Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Historien med hundburen fortsätter;

Säljaren frågade om årsmodell på min bil, jag svarde direkt.
Sen tog det en dag till,
”Är det den nya eller gamla modellen?”
-Jaaaa, enligt google generation tre. Så den nya antar jag?
En dag till går.
”Ok vet inte om den passar”


😳🤯🙃
Nämen jag vet ju att den passar!!!! Vi bor 10 min från varandra kan jag inte bara komma dit?!

Förstår att ni undrar angående hundburen.
Finns den ens?

Vi bestämde att ses idag vid 12. Enligt säljaren längst ner i hamnen vid parkeringen(?) vet inte om alla utom jag vet vilken parkering detta är eller om de helt enkelt är så att det bara finns EN parkering vid hamnen.
Min moster tror jag ska bli rånad på bilen (därav alla frågor om bilen)

Ur med gammla buren, tajma med valp som ska va trött o åka med och när jag väl ska åka får jag ett meddelande ”kan inte idag, måste jobba! Vi ses imorgon istället”

😐😑😵‍💫😖😠😡😡😡🤯
 
Stör mig på att Willy´s som jag handlar på (närmst, billigast) har så varierande sortiment.

Jag hittar varor som jag gillar och sen finns de plötsligt inte längre.
Det är inte varor som skyltas som tillfälliga eller som fynd. Utan helt vanliga varor

Ett tag försvann långfilen. För att komma tillbaka nån månad senare. Eller Oddly Goods havremjölk. Jag sörjde den och nu finns den igen.

Pratat med inköparen och fått svaret att de inte finns att beställa. Men så dyker de upp igen.

Störande!!
Jag tror vi behöver vänja oss som konsumenter att allt inte alltid finns tillgängligt längre. Många leverantörer har svårt att leverera just nu, många varor är restade från tillverkarna under långa perioder. Inköparen i butiken har nog varit helt ärlig med att de inte finns att beställa under den period du frågade och troligen inte haft någon information om när den kan tänkas komma åter och om den gör det alls, om den gör det tillfälligt eller om den kommer ha en stabil tillgång framåt.
 
Stör mig på att min farmor kallar mina katter för "den". Hon kommer ihåg namnen på i stort sett alla sina lekisbarn (mer eller mindre) men inte två katter jag pratar om nästan varje gång vi ses.
Är det inte någon kvarleva från förr? Speciellt för några årtionden sedan tycker jag att många äldre personer kallade djur "den" trots att de mycket väl visste om det var en hon- elle hankatt, och vad den hette.
 
Stör mig på att skräppostfiltret missat så mycket senaste tiden. För varje dag nåt skumt. Ett tag var det från "säkerhetspolisen" som bad mig öppna bifogad och svara. Annars kunde det bli fängelse :D:D

Plus den vanliga drösen med folk som vill skänka pengar.
Har haft samma problem med hotmail de senaste veckorna. MYCKET märkliga mejl. Delete, delete, delete..... :D Jag brukar fundera på vem som egentligen öppnar dessa mejl :confused:? Lönar det sig verkligen numera att skicka en massa skräp?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 179
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
26 237
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 679
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 236
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp