Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att allting tar slut hela tiden.
Det är visserligen väldigt logiskt att det händer, då vi ju varje dag äter, städar, använder toapapper, djuren äter, osv. Men jag blir lite matt, då jag än en gång burit hem 5 kassar med mat, djurens mat, toapapper, tvättmedel, osv. 🙄
Kanske jag borde börja göra sådana där restocking filmer, de verkar ju vara populära 😁

Stör mig på att universitetets lärplattform har något slags planerat underhåll - hela helgen... :meh: Det stod att den skulle vara stängd från midnatt till kl 16 idag, och att det sedan kunde vara driftstörningar även som imorgon. Har kollat ett par gånger i eftermiddag/kväll och jag kan logga in men får sedan bara meddelandet att det inte finns några aktuella kurser för mig. Drygt.

Nä. Det där är inte värre än något annat licenspliktigt vapen. Däremot kommer det att göra att jägare blir än mer kritiserade och ansatta, något som verkligen inte behövdes.

AR-15 är inget magiskt vapen på något sätt. Dessutom, om du ska ha ett vapen i AR-15-plattformen som faktiskt skjuter bra så får du betala... rejält. De som är bra börjar någonstans kring 30 000kr med glider lätt upp till 50 000kr. Det får heller inte vara rakt av i militärt utförande, dvs det är inte tillåtet med fullauto, det är inte tillåtet med stora magasin (endast 1+2 eller 1+5 beroende på vilt) och det får inte vara kortare än 60cm.

Plus att du måste ju fortfarande bli godkänd för vapenlicens.

Nä. Det där är inte värre än något annat licenspliktigt vapen. Däremot kommer det att göra att jägare blir än mer kritiserade och ansatta, något som verkligen inte behövdes.

AR-15 är inget magiskt vapen på något sätt. Dessutom, om du ska ha ett vapen i AR-15-plattformen som faktiskt skjuter bra så får du betala... rejält. De som är bra börjar någonstans kring 30 000kr med glider lätt upp till 50 000kr. Det får heller inte vara rakt av i militärt utförande, dvs det är inte tillåtet med fullauto, det är inte tillåtet med stora magasin (endast 1+2 eller 1+5 beroende på vilt) och det får inte vara kortare än 60cm.

Plus att du måste ju fortfarande bli godkänd för vapenlicens.

Kan tillägga att AB är ju patetiska som vanligt... "Dödsvapnet" :meh: Inte för att jag vill avslöja någon jättehemlighet men vapen är faktiskt till för att döda med :banghead: 🤦‍♀️ Det ingår liksom lite i konceptet "vapen" :grin:

Så ja, jag stör mig på AB och blev återigen påmind om varför jag inte besöker sagda blaska.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
59 60 61
Svar
1 204
· Visningar
52 422
Senast: MML
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 444
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 374
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka