hos förvaltningsrätten.
Ja, jag vet hur det faktiskt fungerar. Det jag försökte syfta på, vilket jag tror jag försökte förtydliga i ett senare inlägg(?), att så som media presenterade det, så lät det som snarare som de blev beslagtagna, snarare än omhändertagna enligt LVU.

Ja, jag vet hur det faktiskt fungerar. Det jag försökte syfta på, vilket jag tror jag försökte förtydliga i ett senare inlägg(?), att så som media presenterade det, så lät det som snarare som de blev beslagtagna, snarare än omhändertagna enligt LVU.

Fast det är enda möjligheten kommunen har att ”ta barn”. Att omhänderta med stöd av LVU.

(Och sen finns det också saker som ska ske innan LVU hävs, nämnden har rätt att göra det utan förhandling i rätten men barnen skulle ha samtalats med och de borde också ha förordnats juridiska ombud).

Fast det är enda möjligheten kommunen har att ”ta barn”. Att omhänderta med stöd av LVU.
Ja, men så som fallet beskrevs i media, så framställdes det snarare som att "den hemska socialtjänsten tog barnen helt utan anledning". Jag har aldrig någonsin trott att ordet jag använde är det faktiska uttrycket, utan jag använde det för att det var så jag fick intryck av att media ville få det till det.

Att det ska vara SÅ JÄVLA SVÅRT att ta en bild på mig och barnen? Alltså, fattar att det inte är så lätt att få med en fyraåring och en bebis på noterna samtidigt. Men när jag klätt upp dem båda, själv känner mig lite uppklädd och fin, de båda är vakna och glada och jag uttryckligen ber maken att fotografera oss så kan han ändå inte ta en vanlig jävla bild?

Först ska han lägga sig på marken och ta någon slags artistisk bild nedifrån? Alltså, nej, vad håller du på med? (Resultat, tre underliga bilder i märklig vinkel) sen ber jag honom ta en vanlig bild, nej då ska han plocka fram sin häftiga kamera och tar fem suddiga bilder med den där mest bakgrunden är i fokus och sen tycker han att han är klar.

Jag kan ju ta fina bilder på barnen själv, men är det verkligen så svårt att få en jävla bild där jag är med?

Kan såklart inte ta detta med honom heller, då blir han ju KRÄNKT, för han försökte ju faktiskt:meh:

Titta på den!
20231007_222720.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
38 39 40
Svar
787
· Visningar
34 002
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 789
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 840
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008