Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på mina ryggmärgsreflexer.

Mitt datorliv är lite tillkrånglat. Stationära datorns tangentbord har dött. Men jg använder den ändå för att titta på film och serier.

Laptopen kan jag skriva på eftersom den har tangentbord och dessutom är så ny att jag kan skriva ut från den. (gissa hur uråldrig den stationära är :D )
Den kan jag tyvärr inte streama till för det bara flimrar.

Så jag har bägge datorerna på samma skrivbord. Och försöker hitta tangentbord för att skriva på den stationära. Men det finns ju inget där på den utdragbara skivan, hur mycket jag än fingrar efer det...- Många många gånger varje dag... :banghead:
 
Stör mig på mina ryggmärgsreflexer.

Mitt datorliv är lite tillkrånglat. Stationära datorns tangentbord har dött. Men jg använder den ändå för att titta på film och serier.

Laptopen kan jag skriva på eftersom den har tangentbord och dessutom är så ny att jag kan skriva ut från den. (gissa hur uråldrig den stationära är :D )
Den kan jag tyvärr inte streama till för det bara flimrar.

Så jag har bägge datorerna på samma skrivbord. Och försöker hitta tangentbord för att skriva på den stationära. Men det finns ju inget där på den utdragbara skivan, hur mycket jag än fingrar efer det...- Många många gånger varje dag... :banghead:
Hade du bott i närheten hade du fått ett av mig, har tangentbord som jag kan gödsla med.
 
Och alltså, HUR STÖRIGT att få en intensiv nysattack när man har maten full med halvtiggad mat? :meh: Jag har inte sådana söta nysningar heller, utan min kropp utför en exorcism med varje nysning. Så där fräscht när man nyst klart och hela armen är full med halvtuggad mat...
Jag brukar tajma det när jag har munnen full av gröt...:cautious::meh:
 
Och alltså, HUR STÖRIGT att få en intensiv nysattack när man har maten full med halvtiggad mat? :meh: Jag har inte sådana söta nysningar heller, utan min kropp utför en exorcism med varje nysning. Så där fräscht när man nyst klart och hela armen är full med halvtuggad mat...
Ungefär lika störigt som när man, som jag i morse, får en nysattack precis efter att man tagit på sig mascara. Mina nysningar klassas nog i och för sig som "små och söta", men det hjälper inte eftersom jag ändå kniper ihop ögonen när jag nyser vilket innebar att delar av den ännu inte intorkade mascaran hamnade under ögonfransarna 🙄
 
Stör mig på min adhd ibland. Igår lyckades jag som vanligt klanta mig eftersom kroppen inte hinner med hjärnan. Bara det att nu balanserade jag på stenfrisen mellan två gravar med en vattenkanna. Har så bråttom ner att jag snubblar på mig själv och stuper 1,5 m fram ner från gravarna. Skrapar knä, armbåge och hand. Hakan landar på vattenkannan. Har också hörlursfodralet i fickan så där är en lårkaka på g. Och allt framför sommarjobbaren, 23-årig kille som chevalereskt kom och ville hjälpa tanten att resa sig :cautious: :arghh: kan inte hjärnan sakta ner lite ibland så jag slipper skämma ut mig?!
 
Jag stör mig på att jag stör mig på att liten Marodör bara kommer till ro för frukostvila på mig och att jag därför inte kan göra saker innan han vaknar igen. Varför kan jag inte bara njuta av att han sover som en liten ängel på bröstkorgen och jag får en ursäkt till extra vila?
 
Vissa mobilspel som inte kan vända sig efter hur jag vänder mobilen 🙄 Irriterande, har faktiskt min laddare på vänster sida om sängen och inte höger!
När vi ändå är inne på laddare, den vill till 95% endast ladda på långsam laddning(jätte kul när mobilen inte är fulladdad på 8 timmar) så köpte en snabb laddare igår av ren ilska!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 952
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 043
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 574
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 092
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skaffa barn eller inte
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp