Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sen jag kommit tillbaka till vardagen igen efter att ha varit ledig (och sjuk en stor del av ledigheten) har jag verkligen känt av depressionen, stressen och en hel del ilska som jag faktiskt inte brukar känna. Önskar nästan att jag kunde gå tillbaka till där jag fick hjälp förut av arbetsterapeut och psykolog förut, men kan inte göra det måste klara mig själv nu.
 
Snubbar som ”cry me a river” uttalar sig. Tex nu att ”svenska män är också utsatta för rasism”.
Okej Bengt. ”Svenska män” (jag antar att han här menar svenskfödda vita cis-män) har ju verkligen varit utsatta för strukturellt förtryck och rasism historiskt sett. Tung sten att bära verkligen. Styrke kram
 
Snubbar som ”cry me a river” uttalar sig. Tex nu att ”svenska män är också utsatta för rasism”.
Okej Bengt. ”Svenska män” (jag antar att han här menar svenskfödda vita cis-män) har ju verkligen varit utsatta för strukturellt förtryck och rasism historiskt sett. Tung sten att bära verkligen. Styrke kram
Jag tror de anser att just att bli kallade ”medelålders vita män” är själva rasismen. Stackars Åke.
 
När man har en uppgift som görs gemensamt, oavsett om det är mockning eller tömning av diskmaskin på jobbet eller något helt annat, och en eller flera personer gör mycket mer än sin beskärda del på ett sådant sätt så att andra inte har möjlighet att dra sitt strå till stacken och sen tycker dessa personer att det är lämpligt att klaga på ojämn arbetsfördelning. Liksom, vänta 5 minuter (eller kanske snarare en timma om vi pratar mockning) så kanske någon annan kommer som kan göra det.
Sådana människor har också (i min erfarenhet) en benägenhet att göra jobb av sådant som skulle kunna vara trevligt småpussel, som t.ex stalljobb eller kontakt med gamla släktingar.

De gnäller på att de gör mer än sin beskärda del, sällan ser vad andra ändå gör och ibland att "de faktiskt redan gjort jobbet". ("nej, jag tvivlar inte alls på att du gett Brunte vatten - men han har tönt hinken, skitit i den eller whatever, så helt utan att underkänna ditt jobb, så måste jag faktiskt göra om det" och "jag vet att du var hos mamma i fredags men lördagen är den enda dagen då jag kan. Mitt lördagsbesök är helt oavhängigt ditt fredagsbesök.")
 
Buhu, vi får så dålig kontakt med våra barnbarn. Och det är så långt att åka.

Några år senare, efter x antal missade födelsedagskalas osv, när jag och syster ändå hämtat kraft för att försöka intensifiera kontakten:
Buhu, ni får inte höra av er bara till biomorföräldern för vi två är som en enhet och XX ska vara med i allt.

Jamen förlåt att jag skickade små uppdateringar om vardagen på fel sätt då.
 
Såg en uthyresannons på en lägenhet jag bodde i tidigare. Då var den supermysig med varma färger, inbyggda skåp med massa förvaring och ett träkök i fint skick med bakbord och allt. Äldre hus, 30/40-tal tror jag. Hyresvärden har rivit ut allt och ersatt det fina köket med ett kritvitt, högblankt ikeakök :arghh: Varenda vägg är kritvit, sån där kall kritvit så ser ut som korten kunde tagits på ett sjukhus :arghh: Stackars lägenhet :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
549
· Visningar
27 553
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 218
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 690
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 598
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp