Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick en till jävla vänförfrågan från personen som jag inte vill ha något att göra med (tidigare skrivit om honom och hans försök att gå via en annan person på ett fult sätt när jag nekat). Idiotjävel. Nu blev han blockerad men fan vad onödigt att vara såhär...:cry:
Gissa vem som nu försökt gå via vår gemensamma vän som har vissa funktionsnedsättningar , världens gulligaste som inte ska stå i mitten av detta med att jag då inte svarar på dennes meddelande för vi brukar inte skrivas ( eller ses, mer bekant numera). Han har garanterat upptäckt blockningen och helt jävla odiskret bett vännen skriva hej till mig som senast vid nekad vänförfrågan så nu måste jag vara ett as och inte alls svara. Varför kan personen inte bara lämna mig ifred? Personen vet också privata saker om mig som jag hoppas han håller käft om.
 
Att jag är så satans ljuskänslig. Okej, jag har aldrig gillat vår, och jag brukar allt som oftast bli mer deprimerad på våren, det är sedan gammalt. Men ljuskänsligheten uppstod först i samband med när jag fick MS! Vilket på nåt vis känns viktigt att påpeka, för jag känner mig så löjlig, haha. Men det är verkligen smärtsamt att vistas utomhus dagtid när solen skiner den här tiden av året. Eller för all del inomhus om det inte är delvis neddragna persienner. :(
 
Att jag är så satans ljuskänslig. Okej, jag har aldrig gillat vår, och jag brukar allt som oftast bli mer deprimerad på våren, det är sedan gammalt. Men ljuskänsligheten uppstod först i samband med när jag fick MS! Vilket på nåt vis känns viktigt att påpeka, för jag känner mig så löjlig, haha. Men det är verkligen smärtsamt att vistas utomhus dagtid när solen skiner den här tiden av året. Eller för all del inomhus om det inte är delvis neddragna persienner. :(
Jag har en sjukdom som gör att jag inte tål sol, värme och kraftigt ljus.
Våren är verkligen fruktansvärt jobbig med sitt starka ljus.

Jag har glasögon med inbyggt solskydd vilket hjälper lite både inne och ute, för mig hjälper även keps på ute.
 
Att jag är så satans ljuskänslig. Okej, jag har aldrig gillat vår, och jag brukar allt som oftast bli mer deprimerad på våren, det är sedan gammalt. Men ljuskänsligheten uppstod först i samband med när jag fick MS! Vilket på nåt vis känns viktigt att påpeka, för jag känner mig så löjlig, haha. Men det är verkligen smärtsamt att vistas utomhus dagtid när solen skiner den här tiden av året. Eller för all del inomhus om det inte är delvis neddragna persienner. :(
Känner igen mig i det du säger. Det gör verkligen ont!
Hos mig triggar det också migrän :meh:
Jag brukar kalla januari till april migränperioden.
 
Jag och barnet har hittat ett datorspel vi gärna vill spela tilsammans. Men jag klarar inte av det, eftersom jag blir åksjuk av rörelserna på skärmen. :down:

Inte så roligt att vara tvungen att ta paus och ligga i ett mörkt rum efter 10 minuters spel. Kanske inte helt oväntat, då jag nätt och jämnt klarar av att åka barnkarusell på tivoli. :(
 
Att vara ansvarig för en avdelning men inte chef. Svårt att styra kollegors arbetsuppgifter och sätt att göra saker när man inte har chefsmandat eller den auktoriteten.

Det avskyr jag! Jag är inte intresserad av att vara chef och bestämma (titlar är något jag skiter högaktningsfullt i) men jag vill ha mandatet att forma mitt jobb, för att kunna uppnå ett bra resultat. Om det betyder att jag är chef så är jag chef. Men då måste ju det mandatet ges...
 
Senast ändrad:
Det avskyr jag! Jag är inte intresserad av att vara chef och bestämma (titlar är något jag skiter högaktningsfullt i) men jag vill ha mandatet att forma mitt jobb, för att kunna uppnå ett bra resultat. Om det betyder att jag är chef så är jag chef. Men då måste ju det mandatet ges...

Jag är inte särskilt intresserad av personalansvar i sin helhet men ska man styra ett större arbete, vilket jag tycker är roligt, så måste man nästan vara just chef. Annars känns det mest som att jag klampar in och stör folk, alla har så mycket att göra och egna idéer om hur de vill genomföra saker. Så nu går jag mest via folks chefer för att slippa skavsår och irritation. Det kan vara mina idéer, men cheferna får delegera dem.

(Nej jag är inget fan av platta organisationer. Med bra chefer ska det inte behövas för att folk ska uppleva frihet och inflytande).
 
Jag stör mig på att min chef nu i en längre tid har verkat undvika mig. Han hälsar inte, men svarar min hälsning om jag råkar få ögonkontakt. Han checkar av med de andra på morgonen vad de ska göra och vem som ska vara var, men mig lämnar han i fred. Han pratar inte med mig om ditt och datt som med de andra, utan kommer bara om han har något specifikt ärende.

Undrar om jag gjort något han inte är nöjd med, eller om han bara tänker att jag är en ensamvarg som funkar bäst om jag får sköta mitt i fred. Vilket visserligen stämmer till viss del.
 
Jag stör mig på att min chef nu i en längre tid har verkat undvika mig. Han hälsar inte, men svarar min hälsning om jag råkar få ögonkontakt. Han checkar av med de andra på morgonen vad de ska göra och vem som ska vara var, men mig lämnar han i fred. Han pratar inte med mig om ditt och datt som med de andra, utan kommer bara om han har något specifikt ärende.

Undrar om jag gjort något han inte är nöjd med, eller om han bara tänker att jag är en ensamvarg som funkar bäst om jag får sköta mitt i fred. Vilket visserligen stämmer till viss del.
Fråga honom kanske?
 
Alltså postnord...
SMS nr 1: "Boka hemleverans, utan kontakt." Gör det.
Gör det, till idag fram till 16.30, ingen är hemma.
SMS nr 2: "Ditt paket är på väg! Någon måste vara hemma och ta emot leveransen".

Störning nr 2. Det är två städare på jobbet idag som pratar så sjukt högt. Det är ett gammalt hus, så innerdörrarna släpper igenom massor med ljud. Har redan bett dom dämpa sig en gång. 😑 De nästan skriker, har högljudda, upprörda diskussioner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 164
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
509
· Visningar
25 537
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 315
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp