Ja, bara hade velat kunnat läsa hela.Därav att jag citerade några meningar från den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, bara hade velat kunnat läsa hela.Därav att jag citerade några meningar från den.
Jag tror det, kommer inte ihåg om jag ska vara ärlig. Prova! Funkar det inte så ta det andra men nämn "rätt" mailadress och gärna något/några lösenord om du kan komma ihåg.Tack. Ska prova det.
Det borde vara uppenbart att det är mitt konto. Alltid loggat in på samma enheter och nu var det en i Vietnam. Mitt Instagramkonto är också kopplat till fbkontot.Skapade du det nya kontot med samma mailadress som du hade på fb innan du blev hackad?
SVT har skrivit också, ser jag nu https://www.svt.se/nyheter/lokalt/n...satsstyrkan-har-slagit-till-i-alvsbyn--183tacJa, bara hade velat kunnat läsa hela.
Det har varit mycket prat om det på nyheterna idag. Pappan hade över 180 000 bilder med barnporr på sin dator + en hel del egenproducerat. Mamman är anmäld för skyddande av brottsling.Jag tror det, kommer inte ihåg om jag ska vara ärlig. Prova! Funkar det inte så ta det andra men nämn "rätt" mailadress och gärna något/några lösenord om du kan komma ihåg.
Va? Skjuta?Får man skjuta motorcyklister? Har ett par som buskör på bussgatan utanför
Tror inte längre detta är mitt fel, frysen verkar inte gå frysa det som borde fryst igen nu och kylen har varit skum i veckan...Jag hade tydligen inte stängt frysen ordentligt när jag åt ett sent mellanmål inatt. Dumma mig som inte köpt termometrarna som jag tänkt...
För ett tag sedan var det stor skandal att socialen i Älvsbyn hade beslagtagit barn från en familj mer eller mindre felaktigt. Nu läser jag att det verkar som om det inte alls var felaktigt, utan snarare tvärtom. Stackars barn.
Ja, jag vet hur det faktiskt fungerar. Det jag försökte syfta på, vilket jag tror jag försökte förtydliga i ett senare inlägg(?), att så som media presenterade det, så lät det som snarare som de blev beslagtagna, snarare än omhändertagna enligt LVU.Kommunen beslagtar inte barn.
De placeras för vård utanför hemmet efter beslut i nämnd om att ansöka om vård hos förvaltningsrätten.
Ja, jag vet hur det faktiskt fungerar. Det jag försökte syfta på, vilket jag tror jag försökte förtydliga i ett senare inlägg(?), att så som media presenterade det, så lät det som snarare som de blev beslagtagna, snarare än omhändertagna enligt LVU.
Ja, men så som fallet beskrevs i media, så framställdes det snarare som att "den hemska socialtjänsten tog barnen helt utan anledning". Jag har aldrig någonsin trott att ordet jag använde är det faktiska uttrycket, utan jag använde det för att det var så jag fick intryck av att media ville få det till det.Fast det är enda möjligheten kommunen har att ”ta barn”. Att omhänderta med stöd av LVU.