Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också problem att hitta bra skyddsskor, men för mig har sulor eller inlägg inget att göra med problemet. Mina fötter är helt enkelt rätt breda och stålhättar (motsv) är ju inte eftergivliga. Men somliga skyddsskor funkar klockrent, exempelvis mina vanliga Blundstone stallskor som jag till och med tycker är bland de bekvämare av alla mina skor. Kan det vara nåt att prova?
Det kan vara värt att prova :up:
Jag har också breda fötter
För stålhätteskor avsedda för arbetare är ett plågoredskap för arbetare utan dess like :arghh:
Det värsta är dom vi får från jobbet de är rena tortyrredskap :down:
Jag har fått gå till en affär och hämta ut dyrare skyddsskor men alltså mina fötter vill inte
Och jag står fan inte ut längre med att ha så ont i fötterna att jag knappt kan resa mig på kvällen :mad:
Hur varma är dom?
Jag jobbar inomhus
 
Det kan vara värt att prova :up:
Jag har också breda fötter
För stålhätteskor avsedda för arbetare är ett plågoredskap för arbetare utan dess like :arghh:
Det värsta är dom vi får från jobbet de är rena tortyrredskap :down:
Jag har fått gå till en affär och hämta ut dyrare skyddsskor men alltså mina fötter vill inte
Och jag står fan inte ut längre med att ha så ont i fötterna att jag knappt kan resa mig på kvällen :mad:
Hur varma är dom?
Jag jobbar inomhus
Blundstone är ofodrade. Vintertid har jag tjocksockar och extra sula i bara.
Jag har Kalle Anka-fötter. Breda och alla tårna slutar samtidigt. Blundstone är drömmen. När jag promenerade med unghästar så sprang jag i dem också. Funkade utmärkt.
(kan inte ha vanliga normala joggingskor för mitt fotval är annorlunda placerat så att skons högsta punkt inte är mitt i fotvalvet. Gör jätteont efter nån timme)

Jag i stort sett lever i mina blundisar. De håller för mg i ca 8-10 år. Har avverkat ett gäng... Gråter floder när de till slut dör och jag måste börja gå in ett nytt par.

Men det är olika. Avkomman hatar dem. Får ont och tycker de är otroligt obekväma. Antar att det beror på fotform.
 
Hittade annons om det perfekta extrajobbet! Precis den erfarenhet som jag behöver inför framtida yrke, ett företag jag känner till, sysselsättningsgrad som passar o.s.v. Tittar på deras ansökningssida, de önskar CV och personligt brev. Skriver ett personligt brev som jag blir riktigt nöjd med. När jag 10 timmar efter utannonsering av tjänsten går in på ansökningssidan och ska ladda upp dokumenten så är annonsen borttagen :cry: Företaget har ångrat sig och vill ha någon på heltid i Bromma istället :banghead:
 
Blundstone är ofodrade. Vintertid har jag tjocksockar och extra sula i bara.
Jag har Kalle Anka-fötter. Breda och alla tårna slutar samtidigt. Blundstone är drömmen. När jag promenerade med unghästar så sprang jag i dem också. Funkade utmärkt.
(kan inte ha vanliga normala joggingskor för mitt fotval är annorlunda placerat så att skons högsta punkt inte är mitt i fotvalvet. Gör jätteont efter nån timme)

Jag i stort sett lever i mina blundisar. De håller för mg i ca 8-10 år. Har avverkat ett gäng... Gråter floder när de till slut dör och jag måste börja gå in ett nytt par.

Men det är olika. Avkomman hatar dem. Får ont och tycker de är otroligt obekväma. Antar att det beror på fotform.
Ofodrade skor kan vara varma ändå eftersom jag måste ha dom inomhus
Och jag är alltid varm om fötterna till och med många gympaskor är för varma för mig inomhus men det är i och för sig ett mindre problem
Hade blundstone när jag jobbade i stall men det är många år sedan nu
Problem med fötterna började när jag började på mitt nuvarande jobb och skulle ha skyddsskor som alltså jobbet står för

tillägg problemet för mig verkar vara att många skyddsskor har en stel sula och det är det mina fötter inte alls gillar
Men jag ska köpa ett par Blundstone faktiskt behöver ha nya skor att ha hemma också för den delen :)
 
Senast ändrad:
Jag tolkar in en djupare psykologi i den typen av beteende, än bara slarv. "Jag är viktigare än du, det anstår mig inte att visa hänsyn till dig." Har svårt att inte bli provocerad av det eftersom jag uppfattar det som en aktiv nedvärderande handling.
Har parkeringen någon tillsyn (P-vakter/motsv) som går att uppmärksamma när det händer?
Personen har ett beteende som stämmer väl överens med ovan. Lite av en rättshaverist och drar sig inte för att blåljuga om saker för att ”vinna” även små, betydelselösa frågor.
P-vakter finns men de har mest koll på området utanför de hyrda parkeringarna. Här tror jag den som står bredvid får klaga antingen till personen eller till föreningen (som nog inte orkar ha ytterligare en strid med denna personen).
 
En person erbjuder 250:- per gång för att städa hemma hos sig i en jobbgrupp på Facebook (16 åring som blir erbjuden), gissningsvis svart då kommentaren försvann riktigt fort... Vad är det för fel på folk?!
 
Vad är den här icke-notifikationen på min telefon och varför försvinner den inte?!

B6624325-5B45-4802-8F91-F391BE870DDD.webp
 
Nej tyvärr, men ska testa att starta om telefonen som @bettysmatte föreslog.
Håller tummarna. Min telefon har någon bug där aviseringen från Facebook om att jag har laddat upp en film aldrig försvinner. Det enda som får den att försvinna är just att starta om telefonen. Laddar jag upp bilder blir det inte så, men med filmer så går inte aviseringen att radera....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 930
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 174
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 569
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp