Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du har inte ett nödverktyg i någon av bilarna för det sista däcket? Om inte, så behöver du ändå ett nytt och det kostar 70 spänn på Biltema. Det är snart dags att byta till sommardäck, bara 5 månader kvar…
Jo, i cittran finns det, men den är så puckat utformad att den inte rår på bultar som sitter hårt. Och det gör de två sista bultarna.

Biltema ligger 6 mil bort så man får ju räkna in resekostnaden dit. Idag åkte jag till närmaste macken och skulle handla ett färgkors där, men de hade inga och jag var inte pepp på att åka längre.

Har frågat grannen om jag kan låna ett så jag får loss de sista två bultarna så jag kan byta sista däcket.

Jag har såna där teleskop och har två. De har inte gått sönder trots massor av skiften i 20 år. Men lite rostiga är de…

Gav upp fälgkors på 90-talet, jäkla svårt att få loss om det sitter hårt.
Mitt fälgkors klarade som sagt 20 års däckskiften och döda två harar men det nya gick ganska snart.

Just det ja, köpte ett litet täcke till Sivan för hon fryser när hon är med mej hela förmiddagen i stallet och det är kallt och jäkligt. Tro sjutton att jag köper ett för litet :banghead: och ja, jag ryckte såklart alla lappar och slängde för jag var säker på att det skulle passa. Hade inte kunnat byta ändå för det är för långt till stan. Tur att det var billigt i alla fall

Jo, i cittran finns det, men den är så puckat utformad att den inte rår på bultar som sitter hårt. Och det gör de två sista bultarna.

Biltema ligger 6 mil bort så man får ju räkna in resekostnaden dit. Idag åkte jag till närmaste macken och skulle handla ett färgkors där, men de hade inga och jag var inte pepp på att åka längre.

Har frågat grannen om jag kan låna ett så jag får loss de sista två bultarna så jag kan byta sista däcket.
Köp rostlösare typ WD-40 på närmsta mack, spraya på bultarna, låt sitta nån timme så får du loss dem sen.

1697829704258.webp

På förra datorn hade jag en symbol med tre rektanglar i rad och med ett par, tre "strålar". På det här ett stiliserat tangentbord med "strålar". Fota och lägg upp en bild?
Tangentbordet är - enligt broschyren som kom med - ett Razer Cynosa Lite.
Tror bild är värdelöst eftersom det är ett gång gråa tangenter med svaga antydningar av tecken - som jag inte tror syns på foto 😁😁

Tangentbordet är - enligt broschyren som kom med - ett Razer Cynosa Lite.
Tror bild är värdelöst eftersom det är ett gång gråa tangenter med svaga antydningar av tecken - som jag inte tror syns på foto 😁😁
Testa F12 + fn.
Edit: Tycker nämligen dessa symboler på F11/F12 skulle kunna betyda öka/minska ljus.

Bifogade filer

• Screenshot 2023-10-20 221322.webp
    Screenshot 2023-10-20 221322.webp
    3,1 KB · Visningar: 22
Senast ändrad:

Lägg lite fett i gängorna innan du skruvar fast bultarna så är det lättare att få loss dem nästa gång.

Har du Mekonomen närmare? Jag tycker de kan ha rätt prisvärda saker också, speciellt då man behöver behöver bums och slipper reskostnad. https://www.mekonomen.se/ledhandtag-extra-langt-hd-3-8-promeister-14340826
Skippa fälgkors, du får mycket bättre kraft att ta i med när du kan hålla vridpunkten närmare hjulet.

Lägg lite fett i gängorna innan du skruvar fast bultarna så är det lättare att få loss dem nästa gång.

Har du Mekonomen närmare? Jag tycker de kan ha rätt prisvärda saker också, speciellt då man behöver behöver bums och slipper reskostnad. https://www.mekonomen.se/ledhandtag-extra-langt-hd-3-8-promeister-14340826
Skippa fälgkors, du får mycket bättre kraft att ta i med när du kan hålla vridpunkten närmare hjulet.
Man kan förlänga med ett rör också, för att få mer kraft....

Nej, det finns ingen Mekonomen här. Kollade dock var de fanns och det fanns en verkstad 3,5 mil bort. I övrigt är mitt område en blind fläck på kartan.

Jag brukar använda kopparpasta på gängorna men nu är det några år sedan jag bytte själv och jag vet inte var tuben är. Så det blev utan. Det gick trögt att få på bultarna så det blir väl ett helvete att få av dem i vår.

Jag lånade ett sådant där handtag av grannen för att få loss de sista bultarna. Köper nog en egen att ha i bilen. Den var bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
59 60 61
Svar
1 206
· Visningar
52 573
Senast: clusia
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 444
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 374
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Whamageddon 2024
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat