Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud. Helt sjukt. Blev lite chockad nu. 😅
Samma här! När jag köpte spån i våras kostade det runt 90:-/bal - i samma affär 😅

Du har ingen Jem&Fix nära, ”min” affär klagar på att de öppnat och erbjuder spånbal för 105 kronor när de själva skulle behöva ta ut betydligt mer….
Nej, men det finns några Byggmax runtom i stan som tar något liknade. Jag får bli stamkund där istället 😅

Samma här! När jag köpte spån i våras kostade det runt 90:-/bal - i samma affär 😅

Nej, men det finns några Byggmax runtom i stan som tar något liknade. Jag får bli stamkund där istället 😅
Priserna har gått i berg och dalbana senaste året - känns som att det är nytt pris varje gång. Här har det gått från 80 kr till 110 kr till 125 kr för att sedan gå tillbaka till 105 kr för att möta Jem&Fix och sen upp igen till 115 kr.

Spännande varje gång! Men 180 var ett chockartat rekord…

Priserna har gått i berg och dalbana senaste året - känns som att det är nytt pris varje gång. Här har det gått från 80 kr till 110 kr till 125 kr för att sedan gå tillbaka till 105 kr för att möta Jem&Fix och sen upp igen till 115 kr.

Ja jag förstår att butikerna behöver justera priset allteftersom - tillgång och efterfrågan - och jag vet inte om det av någon anledning har varit extra svårt att köpa in spån för den butiken men det här lär ändå slå tillbaka på dem.

De är långtifrån billigast men jag har tidigare känt att det är värt att handla där ändå för att jag kan ta det på vägen till stallet men om nu spån (och foder) är betydligt billigare på andra ställen som jag också har i närheten kan jag ju lika gärna åka dit istället.

Inte lätt att få tag på heller pga mycket halm i inte är brukbart pga vädret.

Granola med russin :cautious:
20231015_091340.webp

Skulle verkligen behöva få ordning på lägenheten idag, men jag är verkligen klippslut. Sådär som att det känns som jag har sirap i lederna och ont i musklerna... Har gått två vändor ned i källaren med saker och jag måste lägga mig och vila. Skitkropp! Jag som inte gjort något speciellt i helgen förutom att gå på marknad igår.

Skulle verkligen behöva få ordning på lägenheten idag, men jag är verkligen klippslut. Sådär som att det känns som jag har sirap i lederna och ont i musklerna... Har gått två vändor ned i källaren med saker och jag måste lägga mig och vila. Skitkropp! Jag som inte gjort något speciellt i helgen förutom att gå på marknad igår.
Här är en till. Känns som om jag har dygnat och jag är så trött att det går runt i huvet. Kroppen är som tuggummi.

Jag hade samma problem en tid. Det var någon med samma namn som mig, där det bara skilde en bokstav. Jag fick en massa mail som hörde till henne. Bl.a. från en förening. Jag försökte faktiskt en tid att svara på mailen från föreningen, förklarade att jag var fel person och att de skulle ta bort mig från sin maillista och lägga till rätt så att hon skulle kunna få information som berörde henne. Det var som att tala med luft, ingen svarade ens mig och mailen fortsatte att komma. Blockade dem till sist.

Fick ett mail som verkade viktigt från någon juristbyrå, så då svarade jag faktiskt åt dem hur det låg till. Minns inte om jag fick något svar, men det kom iaf inte några fler mail därifrån.

Värsta var ändå när någon lagt fel nummer (min) som kontaktinformation till sin bank. Vet inte om personen hade för vana att fylleshoppa på nätterna på helgarna, men nu som då så hände det att jag fick meddelande med någon bekräftelsekod, och eftersom personen inte fick något meddelande så klickade väl hen "försök igen" inte bara en eller två gånger. Jag kunde ju heller inte kontakta hen för att säga att den skulle byta nummer, för jag visste ju inte vem hen var :meh::cautious:
Min kommun har skickat fakturor till mig genom kivra angående utdrag ur något register. När jag ringde fick jag veta att hen dessutom hade skickat fakturor med mitt personnummer men då inte genom kivra utan med snigelpost till någon helt annan adress än min. Utdragen jag fick faktura på var registrerade på ett helt annat personnummer men ändå kom det till min kivra. Jag har inte begärt några utdrag alls och hen lovade att fakturorna skulle makuleras. De kom i somras och finns kvar på min kivra än. Väntar bara på kronofogden eller nåt O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
60 61 62
Svar
1 225
· Visningar
54 568
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 457
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 384
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka