Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vem skulle annars vara orsak till det? Det var hon som diskade och sen var den borta. Själv lägger jag den alltid på diskbänken eller i diskhon. Vill jag vara ordentlig så sätter jag den i burken som är avsedd för diskborstar.
Ptja, oftast när saker "försvinner" är det ju en själv som utan att tänka på det lagt det nån annanstans än man brukar.

Och om det nu är hon som lagt undan den/slängt av misstag eller pga den var vidrig, vad vinner du på att gapa och vara otrevlig mot henne pga en sån bagatell?
 
Men alltså jag orkar verkligen inte. Det hör till normalt hyfs att lägga saker där man tog dem. Kan liksom inte vara utan den diskborsten i två veckor.
Sånt händer när andra är i ens boende. Är det en vanlig person kommer hon att få dåligt samvete och hjälpa dig att leta men en utskällning är inte rimlig reaktion. Det kommer inte hjälpa någon av er utan skapa en kedjereaktion där du senare analyserar allt hon sa och utan att något blev bättre.
 
Visst men innan man ens vet om det är någon annans fel kanske man bör fundera ett extra varv.
Ibland är en diskborste inte bara en diskborste utan droppen som fick bägaren att rinna över och ilskan att explodera.
@Lilla Huvudet på spiken.

@TinyWiny Tycker du verkligen att det är rimligt att stanna i den ilskan och planera in en utskällning flera dagar (veckor?) framåt pga en diskborste?

Ja, man kan brinna av och explodera av ilska pga en bagatell om något annat ligger och gror, men att den tvärilskan ligger kvar och gror i flera dagar?

Nej, det är inte rimligt.
Rimligt är att man tappar humöret och sen rinner det bort relativt snart.
 
Ja men personen menade väl själva akten av att skälla ut någon för det? Att saker som verkar små för andra kan få ens bägare att rinna över är förståeligt, att vara arg i 2 v för att sedan skälla ut en boendestödjare...nja.
Att vara arg nu och tänka/skriva saker på buke är en sak. Jag hoppas att det räcker att få ur sig frustrationen här för självklart skäller man inte på någon av en sådan orsak. Man frågar om hen vet var den kan ha tagit vägen.
 
@Lilla Huvudet på spiken.

@TinyWiny Tycker du verkligen att det är rimligt att stanna i den ilskan och planera in en utskällning flera dagar (veckor?) framåt pga en diskborste?

Ja, man kan brinna av och explodera av ilska pga en bagatell om något annat ligger och gror, men att den tvärilskan ligger kvar och gror i flera dagar?

Nej, det är inte rimligt.
Rimligt är att man tappar humöret och sen rinner det bort relativt snart.
Hur kan du få det till att jag tycker det är okej? Det skrev jag inget om.
 
Det där "nam nam":andet har dykt upp igen och den här gången med en ny människa som börjat lägga upp fluffiga änglakattungar och mjölkiga kaffekoppar i drömmiga miljöer som stör mitt instagramflöde. VAD ÄR DET MED VUXNA MÄNNISKOR OCH DERAS FÖRBANNADE BEBISSPRÅK?! VARFÖR?! :rage::rage:

Jag blir orimligt provocerad, ja.
 
PostNord :meh:
Ett paket som är på väg till mig, det lämnades in hos ombud i tisdags - ligger fortfarande bara som ”registrerat”….
Det hände mig för någon vecka sedan.... stod som inlämnat nästan hela veckan från söndag till torsdag... rätt var det på torsdag så vsr det hos ombud... samma sak jobbarkompisen hon hade ett som åkte Vingåker-Linköpings flera gånger och rätt som det var så var det framme...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
443
· Visningar
22 298
Senast: sjoberga
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 047
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 578
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 105
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp