Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill helst inte ha elstängsel i trädgården, för katterna främst men också räven.

Någon sa att vildsvinen inte gillar människourin - är det någon som testat?
Dofter funkar dåligt och dofter försvinner rätt fort speciellt om det regnar
Och det går åt en väldig massa urin om du ska markera runt hela trädgården varje dag
Jag har katt i trädgården såvitt jag vet har han aldrig gått på elstängslet han går genom grinden som är lagom för en katt inget större
Räven lär hoppa över stängslet eller också använda grinden
Det enda som fungerar mot vildsvin är elstängsel
Eller sitta på vakt varje natt :meh:
 
Senast ändrad:
Men det är först idag som gryningsljuset har börjat vända! I alla fall där jag bor, soluppgången igår var kvar på sitt senaste 08.42 men idag: redan 08.41. :) Så det är ett eget litet vintersolstånd värt att fira, för någon som är snudd på medvetslös av trötthet alla vidriga mörka vintermorgnar. Samt kan man dessutom fira att eftermiddagsljuset redan har ökat med tio härliga minuter.
 
Vill helst inte ha elstängsel i trädgården, för katterna främst men också räven.

Någon sa att vildsvinen inte gillar människourin - är det någon som testat?
Jag har grannar som påstår det, men om det är därför de inte går lika ofta hos andra låter jag vara osagt. Här händer de att de bökar ända invid husgrunderna. Jag har tomten inhägnad och så länge det finns gott om mark och andra tomter att böka på istället klarar jag mig.
 
En stadig gärdsgård eller ett tätt plank är i och för sig också alternativ :)
Kräver lite större arbetsinsats och underhåll och absolut inga svagheter i konstruktionen
Ja, det får bli det på sikt. Har varit planen sedan några år tillbaka men fått prioritera trasig luftvärmepump, vattenrening, diskmaskin osv.

Nä, nu får det vara slutgnällt för i år från mig! :up:
 
Vill helst inte ha elstängsel i trädgården, för katterna främst men också räven.

Någon sa att vildsvinen inte gillar människourin - är det någon som testat?
Jag har en drös katter, och massor med elstängsel av typen "Rovdjursavvisande stängsel", nedersta tråden finns på ca 20-25 cm över marken. Katterna har inga problem med elstängslen. Katterna går gärna in hästarnas hagar och fångar möss i lösdrifterna.

Grävlingen struntar i elstängslen genom att göra sig "platt" och krypa under.

Räv vill jag av förståliga skäl inte ha innanför stängslen.

Varför skulle det vara ett problem för katterna menar du, och varför vill du ha räven på tomten året om?

Elstängsel är kanon mot vildsvin!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 979
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 174
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 577
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp