Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar säga att det är jag och byfånen 😅 Hur gör ens folk för att få mössor att sitta där de ska?! Jag har keps till 99% men ibland hade det varit bra med mössa.
Keps är ju bara att glömma för mig. 5 m så sitter dom på sniskan uppepå huvudet. Vi hade ju billiga visir på mitt förra jobb. Hade jag inte haft håret i tofs så hade visiret varit helt oanvändbart. Nu blev jag bara fnissad åt någon gång i halvtimmen. - Luff, vet du hur rolig du ser ut? Efter någon månad så orkade jag inte ens bry mig. Visiret täckte väl större delen av ansiktet men satt på sne. Väldigt på sne.
 
Keps är ju bara att glömma för mig. 5 m så sitter dom på sniskan uppepå huvudet. Vi hade ju billiga visir på mitt förra jobb. Hade jag inte haft håret i tofs så hade visiret varit helt oanvändbart. Nu blev jag bara fnissad åt någon gång i halvtimmen. - Luff, vet du hur rolig du ser ut? Efter någon månad så orkade jag inte ens bry mig. Visiret täckte väl större delen av ansiktet men satt på sne. Väldigt på sne.
Många kepsar gör det. Jag provade många innan jag hittade sådana som är tillräckligt djupa så att de sitter där de ska.
 
Många kepsar gör det. Jag provade många innan jag hittade sådana som är tillräckligt djupa så att de sitter där de ska.
Exet hade en hel trave kepsar på hatthyllan. Jag använder inte keps.
Barnet frågade - varför har du aldrig keps mamma. Jag vände mig om,tog ner en keps och satte på mig den. Sen frågade hen inte mer. :D:D:D

Jag har ett runt huvud. Som Alfons Åberg :) Keps får mig att se helt sjuk ut. Och det tycker inte bara jag. Omgivning har också reagerat. Kraftigt. Magvärk av skratt.....
 
Foten..
Denna jäkla fot. Jag har varit utan kryckor i 3 månader. Nu har jag ett blåmärke som ömmar brutalt på samma ställe foten var trasig sist.
Krånglar den igen är det fan aktiv dödshjälp som gäller.

(Men jag hoppas att jag råkat snöra en känga för hårt eller så. Den är iaf inte svullen 👍)
 
När man har en uppgift som görs gemensamt, oavsett om det är mockning eller tömning av diskmaskin på jobbet eller något helt annat, och en eller flera personer gör mycket mer än sin beskärda del på ett sådant sätt så att andra inte har möjlighet att dra sitt strå till stacken och sen tycker dessa personer att det är lämpligt att klaga på ojämn arbetsfördelning. Liksom, vänta 5 minuter (eller kanske snarare en timma om vi pratar mockning) så kanske någon annan kommer som kan göra det.
 
När man har en uppgift som görs gemensamt, oavsett om det är mockning eller tömning av diskmaskin på jobbet eller något helt annat, och en eller flera personer gör mycket mer än sin beskärda del på ett sådant sätt så att andra inte har möjlighet att dra sitt strå till stacken och sen tycker dessa personer att det är lämpligt att klaga på ojämn arbetsfördelning. Liksom, vänta 5 minuter (eller kanske snarare en timma om vi pratar mockning) så kanske någon annan kommer som kan göra det.
Arbetsmartyrer :meh:
Vi har en sådan i våran by. Klagar på att hen måste göra allting själv (när det handlar om byaangelägenheter), detta trots att hen oftast på eget bevåg gjort något utan att någon annan ens fått veta om vad som ska göras. Gör någon annan något så är det oftast inte tillräckligt bra gjort det då heller.
 
När man har en uppgift som görs gemensamt, oavsett om det är mockning eller tömning av diskmaskin på jobbet eller något helt annat, och en eller flera personer gör mycket mer än sin beskärda del på ett sådant sätt så att andra inte har möjlighet att dra sitt strå till stacken och sen tycker dessa personer att det är lämpligt att klaga på ojämn arbetsfördelning. Liksom, vänta 5 minuter (eller kanske snarare en timma om vi pratar mockning) så kanske någon annan kommer som kan göra det.
Jaaaaaa vi har flera i stallet som är sådär och sedan klagar över hur det baaaara är de som gör det lilla extra. Orsak och verkan verkar liksom inte uppenbart för dem.
 
Fan ta detta vädret! När ska det sluta regna?! Extra härligt att hunden skadat en tass också vilket innebär att dra på honom skor under livliga protester innan varje rastning samt totalsanering och ny omläggning efteråt. Ge mig styrka. Och just ja, gravid i vecka 39 med allt vad det innebär. (Allmän misär.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
549
· Visningar
27 553
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 218
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 690
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 598
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp