Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att det inte går att snabbspola tillfrisknande. Den här förkylningen är en plåga.
Ja ja ja, jag veet att jag är immunhämmad och inte har nåt vidare immunförsvar men det här är löjligt. Innan all medicinering var jag aldrig sjuk. Förkylningar försvann på ett par dagar. Nu har jag varit krasslig i mer än en vecka.
Kollade 1177 och de säger att om man hostat mer än fyra veckor bör man söka vård. Jag har hostat lite mer än en vecka och får ingen luft. Och är less. Det tär att inte kunna göra nåt. Alls.

Framförallt är det synd om hunden som har en så inaktiv matte.
GNÄLL!!

På jobbet bygger man om så kan inte sitta där och koncentrera mig. Får dessutom alldeles för ont av att sitta/stå:mad:
Hemma ska braskamin installeras och man BORRAR i murstocken, jag kan inte koncentrera mig.
Skulle behöva sitta i en skogsglänta kanske. Men där är det knott och mygg...
:banghead:

Stör mig på att mina kognitiva funktioner inte är som de en gång var :cry: Att läsa tar sååå lång tid och det är inte mycket jag kommer ihåg.

Det hjälper inte heller att vi bara ska skriva 10 tentafrågor på vad som helst från ca. 1100 sidor. Hur ska man lyckas komma ihåg just precis det läraren väljer ut utan någon hint om områden som hen anser extra viktiga O_o
"Det kan komma vad som helst från böcker och artiklar på tentan, mer än så säger jag inte" :meh:

Stör mig på att det inte går att snabbspola tillfrisknande. Den här förkylningen är en plåga.
Ja ja ja, jag veet att jag är immunhämmad och inte har nåt vidare immunförsvar men det här är löjligt. Innan all medicinering var jag aldrig sjuk. Förkylningar försvann på ett par dagar. Nu har jag varit krasslig i mer än en vecka.
Kollade 1177 och de säger att om man hostat mer än fyra veckor bör man söka vård. Jag har hostat lite mer än en vecka och får ingen luft. Och är less. Det tär att inte kunna göra nåt. Alls.

Framförallt är det synd om hunden som har en så inaktiv matte.
GNÄLL!!
Vet hur det är dottern var sjuk v34 och hostan sitter i. Jag hade ont i halsen två veckor och nu lite hosta inget annat.

Stör mig på min kollega som så fort hon berättar om en incident på barnets skola/klass snabbt lägger till att "men jag tror inte x (barnet) hade något med det att göra". Varje gång. Detta trots att det både en och två gånger dykt upp att barnet kanske inte alltid är så snäll och oskyldig..

Tanken att mitt är mitt och ditt är också mitt.
Och att någon annan nog fixar till det sen och ordnar nya blommor.
Ja, måste vara så.
Jag bor så jag ser en fin plantering många passerar genom mitt köksfönster. Och det är oväntat många gånger jag sett folk som plockar blommor och tar med sig.
För mig är det obegripligt.

Jag kände mig som en äkta surtant en gång när en person plockar med sig en hel bukett och jag knackade hårt på fönstret. Hon förstod garanterat knackandets betydelse för hon var snabbt iväg sedan.

Sjukt trött och hungrig, somnade kanske sista timmen innan klockan ringde i morse. När jag stirrade på den inatt var det för sent för att jag skulle våga ta någon sömntablett så jag har legat och vridit och vänt mig och försökt somna till regnljud på youtube eller titta på något för att försöka koppla av. Har domningar i armar och händer och värk i rygg och nacke, från min whiplash, av sömnbristen. Kunde som tur var åka hem tidigare idag men var inte i toppform när jag körde hem.

Ska kravla mig upp och fixa något enkelt att äta. Det är för tidigt att föröka sova redan nu, men klockan ringer 05 i morgon så jag ska försöka släcka redan kl 21 ikväll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
35 36 37
Svar
727
· Visningar
31 588
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 743
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 835
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008