Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg en uthyresannons på en lägenhet jag bodde i tidigare. Då var den supermysig med varma färger, inbyggda skåp med massa förvaring och ett träkök i fint skick med bakbord och allt. Äldre hus, 30/40-tal tror jag. Hyresvärden har rivit ut allt och ersatt det fina köket med ett kritvitt, högblankt ikeakök :arghh: Varenda vägg är kritvit, sån där kall kritvit så ser ut som korten kunde tagits på ett sjukhus :arghh: Stackars lägenhet :cry:
Skjut ägaren. Det är tillåtet...
 
Att försäkringskassan inte verkar ta tag i sonens snart 2 månader gamla ärende. Han har haft underhållsstöd från sin pappa sedan sommaren 2005, och har nu ansökt om att få det förlängt. För några veckor sen sa handläggaren att hon skulle godkänna, men ännu är inget gjort. Så sonen får återigen ringa och be dom fatta ett beslut då det är viktiga pengar.
 
Bara för det gick jag in och kollade och räntan hade gått ner lite så jag band om på nytt. Slutdatum är inte nått än så jag kan ändra ett par veckor till.
Jag har dock inte råd att chansa på rörlig ränta. Måste veta vad som händer nu när allt blir så dyrt.
Svarar mig själv. Gick från 2 år till 1 år men måste fundera på den.
Är det någon som har någon som helst aning om när det här kan börja vända igen?
 
Svarar mig själv. Gick från 2 år till 1 år men måste fundera på den.
Är det någon som har någon som helst aning om när det här kan börja vända igen?

Jag hade hellre bundit på ett än två år som ränteläget är nu. Min bror jobbar just med ränteanalys och det är ju såklart omöjligt att ge svar i detta, men han tror på en topp runt kommande sommar men att det vänder nedåt därefter. Många verkar dela denna analys. Men som sagt svårt att sia med så skakig omvärld.

Känner du att du att du vill binda trots alls för att få trygghet så ska du ju göra det såklart :) Personligen hade jag aldrig bundit i dagsläget.
 
Stör mig på min usla ekonomi.
Ska börja räkna lite noggrannare på följderna av att ta ut förtida pension under året. Om prognoserna på Min pension stämmer skulle min ekonomi förbättras om jag gör det.
Plus att jag får möjlighet att jobba extra ibland. Nu är jag sjukskriven och kan inte jobba nånting alls,. Inte ens rycka in två timmar nånstans..
 
Att min man och jag har olika körstilar och lär ut olika till vår son. Efter flera nästan incidenter som bara hoppsan det gick ju bra fick jag nog och tar bussen hem. Dvs de får riskera sina liv och bilen själva. Men jag är heligt förbannad
Jag måste backa i min överdramatiserade ilska. Mannen lät inte sonen köra hem och dom hade diskuterat dom uppkomma situationerna.

Men vi ska inte sitta i samma bil kom vi överens om så nu stör jag mig inte på det längre ♥️
 
När man har en uppgift som görs gemensamt, oavsett om det är mockning eller tömning av diskmaskin på jobbet eller något helt annat, och en eller flera personer gör mycket mer än sin beskärda del på ett sådant sätt så att andra inte har möjlighet att dra sitt strå till stacken och sen tycker dessa personer att det är lämpligt att klaga på ojämn arbetsfördelning. Liksom, vänta 5 minuter (eller kanske snarare en timma om vi pratar mockning) så kanske någon annan kommer som kan göra det.
På samma tema, folk som gnäller över att inga yngre vill ta över arbete i föreningen när de precis har fått frågan om hur man ska bära sig åt för att få kontakt då ingen i föreningen svarar på kontaktförsök. Nämen lägg ner eran jävla förening istället dårå! Hemska tanke att någon yngre förmåga skulle få föreningen att blomstra igen.
 
Jag blev irriterad på en bokpodd alldeles nyss här. De pratade om en bok där jag, och många andra bookfluencers, kommenterat på och kritiserat författarens föraktfulla beskrivningar av ett par överviktiga personer. De är lata och dumma och fula och illa klädda och gud vet allt (det var ett tag sedan jag läste boken så jag har inga bra exempel nu, men). Personen i den här podden tog upp den kritiken men höll inte ALLS med, hon tyckte att de är fint och ömsint beskrivna, "men nu har ju aldrig jag upplevt någon särbehandling på grund av kroppshydda eller utseende" - nej, för du är modellsnygg, normsmal, allmänt lyckad och kändis via din partner. (Jag citerar henne inte exakt för jag minns inte formuleringen precis och vill inte lyssna igen :D)

Hon har givetvis rätt till sin åsikt, liksom alla vi som tycker det rakt motsatta har samma rätt, men jag stör mig i alla fall, orimligt eller ej.
 
På samma tema, folk som gnäller över att inga yngre vill ta över arbete i föreningen när de precis har fått frågan om hur man ska bära sig åt för att få kontakt då ingen i föreningen svarar på kontaktförsök. Nämen lägg ner eran jävla förening istället dårå! Hemska tanke att någon yngre förmåga skulle få föreningen att blomstra igen.
På samma tema:
Folk som gnäller över att föreningen inte har tillräckligt mycket aktiviteter för medlemmarna men 1. Inte dyker upp när man har aktiviteter 2. Vägrar hjälpa till med aktiviteter.
Skit i att gnälla då!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 655
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 223
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 691
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 598
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp