Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att Fanny och Alexander är så lååååång men kan inte sluta titta heller pga tradition 🤓
Jag kollar inte den i år men förra året störde jag mig på att de klippt bort delen där en kvinna i pastorns hus hamnar i en brand. Antar att det är för att filmen ska vara mindre skrämmande för barn.

Kan passa på och störa mig på en sak till i filmen: I en scen på teatern ser man ett proppskåp från typ 60-talet i bakgrunden fast filmen utspelar sig väl på 1910-talet? Eller 1890-talet?
 
Att jul och nyår påminner mig om hur jävla patetisk jag är som är 30 och är singel, ensam och oälskad. Alla har partners, familjer och lever sina fantastiska liv och jag är bara konstig och weird...
Vad är det som är patetiskt med att vara singel, oavsett ålder? Ens relationsstatus avgör inte hur fantastiskt ens liv är. Dock förstår jag helt att man kan känna sig väldigt ensam runt högtiderna ❤️
 
Att jul och nyår påminner mig om hur jävla patetisk jag är som är 30 och är singel, ensam och oälskad. Alla har partners, familjer och lever sina fantastiska liv och jag är bara konstig och weird...
Förstår känslan ❤️
Brottas själv med liknande känslor mellan varven fast jag vet att det inte ens stämmer.
Och det är helt ok att vara konstig.

Stor kram och god ok fortsättning!
 
Att jul och nyår påminner mig om hur jävla patetisk jag är som är 30 och är singel, ensam och oälskad. Alla har partners, familjer och lever sina fantastiska liv och jag är bara konstig och weird...
Jag är snart 40 och känner också så ibland. Men å andra sidan så känner jag att jag faktiskt trivs så här. Fast ibland kommer det. Att jag är konstig och weird. Patetisk och jävlig. Och då är det jobbigt
 
Att jul och nyår påminner mig om hur jävla patetisk jag är som är 30 och är singel, ensam och oälskad. Alla har partners, familjer och lever sina fantastiska liv och jag är bara konstig och weird...
Åh, jag förstår dig och kan verkligen med känna så ibland (men är 35 då). Inte mycket man kan säga, mer än att jag förstår och vet hur det känns. Hoppas du kan landa i att du är ok precis som du är, och möjlighet att ändra om det är något du vill ändra på för din egen skull ❤️
 
Jag tycker det är viktigt att folk får skriva av sig och man får känna som man känner. Känslor av ensamhet är en sak som jag har stor förståelse och medkänsla för. Det är bra och viktigt att ventilera.

Men gud vad jag stör mig på idén om att det på något vis skulle vara ett misslyckande att vara singel. Det är ett så otroligt destruktivt och förlegat tankesätt som framför allt påverkar kvinnor så himla negativt. En effektiv patriarkal piska för att få kvinnor att prioritera kärleksrelationer högre än allt annat, oavsett kvaliteten på relationen.

Ens relationsstatus säger exakt ingenting om ens livskvalitet och lycka. Att vara singel kan vara en bedrift, något man åstadkommit, något att fira och vara stolt och glad över. Det kan innebära att man äntligen lyckats ta sig ur en dålig eller destruktiv relation, eller helt enkelt bara att man lyckats börja prioritera sina önskemål och behov så pass att man tackar nej till de relationer som inte funkar för en. Jag har för mig att det till och med finns en studie som visar att män blir lyckligare av att vara i relationer än att vara singel, men för kvinnor är det tvärtom. Kontrasten av detta jämfört med kulturella föreställningar som fortfarande försöker skamma kvinnor till att vara i relationer är talande.

Jag tycker kvaliteten på ens relationer till andra och till sig själv är en så mycket vettigare måttstock.
 
Senast ändrad:
Jag tycker det är viktigt att folk får skriva av sig och man får känna som man känner. Känslor av ensamhet är en sak som jag har stor förståelse och medkänsla för. Det är bra och viktigt att ventilera.

Men gud vad jag stör mig på idén om att det på något vis skulle vara ett misslyckande att vara singel. Det är ett så otroligt destruktivt och förlegat tankesätt som framför allt påverkar kvinnor så himla negativt. En effektiv patriarkal piska för att få kvinnor att prioritera kärleksrelationer högre än allt annat, oavsett kvaliteten på relationen.

Ens relationsstatus säger exakt ingenting om ens livskvalitet och lycka. Att vara singel kan vara en bedrift, något man åstadkommit, något att fira och vara stolt och glad över. Det kan innebära att man äntligen lyckats ta sig ur en dålig eller destruktiv relation, eller helt enkelt bara att man lyckats börja prioritera sina önskemål och behov så pass att man tackar nej till de relationer som inte funkar för en. Jag har för mig att det till och med finns en studie som visar att män blir lyckligare av att vara i relationer än att vara singel, men för kvinnor är det tvärtom. Kontrasten av detta jämfört med kulturella föreställningar som fortfarande försöker skamma kvinnor till att vara i relationer är talande.

Jag tycker kvaliteten på ens relationer till andra och till sig själv är en så mycket vettigare måttstock.
Ja jag håller med. Och ändå kände jag mycket samma när jag var singel i flera år med några kortare flingar och lite sånt men inget superseriöst och det stack ju en del folk i ögonen. Speciellt som jag lever som jag gör så tar folk alltid för givet att jag har en sambo. Alltså ett förhållande. Att inte ha en sådan relation och flytta till en gård anses jättemärkligt. Sedan har min mamma hjälpt mig med finansieringen delvist så jag är ju inte själv men många som lyfter på båda ögonbrynen.
Sen är jag väl lite udda och nu har jag faktiskt någon inte en sambo än men kanske i framtiden vem vet. Men nu har andra vant sig vid att den där karamelldrottningen sköter sitt liksom och jag fick någon kommentar för ett tag sedan att oj har du skaffat personal!
Haha nej men en jag vill dela mitt liv med :rofl:
 
Jag tycker det är viktigt att folk får skriva av sig och man får känna som man känner. Känslor av ensamhet är en sak som jag har stor förståelse och medkänsla för. Det är bra och viktigt att ventilera.

Men gud vad jag stör mig på idén om att det på något vis skulle vara ett misslyckande att vara singel. Det är ett så otroligt destruktivt och förlegat tankesätt som framför allt påverkar kvinnor så himla negativt. En effektiv patriarkal piska för att få kvinnor att prioritera kärleksrelationer högre än allt annat, oavsett kvaliteten på relationen.

Ens relationsstatus säger exakt ingenting om ens livskvalitet och lycka. Att vara singel kan vara en bedrift, något man åstadkommit, något att fira och vara stolt och glad över. Det kan innebära att man äntligen lyckats ta sig ur en dålig eller destruktiv relation, eller helt enkelt bara att man lyckats börja prioritera sina önskemål och behov så pass att man tackar nej till de relationer som inte funkar för en. Jag har för mig att det till och med finns en studie som visar att män blir lyckligare av att vara i relationer än att vara singel, men för kvinnor är det tvärtom. Kontrasten av detta jämfört med kulturella föreställningar som fortfarande försöker skamma kvinnor till att vara i relationer är talande.

Jag tycker kvaliteten på ens relationer till andra och till sig själv är en så mycket vettigare måttstock.
De flesta av mina vänners förhållanden får mig att känna mig lyckligt lottad över att vara singel. Människor är ofta riktigt vidriga mot varandra och tyvärr även mot djur och barn.
Det verkar dock vara sånt några verkar ha överseende med så länge de slipper vara singel. Skrämmande!
 
De flesta av mina vänners förhållanden får mig att känna mig lyckligt lottad över att vara singel. Människor är ofta riktigt vidriga mot varandra och tyvärr även mot djur och barn.
Det verkar dock vara sånt några verkar ha överseende med så länge de
Så olika det kan vara! Mina vänner av de som har förhållanden har stabila och vettiga sådana. Där de är liksom vänner mot varandra och envar plus familj. Det är nästan att det stuckit lite i ögonen fast jag samtidigt är glad för deras skull såklart.

Men jag får ju ibland konstiga tankar om att jag inte förtjänar en vettig människa vid min sida. Försöker ryska bort de tankarna men ibland kommer de ändå
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
25 267
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 163
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 671
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 566
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp