Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20221228_173945.jpg

Kom hem hungrig, blöt och kall efter dubbel jobb på båda jobben. Latade och lyxade till det med hämtmat och bäddat ner mig under filtar och kuddar för att äta och kolla serier.

Nämen... Jag väntar väl då... Skitdator!!! Har harvat på noll procent i tio minuter nu.
 
Slut som artist, igen. Varit mer eller mindre vaken sedan 04, nåja.

Fyrisbadets relaxavdelning var en stor besvikelse i morse, ångbastun avstängd sedan ett par veckor, torrbastun var ganska kall och ostädad, mattorna låg slängda huller om buller på lavar och golv, ett papper på golvet, något hade runnit från en lav och det lät som en syrsa där inne?

Relaxbastun eller vad jag ska kalla den var ännu värre med skräp på golvet och en hög av någonting vid en golvbrunn. När jag gick in för att hämta vattenhinken för att kunna slänga vatten på aggregatet i torrbastun sprang en insekt över golvet, ca 6 - 7 cm lång och påminde mer om en syrsa än en kackerlacka.

Blev en kort bastu, kunde inte koppla av utan bytte om och på vägen förbi receptionen berättade jag hur det såg ut. Det ska tydligen städas varje kväll efter stängning, men om det har gjorts så har någon/några rumlat runt ordentligt under natten. :meh: Nåja, hon ringde och anmälde det till ansvarig så förhoppningsvis slipper jag se det fler gånger.
 
Och här är dagens prestation. Samma person…
Visa bifogad fil 109343
Jag tolkar in en djupare psykologi i den typen av beteende, än bara slarv. "Jag är viktigare än du, det anstår mig inte att visa hänsyn till dig." Har svårt att inte bli provocerad av det eftersom jag uppfattar det som en aktiv nedvärderande handling.
Har parkeringen någon tillsyn (P-vakter/motsv) som går att uppmärksamma när det händer?
 
Stör mig på att mina fötter verkligen inte gillar skyddsskor :(
Och jag måste egentligen ha det på jobbet
Har provat en mängd inlägg och sulor bara pengarna i sjön
Gick till en fotterapeut och fick specialgjutna sulor och det slutade med att jag fick rejält ont i höften istället vilket inte gjorde det lättare att gå direkt :crazy:
Skulle också ha kompressionsstrumpor men det gjorde saken ännu värre plus nageltrång
Det enda som gör mindre ont är att använda gympadojor
 
Stör mig på att mina fötter verkligen inte gillar skyddsskor :(
Och jag måste egentligen ha det på jobbet
Har provat en mängd inlägg och sulor bara pengarna i sjön
Gick till en fotterapeut och fick specialgjutna sulor och det slutade med att jag fick rejält ont i höften istället vilket inte gjorde det lättare att gå direkt :crazy:
Skulle också ha kompressionsstrumpor men det gjorde saken ännu värre plus nageltrång
Det enda som gör mindre ont är att använda gympadojor
Jag har också problem att hitta bra skyddsskor, men för mig har sulor eller inlägg inget att göra med problemet. Mina fötter är helt enkelt rätt breda och stålhättar (motsv) är ju inte eftergivliga. Men somliga skyddsskor funkar klockrent, exempelvis mina vanliga Blundstone stallskor som jag till och med tycker är bland de bekvämare av alla mina skor. Kan det vara nåt att prova?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
25 799
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 165
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 566
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Norrsken
  • Kirk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp