Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men TACK kommunen. Sophämtningen beräknas gå upp 900 kr nästa år och vattnet minst 1200 kr (vi råkar ha dubbla fasta avgifter så jag räknar med typ det dubbla). Vad KUL. 😑 Vi har en hyresgäst, men hen är känslig för hyreshöjningar, så risken finns att hen flyttar om vi höjer hyran.. hen är en väldigt bra hyresgäst så vi vill verkligen inte höja hyran.. (gjorde inte det förra året heller trots gaaaalen el och att hen gillar att ha 24 grader varmt. Vi har haft typ 16-17 för att spara ström)

Men TACK kommunen. Sophämtningen beräknas gå upp 900 kr nästa år och vattnet minst 1200 kr (vi råkar ha dubbla fasta avgifter så jag räknar med typ det dubbla). Vad KUL. 😑 Vi har en hyresgäst, men hen är känslig för hyreshöjningar, så risken finns att hen flyttar om vi höjer hyran.. hen är en väldigt bra hyresgäst så vi vill verkligen inte höja hyran.. (gjorde inte det förra året heller trots gaaaalen el och att hen gillar att ha 24 grader varmt. Vi har haft typ 16-17 för att spara ström)
Hyr ut till mig om jag flyttar upp. Jag gillar att ha det svalt. 😅

Jag har hjälpt en släkting sälja en fastighet. Kom överens med en köpare i somras, deras krav var att fastigheten avstyckades på ett visst sätt. Vi avbröt mäklarkontraktet (då de ville det) och fick betala närmare 40k för det. Lantmäteriet har varit på plats idag och satt ut avstyckning enligt deras önskemål (släktingen ville egentligen göra det annorlunda). Nu hör de av sig och ångrar sig. Jävla jävla idioter. Vi har allt skriftligt men kontraktet är inte skrivet, så den stackars släktingen får väl se det som förlorade pengar och kontakta en mäklare igen. Man är väl helt enkelt dum som litar på folk 🤷 jag hoppas de köper ett hus med hussvamp eller något så de får känna av lite karma 😂

Av allt jag hittills begripit är jag berättigad till bostadstillägg.
Ansökte i början av sommaren och handläggningstiden skulle vara ca 3 månader. Sen kom ett brev om att tiden förlängts pga många sökande.
Men inga besked alls om när de når min ansökan i högarna.
Frustrerande eftersom jag behöver pengarna. NÄR får jag dem?:cry:

Känner mig ledsen efter dagens psykologbesök som var otroligt jobbigt men vill inte prata om maken om det eftersom jag då kommer att bli ännu ledsnare, och ledsen vill jag inte vara eftersom det här är vår sista kväll tillsammans innan han reser bort i två veckor. Men det går liksom inte att stänga av de där jobbiga känslorna som bosatt sig i bröstet, hur mycket jag än vill slappna av och njuta. Han märker ju att något inte riktigt är som det ska och undrar om jag vill prata om det, men jag önskar att vi bara kunde ignorera det för tillfället, stänga av känslorna och så kan de få komma fram igen imorgon när han har åkt, om de nödvändigtvis vill.

Lång historia kort så stör jag mig på känslor, och att just jag råkar ha så väldigt gott om dem 🙄

Känner mig ledsen efter dagens psykologbesök som var otroligt jobbigt men vill inte prata om maken om det eftersom jag då kommer att bli ännu ledsnare, och ledsen vill jag inte vara eftersom det här är vår sista kväll tillsammans innan han reser bort i två veckor. Men det går liksom inte att stänga av de där jobbiga känslorna som bosatt sig i bröstet, hur mycket jag än vill slappna av och njuta. Han märker ju att något inte riktigt är som det ska och undrar om jag vill prata om det, men jag önskar att vi bara kunde ignorera det för tillfället, stänga av känslorna och så kan de få komma fram igen imorgon när han har åkt, om de nödvändigtvis vill.

Lång historia kort så stör jag mig på känslor, och att just jag råkar ha så väldigt gott om dem 🙄
Så starkt av dig ändå att du har tagit tag i att jobba med dig själv på det här viset! Hoppas att det känns bättre snart :) !

TDB hatar tydligen mig.

Sökningar på 'avstånd i km från dig' ger alltid resultat i hela Sverige, oavsett vilken distans jag lägger in. I början fattade jag inte det och tyckte att 'yes! så många roliga tävlingar jag har att välja mellan!' Började ana oråd när både Överkalix och Eslöv dök upp (många klubbar har ju dock namn som är mer 'okända' och därför registrerade jag det inte tidigare).

Nu har den börjat exkludera tävlingar jag vet finns. Söker på "hopptävling, 80cm, x-distrikt" = inget resultat. Men... stallkompisen sa ju att tävlingen fanns? Söker på "hopptävling, 80 cm, Y arrangör". = inget resultat. Men va i hela? Söker igen. Alla tävlingar som den klubben har. Jajamen, då finns det. 80cm hoppning!

Så starkt av dig ändå att du har tagit tag i att jobba med dig själv på det här viset! Hoppas att det känns bättre snart :) !
Tack, vad fint av dig att säga :heart Jo, vi konstaterade igår att vi nu gått in i fasen där det kommer att bli värre innan det blir bättre, men förhoppningsvis kommer jag ut på andra sidan snart och tycker att det har varit värt det!

Försäkringskassan...
Samma märkliga människa som trakasserade mig hela våren för något som hon själv tolkat fel - hon ringde mig om min ansökan om bostadstillägg.

Nu var det en massa mer uppgifter hon ville han in, bl.a. ränteavier för bolånet från mars och framåt. Finns inte att hitta, så jag har skrivit ut räntesatsen och kvittenserna på att jag betalat lånet.

Sen var det trassel för att jag jobbat nån timme under några månader i somras.

Frågade om det gick att säga om jag skulle beviljas bostadstillägg eller inte. Citat: det är inte osannolikt att det är osannolikt att du inte beviljas bostadstillägg. Eh? :confused::confused:

Jag skulle också i förväg beräkna vad jag kommer att arbeta nästa 12 månader. HUR ska jag kunna veta om jag blir tillfrågad om att göra nån timme nånstans i kommunens musei-entré. Eller om de vill ha en presentatör för något kulturprogram på kulturgården etc.
Det handlar alltså om att jag ska beräkna hur mycket jag ska jobba nästa år. 5 timmar, 15 timmar, 25 timmar? Och vilken betalning jag kommer att få.

Herregud. Jag är sjukpensionär. För att jag inte kan jobba.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
60 61 62
Svar
1 224
· Visningar
53 810
Senast: Squie
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 452
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 379
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
606

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka