Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså postnord...
SMS nr 1: "Boka hemleverans, utan kontakt." Gör det.
Gör det, till idag fram till 16.30, ingen är hemma.
SMS nr 2: "Ditt paket är på väg! Någon måste vara hemma och ta emot leveransen".

Störning nr 2. Det är två städare på jobbet idag som pratar så sjukt högt. Det är ett gammalt hus, så innerdörrarna släpper igenom massor med ljud. Har redan bett dom dämpa sig en gång. 😑 De nästan skriker, har högljudda, upprörda diskussioner.
På min närmaste pizzeria håller ägarna på och skriker oavbrutet till varandra på italienska. Har slutat gå dit. Orkar inte med sånt drama.
 
Jag skulle behöva testa att det porrfilter vi infört i kommunen fungerar men alltså jag vill inte gå in på porrsidor??

Jag googlade på porr för att få förslag och alla sidor verkade jätteläskiga och jag vill absolut inte råka komma in där.

Störigt för att det påverkar mitt jobb.
 
Beställt ett paket och valde aktivt ett annat utlämningsställe än mitt närmaste eftersom jag inte kan ta mig dit på ett vettigt sätt utan bil. Kontaktar kundtjänst när jag ser att de ändå vill skicka den dit och frågar om man kan byta, de säger att det ska gå till den andra jag valt. Idag är jag välkommen att hämta paketet på det utlämningsställe jag inte ville :banghead:
 
Ett syskonpar som gör ridsportsrelaterade videor på YouTube. Förstår inte varför jag fortsätter kolla på materialet, då jag stör mig på något varje gång de släpper en video... Från senaste klippet:

1677690223453.png
 
Premiär i denna tråd;

Stör mig på att mitt projekt att ta slut på schampoo/balsamslattar aldrig tar slut. Efter 15 månader trodde jag att jag äntligen var klar, och har beställt hem en ny serie med schampoo/balsam som doftar underbart. Städade badrummet vi inte använder och hittade en flaska vanligt schampoo och en flaska silverschampoo. Sjukt i-landsproblem men jag kan inte kasta (dyrt) schampoo bara för att jag tröttnat på det.
 
Premiär i denna tråd;

Stör mig på att mitt projekt att ta slut på schampoo/balsamslattar aldrig tar slut. Efter 15 månader trodde jag att jag äntligen var klar, och har beställt hem en ny serie med schampoo/balsam som doftar underbart. Städade badrummet vi inte använder och hittade en flaska vanligt schampoo och en flaska silverschampoo. Sjukt i-landsproblem men jag kan inte kasta (dyrt) schampoo bara för att jag tröttnat på det.
Det är det man har en sambo till :angel:
 
Stör mig - eftersom jag är en kontrollfreak - på att jag inte kan beräkna min ekonomi.
Vet inte vilken inkomst jag kommer att få som "sjukpensionär", med bostadstillägg. Vet inte vad elen kommer att kosta. Vad räntan på lånet blir.

Jag vill veta :arghh:
Det enda jag är säker på är vad uppvärmningen kostar - dvs vedköpet till sommaren. De pengarna har jag. Men sen?
Behöver fixa spindelled på bilen plus nåt mer. Behöver köpa två nya sommardäck.
Ska odla rejält för att hålla matkostnaden på minimum.
Men jag kan inte räkna på vad jag behöver lägga ut och vad jag kommer att få in.
Morr!
 
Premiär i denna tråd;

Stör mig på att mitt projekt att ta slut på schampoo/balsamslattar aldrig tar slut. Efter 15 månader trodde jag att jag äntligen var klar, och har beställt hem en ny serie med schampoo/balsam som doftar underbart. Städade badrummet vi inte använder och hittade en flaska vanligt schampoo och en flaska silverschampoo. Sjukt i-landsproblem men jag kan inte kasta (dyrt) schampoo bara för att jag tröttnat på det.
Skicka ett hjälppaket till Ukraina med schampo och andra hygienprodukter. Det gjorde jag när jag hade mer än jag behövde. Oöppnade förpackningar alltså.
Man skickar hos Postnords Företagscenter och det kostar inget.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 164
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
509
· Visningar
25 537
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 315
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp