Det där är något jag verkligen inte fattar! Bryr de sig inte om barnen?Jag kan ju fortsätta störa mig lite till, då jag redan kommit igång...
Nu stör jag mig på alla bilder av söta barn och ponnyer som vällt in på facebook och instagram osv. de senaste veckorna och dagarna. Alltså jag förstår ju att det är jättemysigt då alla kusinbarnen från 1-10 år är tilsammans i mosters stall på landet och firar midsommar med att gulla med ponny. Men måste alla ha sandaler/vara barfota och ha fladdrig sommarklänning och blomsterkrans då man sedan blir ledd utan sadel på grusplanen? Kanske är jag smått överbeskyddande, (eller alltför van med nervösa hästar) men jag ser bara för mig mosade tår och uppskrapade knän
Här drillas man hårt. Det är hjälm och säkerhetsväst (som passar!) på om man som barn ska röra sig runt hästarna och självklart har man byxor och ändamålsenliga skor. Det har verkligen fastnat. Häromdagen var bonusbarnbarnet här och jag frågade om hon ville rida hem från betet (jag leder och hon åker med barbacka). Det ville hon såklart men så sa hon, nej det går inte! Jag har inte säkerhetsvästen med mig! Jag blev så glad och sa det såklart till henne och hon svarade som mitt eko, säkerheten först
(Vi löste det med säkerhetsvästen så hon kunde rida.)