Inte hamburgare iaf! Kommer faktiskt inte ihåg. Där sviker mitt minne. Jag kommer ihåg allt möjligt konstigt och onödigt, men kan glömma bort vad jag åt senast.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte hamburgare iaf! Kommer faktiskt inte ihåg. Där sviker mitt minne. Jag kommer ihåg allt möjligt konstigt och onödigt, men kan glömma bort vad jag åt senast.
Låter som bullshit.Träffade en EU-parlamentariker igår kväll.
Fick svar på varför företags- och organisationsstödet för elen dröjer.
Vi har ingen utbetalningsmyndighet för organisationsnummer!!
Bara personnummer/personer eftersom försäkringskassan handhar allt med människor. Barnbidrag, arbetslöshetsförsäkring m.m.
Men till organisationsnummer behöver en ny utbetalningsmyndighet skapas. (arbetet pågår) Försäkringskassan kan inte betala. Det är inte deras uppdrag.
Suck, byråkrati.
/tanten - aktiv i en förening som blöder pga elen
Japp. Men i byråkratins namn är det skatteverkets pengar som de skickar fram och tillbaka.Låter som bullshit.
Skattemyndigheten har inga problem med att vare sig ta emot pengar från organisationsnummer eller betala ut pengar till organisationsnummer...
Jag betalar in moms, får tillbaka moms när det blir åt det hållet, betalar skatt, och får tillbaka när det betalats in för mycket.....
Det är ju inte skattemyndigheten som betalar ut elstödet utan försäkringskassan.Låter som bullshit.
Skattemyndigheten har inga problem med att vare sig ta emot pengar från organisationsnummer eller betala ut pengar till organisationsnummer...
Jag betalar in moms, får tillbaka moms när det blir åt det hållet, betalar skatt, och får tillbaka när det betalats in för mycket.....
Kontakta media … så blir det kanske fart.Stör mig så ofantligt på att vår bil fortfarande är på verkstaden. Den har alltså varit där sedan i Maj 2022. Någon jäkla gång måste det väl komma in en ny katalysator? Så himla sjukt. Kostar oss dessutom massa pengar då vi inte vill ge upp vår garageplats.
Tror inte det hjälper, finns redan tonvis med artiklar om folk som fått sina katalysatorer stulna.Kontakta media … så blir det kanske fart.
Vad menar du nu???Det är ju inte skattemyndigheten som betalar ut elstödet utan försäkringskassan.
Lider med dej Jag får "bomull i huvet" och magras.Stör mig på att den enda receptfria medicinen mot migrän som fungerar gör mig så förbaskat illamående istället.
Bajskastandet i sandlådan blir bara värre å värre i regeringen.Vad menar du nu???
@tanten har träffat en EU-parlamentariker som hävdar att det saknas någon som helst myndighet i Sverige som kan betala ut pengar till Företag (organisationsnummer).
Det är inte sant. Inte ett dugg sant.
Först och främst så betalat skattemyndigheten ut pengar till företag. Mest hela tiden.
Arbetsförmedlingen gör det. Massor med stödformer till företag betalas ut via AF.
Jordbruksverket gör det. De sköter utbetalningen av EU-stöden bl.a.
Och det finns säkert ännu fler myndigheter som som betalar ut pengar regelbundet till företag.
Att försäkringskassan inte betalar så värst mycket till företag, må så vara.
Det här är ytterligare ett exempel på den organisatoriska härdsmälta som råder runt den nuvarande regeringen.
Skulle tro att det som menas inte är att det bokstavligen inte finns någon som kan göra det. @tantenVad menar du nu???
@tanten har träffat en EU-parlamentariker som hävdar att det saknas någon som helst myndighet i Sverige som kan betala ut pengar till Företag (organisationsnummer).
Först och främst så betalat skattemyndigheten ut pengar till företag. Mest hela tiden.
Arbetsförmedlingen gör det. Massor med stödformer till företag betalas ut via AF.
Och det finns säkert ännu fler myndigheter som som betalar ut pengar regelbundet till företag.
Det här är ytterligare ett exempel på den organisatoriska härdsmälta som råder runt den nuvarande regeringen.
Såja såja. Andas lugnt nu och räkna till tio.Vad menar du nu???
Till privatpersoner ja men nu handlade det om företag och föreningar..Det är ju inte skattemyndigheten som betalar ut elstödet utan försäkringskassan.
Jag älskar att pilla hål på blåsor och ta bort stickor...Jag har en konstig liten blåsa på tummen och är övertygad om att det skulle gå utmärkt att sticka hål på den, men jag har nålfobi så jag kan inte!