Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försäkringskassan...
Samma märkliga människa som trakasserade mig hela våren för något som hon själv tolkat fel - hon ringde mig om min ansökan om bostadstillägg.

Nu var det en massa mer uppgifter hon ville han in, bl.a. ränteavier för bolånet från mars och framåt. Finns inte att hitta, så jag har skrivit ut räntesatsen och kvittenserna på att jag betalat lånet.

Sen var det trassel för att jag jobbat nån timme under några månader i somras.

Frågade om det gick att säga om jag skulle beviljas bostadstillägg eller inte. Citat: det är inte osannolikt att det är osannolikt att du inte beviljas bostadstillägg. Eh? :confused::confused:

Jag skulle också i förväg beräkna vad jag kommer att arbeta nästa 12 månader. HUR ska jag kunna veta om jag blir tillfrågad om att göra nån timme nånstans i kommunens musei-entré. Eller om de vill ha en presentatör för något kulturprogram på kulturgården etc.
Det handlar alltså om att jag ska beräkna hur mycket jag ska jobba nästa år. 5 timmar, 15 timmar, 25 timmar? Och vilken betalning jag kommer att få.

Herregud. Jag är sjukpensionär. För att jag inte kan jobba.
Jag fick så stora återkrav så jag vågar inte söka bostadsbidrag igen. Och då jobbade jag ändå inte mer än vad jag sagt, det var fk som betalat för mycket till mig.

Fuktskada i lägenheten. Vi bor redan trångt 5 st på 89 kvadratmeter
men nu är vi utan ett rum och är två som får sova i köket. På obestämd tid för ja nu har de rivit upp golvet och ja det är fuktigt men vet inte vad det kommer ifrån.

Det luktar fuktig källare i hallen trots att vi stängt dörren och nej man blir bara evakuerad om det är kök eller badrum ur funktion.

Misäret har börjat 🥶

20231018_215236.webp

Jag har mycket konservativa amerikaner i mitt flöde. Och nu rättfärdigar de israels agerande med att de har historisk rätt till landet. Och lägger ut kartor med de olika israeliska stammarnas utbredning för 2000 år sedan :banghead:

Om jag var (vit) amerikan skulle jag nog inte använda just DET argumentet, om jag inte redan hade packat min väska

Ont i bakhuvudet. Trillade igår på toa när allt börja snurra och slog bakhuvudet i väggen. Borde ringa VC men känns inte som det gör varken till eller ifrån eftersom allt blir bra igen efter ett litet tag. Och när jag blivit undersökt tidigare så är alla värden bra. Tröttsamt.

Ont i bakhuvudet. Trillade igår på toa när allt börja snurra och slog bakhuvudet i väggen. Borde ringa VC men känns inte som det gör varken till eller ifrån eftersom allt blir bra igen efter ett litet tag. Och när jag blivit undersökt tidigare så är alla värden bra. Tröttsamt.
Fast du MÅSTE ju utredas vidare med det här innan det händer något riktigt förfärligt!! Du har inte funderat på att byta VC och få en "second opinion" på det hela?

Det måste vara nåt fel på mig. 1,5-2 timmar efter jag ätit blir jag vrålhungrig. A la 'magen äter sig ut genom revbenen'-hungrig. Det här började för ett par veckor sedan, ut tomma intet, och jag står inte ut!

Det är jag och sushi. Jag kan äta tills magen står i fyra hörn, men efter någon timme eller två är jag lika hungrig igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
59 60 61
Svar
1 210
· Visningar
52 988
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 445
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 374
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat