Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alvedon, biverkning; huvudvärk...

Jag får samma biverkningar av Alvedon som av Citodon - blir yr och kan (vissa gånger) inte gå i trappor, definitivt inte lämplig att tex köra bil. Det stör mig att jag reagerar så på paracetamol - bah! Får inga biverkningar av ibuprofen, dock, så har ett alternativ iaf, och upplever generellt inte ofta biverkningar överlag :up: .
 
Funkade det inte med sötmandlar?

Du vill inte höra det här, men om sötmandlar inte funkar för mig (vid sällsynta tillfällen) så har jag använt O. Aldrig haft problem med det. Men jag provar alltid med mandlar först.

Om man provar O vid ett tillfälle, så är inte risken särskilt stor.
@Wille
 
ARK har tagit flera flera timmar att ladda ner. De två gångerna jag velat spela har det kommit en ny uppdatering som ska laddas ner och har därför inte hunnit med. Nu när jag äntligen har tid så kommer jag inte in på servern.
 
Har halsbränna. Hellre det än panikångest.
Jag hade helt absurd halsbränna när jag var gravid, det som hjälpte förvånansvärt bra var sötmandel.. Kanske kan vara värt att testa, för biverkningar borde ju inte finnas om det inte råkar vara att man är känslig mot nötter.. Har man tur så funkar det även vid halsbränna utan graviditet :)
 
Alla är ju olika, och jag gillar inte att avbryta när jag är försjunken i nån uppgift. Det tar mycket längre att återfå fokus och tankespår efter en i mitt tycke onödig paus, än att jobba på när jag har flow och få saker framåt.

För mig personligen känns det som att det fikas hela tiden om man har tre pauser på en vanlig åttatimmarsdag.

Jag är väl medveten om att man har rätt till pauser, men som sagt så upplever jag inte själv att jag behöver en paus efter 1h jobb när jag börjat jobba kl 8.
Ja, håller med. Dessutom räknas ju rasterna vanligtvis bort från arbetstiden så man får gå hem en halvtimme senare på kvällen.
 
Jag hade helt absurd halsbränna när jag var gravid, det som hjälpte förvånansvärt bra var sötmandel.. Kanske kan vara värt att testa, för biverkningar borde ju inte finnas om det inte råkar vara att man är känslig mot nötter.. Har man tur så funkar det även vid halsbränna utan graviditet :)
Mandel är inte en nöt. Men man kan ju vara allergisk mot det ändå såklart.
 
Restaurangmenyer där det anges hur många kalorier de olika rätterna innehåller. Så fruktansvärt osmakligt, skadligt, provocerande och fel på alla sätt. Borde vara förbjudet! :(
Det är MYCKET kring vikt, mat och kroppar som är SÅ orimligt.... :(

Jag köar på Stina Wollters "Kriget mot kroppen" på vårt bibliotek. Ser fram emot att läsa den! Antar att hon inte skulle vara speciellt positiv till restaurangmenyer med kaloriberäkningar....
 
Har halsbränna. Hellre det än panikångest.
Testa ett annat läkemedel mot halsbränna? Alla läkemedel kan ha biverkningar, men har full förståelse för att bipacksedeln kan kännas skrämmande. Jag tar hellre gaviscon mot halsbränna då jag tar andra läkemedel som inte är optimala att ta med Omeprazol t.ex.
 
Stör mig på att Willy´s som jag handlar på (närmst, billigast) har så varierande sortiment.

Jag hittar varor som jag gillar och sen finns de plötsligt inte längre.
Det är inte varor som skyltas som tillfälliga eller som fynd. Utan helt vanliga varor

Ett tag försvann långfilen. För att komma tillbaka nån månad senare. Eller Oddly Goods havremjölk. Jag sörjde den och nu finns den igen.

Pratat med inköparen och fått svaret att de inte finns att beställa. Men så dyker de upp igen.

Störande!!
 
Testa ett annat läkemedel mot halsbränna? Alla läkemedel kan ha biverkningar, men har full förståelse för att bipacksedeln kan kännas skrämmande. Jag tar hellre gaviscon mot halsbränna då jag tar andra läkemedel som inte är optimala att ta med Omeprazol t.ex.
Jag har inte vägarna förbi ett apotek förrän på måndag.
 
Det är MYCKET kring vikt, mat och kroppar som är SÅ orimligt.... :(

Jag köar på Stina Wollters "Kriget mot kroppen" på vårt bibliotek. Ser fram emot att läsa den! Antar att hon inte skulle vara speciellt positiv till restaurangmenyer med kaloriberäkningar....
Jag lyssnar på den boken just nu och tänkte precis samma sak. Den är väldigt intressant, så du gör rätt i att se fram emot den! :)
 
jag stör mig på att jag har låtit mig själv försvinna och att jag nu typ gått in i väggen. För det var den lätta vägen. Igår fick jag tillbaka min ångest och jag förstår det, jag har försakat allt som är jag. Nu ska jag börja och plocka ihop mig igen. Ser framemot det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 185
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
26 302
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 682
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 238
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp