Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och man får leta överallt för att ens hitta rätt uppgifter. Det brukar vara väldigt dolt.Att det är så himla lätt att teckna och ändra avtal online men säga upp något kräver att min ringer en viss tid och sitter i kö
Det är butiken som sålt varan så det är till den du reklamerar.Ok. Jag har kontaktat tex santa Maria när tortilla var grönare än gräset och det var flera månader kvar på bf.
Ok. I mitt fall så var det typ en månad efter. Santa Maria tog emot det iaf och vi fick kompensation.Det är butiken som sålt varan så det är till den du reklamerar.
Klimatet just nu på sociala media om Israel-Palestina-frågan. Skrämmande och hotfullt. Också olustigt när många är så svartvita. Ofta har dessa också extremt dålig koll men uttalar sig kategoriskt och hatfullt.
Nej alla judar är inte lika med Israel. Nej alla palestinier är inte lika med Hamas.
Också attityden att "om du inte delar om detta/skriver om detta så bryr du dig inte". Tro mig. Jag bryr mig. Men många har inte orken att ta det som följer efteråt. Många vågar inte heller pga risk för hat och hot.
Jag hänger på ett annat forum där vi diskuterar politik och allt mellan himmel och jord. Och det är inte modat (ibland kan tonen vara hård) men Hamas-Israel har fått alla att gå i taket totalt. Det är, if you're not with us, you're against us. Retoriken på båda sidorna är skrämmande och påminner stundom om extremhöger och fascistiska grupperingar.
Tyvärr har Hamas redan fått som de vill eftersom Saudiarabien har avbrutit normaliseringssamtalen med Israel och har varit i kontakt med Iran.
Också den enorma whataboutismen?
Folk ser foton av avrättade kvinnor och barn eller ungdomar på en festival och bara "ja som man bäddar får man ligga"?
Nej oskyldiga civila kan inte på något sätt påläggas ansvar för varken Israel eller Hamas krigsbrott.
Sen kan jag personligen tycka att det är oerhört märkligt att identifiera sig själv som förespråkare för mänskliga rättigheter, kanske stötta revolutionen i Iran samt vara feminist (exempelvis) och samtidigt ställa sig bakom Hamas? Jag blir helt mindfucked.
Har folk blivit helt från vettet?? Obs retorisk fråga
Nu tog jag era första inlägg om detta, för det här känns som det borde startas en egen tråd om innan hela debatten hamnar i denna tråd?!
Kan någon av er fixa det?
Aha! Jag förstår att det helt klart är en störning! Mitt huvud var i en annan tråd, sorry.Jag vill inte diskutera detta i en tråd om ämnet. Pga just det jag stör mig på (hot tex).
Jag hade samma problem en tid. Det var någon med samma namn som mig, där det bara skilde en bokstav. Jag fick en massa mail som hörde till henne. Bl.a. från en förening. Jag försökte faktiskt en tid att svara på mailen från föreningen, förklarade att jag var fel person och att de skulle ta bort mig från sin maillista och lägga till rätt så att hon skulle kunna få information som berörde henne. Det var som att tala med luft, ingen svarade ens mig och mailen fortsatte att komma. Blockade dem till sist.Jag har (minst) en namne som använder min epostadress. Inte första gången jag fått ganska viktiga mail, men den här gången handlar det om arbetsintervjuer och grejer. Tidigare fick jag bl.a ett förstahandskontrakt till en lägenhet i Sthlm!
Jag har mailat hen tidigare och påpekat det viktiga i att skriva rätt adress men inte fått nåt svar/mailen fortsätter komma. Inte tillräckligt för att det ska bli jobbigt, men det händer ett par gånger om året iaf.
Är det "moraliskt" mitt ansvar att ta kontakt med företaget och påpeka att de har fel kontaktuppgifter?
Du får tänka på det som en god gärning, att du förhindrade en massa onödigt fylleshoppande genom att ta emot de här meddelandena i stället för personen som skulle få demJag hade samma problem en tid. Det var någon med samma namn som mig, där det bara skilde en bokstav. Jag fick en massa mail som hörde till henne. Bl.a. från en förening. Jag försökte faktiskt en tid att svara på mailen från föreningen, förklarade att jag var fel person och att de skulle ta bort mig från sin maillista och lägga till rätt så att hon skulle kunna få information som berörde henne. Det var som att tala med luft, ingen svarade ens mig och mailen fortsatte att komma. Blockade dem till sist.
Fick ett mail som verkade viktigt från någon juristbyrå, så då svarade jag faktiskt åt dem hur det låg till. Minns inte om jag fick något svar, men det kom iaf inte några fler mail därifrån.
Värsta var ändå när någon lagt fel nummer (min) som kontaktinformation till sin bank. Vet inte om personen hade för vana att fylleshoppa på nätterna på helgarna, men nu som då så hände det att jag fick meddelande med någon bekräftelsekod, och eftersom personen inte fick något meddelande så klickade väl hen "försök igen" inte bara en eller två gånger. Jag kunde ju heller inte kontakta hen för att säga att den skulle byta nummer, för jag visste ju inte vem hen var