Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har så mycket elstängsel redan.Jag har en drös katter, och massor med elstängsel av typen "Rovdjursavvisande stängsel", nedersta tråden finns på ca 20-25 cm över marken. Katterna har inga problem med elstängslen. Katterna går gärna in hästarnas hagar och fångar möss i lösdrifterna.
Grävlingen struntar i elstängslen genom att göra sig "platt" och krypa under.
Räv vill jag av förståliga skäl inte ha innanför stängslen.
Varför skulle det vara ett problem för katterna menar du, och varför vill du ha räven på tomten året om?
Elstängsel är kanon mot vildsvin!
Aha, det är alltså inte "Räv" i största allmänhet du menar, utan en specifik rävindivid!?Jag har så mycket elstängsel redan.
Ja, räven är en speciell historia. Hen har kommit i alla år och blivit en tja... bekant (utan att få mat). Jag gillar räven, helt enkelt. Visa bifogad fil 109511
Ja, och så har jag en hare som också kommer. Alla djuren - förutom vildsvinen - samexisterar och så vill jag ha det. (Det gick visst inte att ha två bilder i samma inlägg, så haren får ni föreställa er )
Ansöker härmed om separat inlägg med bild på haren!Jag har så mycket elstängsel redan.
Ja, räven är en speciell historia. Hen har kommit i alla år och blivit en tja... bekant (utan att få mat). Jag gillar räven, helt enkelt. Visa bifogad fil 109511
Ja, och så har jag en hare som också kommer. Alla djuren - förutom vildsvinen - samexisterar och så vill jag ha det. (Det gick visst inte att ha två bilder i samma inlägg, så haren får ni föreställa er )
En dålig bild (kvalitetsmässigt) men bra och gullig för att hon lagt sig med benen raklånga vid soluret.Ansöker härmed om separat inlägg med bild på haren!
Den var bara kass på alla sätt och vis tyvärr Dåligt skådespeleri, dåligt manus och slutade dessutom sorgligt. Samt en extremt uttjatad slutscen.
Relaterar. Snön kommer bli stenhård när det blir minus igen..Plusgrader och regn
Relaterar. Snön kommer bli stenhård när det blir minus igen..
Gud så söt Lite, lite fulsöt Den ser ut att vara chockad över sin existens som hare.Hon fick bara en unge i år. Tror att hon är gammal nu. Hoppas ungen tar vid som trädgårdshare. Här är lilla harpalten.
(sista bilden nu, promise )
Visa bifogad fil 109522
Hon är mitt i ett hopp ju, inte lätt att se bildskön ut då.Lite, lite fulsöt Den ser ut att vara chockad över sin existens som hare.
Åh, såklart. Jag tar tillbaka!Hon är mitt i ett hopp ju, inte lätt att se bildskön ut då.
Vad glad att nånting är kvarRelaterar. Snön kommer bli stenhård när det blir minus igen..
Den var bara kass på alla sätt och vis tyvärr Dåligt skådespeleri, dåligt manus och slutade dessutom sorgligt. Samt en extremt uttjatad slutscen.
Jag läste filmtiteln och tänkte att det var filmen Trolls. Fick inte riktigt ihop det innan polletten trillade nerden var bra Inget världsomvälvande, men de var måna om att inte vara rasister eller sexister och visade empati med filmens monster plus visade vacker natur. Håller dock med om sorglig!
Vildsvinsjävlar. Min trädgård blir uppbökad på nätterna. Visa bifogad fil 109496
Elstängsel
Är det enda som hjälper
Mötte två suggor med kultingar en morgon
Har inte haft några i trädgården sen jag satte upp stängsel men de är precis utanför
En fb-vän har satt upp rörelsesensorer som tänder lampa/lampor och slår på radior med människoprat. De har inte haft problem med vildsvin på flera år eftersom de skräms bort.Vännen grönsaksodlaren har elstängsel runt odlingarna. Utanför är det upptrampat av klövar... El har varit det enda som verkligen hjälpt
Rörelsesensor med lampa har jag redan. Nice, nu ser vi maten bättre, säger svinen.En fb-vän har satt upp rörelsesensorer som tänder lampa/lampor och slår på radio med människoprat. De har inte haft problem med vildsvin på flera år eftersom de skräms bort.
Här står det om forskning om hur man håller borta vilt. Människoprat är mest effektivt. Kolla filmen med ljud
https://svt.se/nyheter/lokalt/orebro/nytt-experiment-kan-minska-viltolyckor-pa-jarnvagssparen
De vänjer sig vid sånt jag har provatEn fb-vän har satt upp rörelsesensorer som tänder lampa/lampor och slår på radior med människoprat. De har inte haft problem med vildsvin på flera år eftersom de skräms bort.
Här står det om forskning om hur man håller borta vilt. Människoprat är mest effektivt. Kolla filmen med ljud
https://svt.se/nyheter/lokalt/orebro/nytt-experiment-kan-minska-viltolyckor-pa-jarnvagssparen